Režie:
Serge KorberKamera:
Jean RabierHudba:
François de RoubaixHrají:
Louis de Funès, Noëlle Adam, Olivier de Funès, Daniel Bellus, Max Desrau, Tiberio Murgia, Paola Tedesco, Franco Volpi, Martine Kelly, Danielle Minazzoli (více)Obsahy(1)
Dívčí taneční skupina pod vedením slavného manažera a choreografa Evanse slaví úspěchy po celém světě. Uhlídat tento rej krasavic je pro Evanse úkol vskutku heroický. Snad proto u něj platí cosi o tom, že účel světí prostředky. Musí totiž udržet nejen profesionální kázeň, ale především i kázeň morální. Muži, to znamená vztah – sex – manželství – sňatek – dítě, cokoliv z toho znamená pro dívku konec kariéry, pro Evanse hledání nové tanečnice a pro soubor narušení disciplíny. O to větší zděšení zavládne u Evanse, když ve svém pokoji, uprostřed úspěšného turné, nalezne nemluvně. Je třeba zachovat chladnou hlavu a především nezpochybnit svou autoritu. Co ovšem není pro mistra improvizace, jakým je Louis de Funes, zas takový problém. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (248)
Začátek filmu je naprosto strhující a Funes dokonale předvadí chování českého řidiče na silnicích. Pak se tam začne hopsat, cupitat a vůbec je tam tolik bab v tom baletním, že mě to připomíná slepičinec. Snad jen na konci se tvůrci probrali z letargie a oblíkli některé z nich do minisukní, pozdě, ale přeci. Jasně mohlo to dopadnout hůř, mohli tam bejt chlapi v baletním. To bych se pak díval na bílé elasťáky ve kterých by byly zvýrazněny baleťákovy koule. To mě vždycky fascinuje, jednou ještě ve škole jsme šli povinně na balet a všichni baleťaci měli bilý elasťáky s obrovskou boulí mezi nohama.Vždyt tak velký koule nemá ani slon ! Já na to pořád musel čumět a to teplej skutečně nejsem ! Další vyučovací hodinu jsme měli napsat referát na ten balet. Co jsem tam asi tak měl napsat ?? Že jsem celou dobu nevěřicně zíral na jejich koule ?? Naštěstí v tomto filmu nebyli baleťáci a tak můžu napsat, že sice na Funese nic moc, ale proti jiným komediím pořád na úrovni. Funesova živelnost a obličejová mimika dohromady s dabingem pana Filipovského vždycky spolehlivě zafungují. ()
Zbožňuju ten film od prvních minut, kdy si Louis De Funes- Evans v autě klestí cestu rušnými ulicemi a blbec je každý, kdo nectí jeho "pravidla". A hned potom následuje můj nejoblíbenější kousek: Evans vpadne do divadla, začne s muzikanty jamovat, hudební motiv se perfektně rozvětvuje, pak skočí na jeviště a předtancovává. Ta scéna je děsně podmanivá, navíc holky mají look, jaký se mi líbil tehdy a líbí se mi i teď. Nezapomenutelné je taky Evansovo lepení magnetofonového pásku do "žádoucího" tvaru, meditace nad nočníkem, drezura tanečnic. Zkrátka tohle je komedie, která, ať je jakkoli prostinká, je potěchou pro moje oči, uši i unavenou duši. ()
Piti Piti Pa neomrzí ani při opětovném zhlédnutí a pokaždé mi vykouzlí nenucený úsměv na tváři, na němž má samozřejmě (jako vždy) obří podíl Louis de Funès (s nezaměnitelným hlasem Filipovského), jemuž sedla role starostlivého a poněkud potrhlého choreografa pečujícího o svá "kůzlátka" jako ulitá. Ať už jde o podmanivé vyprávění pohádky nebo zběsilé lepení magnetofonové pásky či "dietní" večeři (a vážení) - (nejen) tyto nezapomenutelné scénky mě vždy zaručeně pobaví. ()
Tohle je jeden z mála filmů, které jsou s Louisem de Funèsem neviděl nikdy dříve. Koukám, že jsem ani moc nepřišel, protože až na skvělou hudbu, tedy konkrétní skladbu, to zase tak skvělá komedie není a je zde jenom pád gagů, při kterých jsem se skutečně zasmál. Člověka pak potěší, že stopáž je jinak docela krátká. ()
Tak tohle je zase moje nejoblíbenější Funésovka. I když ono se to dá tězko říct u tak výtečného komika. Zápletka s neposkvrněným tanečním harémem a jedním anonymním novorozencem je fakt dobrá a herci z ní hodně vytěžíli. Bláznivá komedie, kde se problémy přelévají z jedné strany na druhou, a v podstatě o nic nejde. ()
Galerie (26)
Zajímavosti (17)
- Exteriérové scény byly pořízeny v Nice, v Římě a Vatikánu, natáčelo se také v pařížských studiích v Boulogne Billancourt. (argenson)
- Tanečnica, ktorá sa v 11 min. sťažuje, že je unavená a má toho dosť, nemá byť z čoho unavená, lebo vôbec netancovala. Po prvý (a posledný) raz sa objaví až so svojou replikou "Říkam ne." (hemul)
- V úvodnej automobilovej scéne môžeme vidieť Louisa de Funèsa (Evan Evans), jazdiaceho na červenom Fiate 124 Sport Coupé (124AC) z roku 1969 a Daniela Bellusa (mladý vodič) na unikátnom žltom Lamborghini Miura P400 z roku 1969, z ktorého bolo vyrobených iba 338 kusov. (Raccoon.city)
Reklama