Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Berlín. Současnost. Letní den, v němž minuty rozhodují o lásce, životě a smrti. Lole a Mannimu je něco přes dvacet a jsou milenci. Manni pracuje jako kurýr pro pochybného překupníka s auty. Poslední akce však nedopadne podle plánu. Vletí v metru do náruče revizorům a ztratí igelitku se 100.000,- DM, které si má šéf za dvacet minut vyzvednout. Zoufalý Manni volá Lole. Co si počít? Když ty peníze nesežene, zemře. Lolin mozek pracuje naplno. Má dvacet minut na to, aby sehnala sto tisíc, dvacet minut na záchranu Manniho života. Lola vyrazí z domu do ulic Berlína vyběhat sobě a Mannimu život, sehnat nějak někde sto tisíc. Lola běží ne jako, ale o život. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (661)

RHK 

všechny recenze uživatele

Jeden ze 125 nejlepších neanglicky mluvených filmů - 125 Greatest Foreign Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Velmi svěží a zábavný německý thriller plný emocí, krásných červených vlasů běžící Loly a nenadálých místy groteskních situací. Tempo, rytmus, střih, vše je podřízeno cíli zachránit milovaného partnera ve 20 minutách od položení červeného telefonu. A když to nejde napoprvé, máme celkem 3 pokusy. Trailer: http://www.sms.cz/film/lola_bezi_o_zivot/ukazka ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Time is on my side… yes it is. Dá se to říct o filmových hrátkách s linearitou i době, která prověří hodnotu ve své době třeba převratného snímku. Vertigo Tykwer sice kouzlí s kamerou, střihem, hudbou i barvami, ale míč je někdy šišatý a rozhodčí obvykle nastaví nad rámec devadesáti minut.. Při pohledu na tempo a výdrž toho rudohlavého Oskara bez plechového bubínku je mi tak trochu záhadou, jak to že ještě Němci nemají olympijské zlato v běhu na střední tratě.. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jestli bych měl vybrat nějaký film jako ukázku dobře zvládnutých postmoderních přístupů ve filmovém umění, pak bych zřejmě volil právě Lolu Toma Tykwera. Jeho typicky ,,špinavý" námět o hrdinech překračujících z různých důvodů zákon tvůrce vypráví hned třikrát a pokaždé s jemnou změnou některého z detailů, díky níž se celý syžet uhne a vytvoří zajímavou alternativu ke skutečnému příběhu (tím zřejmě reflektuje nejnovější teoretické poznatky o paralelních vesmírech z kvantové fyziky, tedy teorii paralelních vesmírů profesora Stephena Hawkinga...). V tom ale vězí tak trochu háček Tykwwerova autorského záměru - nedá se vlastně říci, která z těchto tří verzí je skutečná, všechny žijí v paralelních světech a čekají na svou šanci uskutečnit se (podobně, leč ne takto progresivně, nahlíží divák i na dějovou linku třeba i ve filmu Butterfly Effect). Leitmotivem je Lola závodící (originální název Lola rennt = Lola závodí) s časem. Tomu je pak podřízeno téměř vše - obrovská dynamika filmu, rychlý a téměř klipový střih, výběr hudby, synchronizace obrazu a zvuku... Za zmínku stojí i další postmoderní prvek - mísení forem, kdy hraný film je prokládán animovanými sekvencemi. Tenhle progresivní Tykwerův experiment se překvapivě netříští, ale jemným sémantickým posunem modeluje významovou rovinu filmu. Shrnuje v sobě mnoho vlivů - ať už hudební videoklip, fenomén MTv, detektivku, klasický thriller, nebo i německý sociálně laděný film. Zvlášť dobrý je i výkon německé herečky Francesky Potente (škoda jen, že svůj zřejmý talent později zahazuje ve škvárech, jako je třeba horor Anatomie). Zkrátka Lola běží o život je důkazem toho, že se Tomu Tykwerovi vyplatila odvaha experimentovat. Velmi, velmi vydařený filmový experiment... ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Kdybych měl volit nejlepší film moderní německé kinematografie (samozřejmě z těch, které jsem viděl), vážně bych váhal mezi Lolou a Klepáním Na Nebeskou Bránu. Tom Tykwer vypráví skvěle vystavěný příběh, vizuální podoba je ojedinělá a pro film naprosto klíčová (ať už jde o comicsové vsuvky či alternativní "flashbacky"). Herecké výkony jsou bez diskuse výborné a vše podkresluje výborná hudba z poslouchatelné části německé techno scény. Dialogy nemá cenu rozebírat, nemají prostě chybu (slovo "Tasche" si budete určitě nějakou dobu pamatovat:)), nicméně český dabing je na (chtělo by se říci tradičně) vysoké úrovni, obzvlášť vyniká Táňa Vilhelmová coby hlas Loly. Vše ostatní je teorie;) ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Na tomhle filmu mě nejvíc baví jeho dynamika – pohyb kamery, běh Franky Potente, moderní soundtrack. Tak trochu problém je v tom, že lidé od Tykwera chtějí další podobné filmy, ale je to právě Lola, která se z jeho filmografie nejvíce vymyká. Tak mu to snad vydrží, protože flákat další filmy podle tohoto mustru by nebavilo ani jeho, ani mne jako diváka. ()

Galerie (55)

Zajímavosti (22)

  • Na získání peněz má Lola (Franka Potente) dvacet minut. Stejně dlouho trvají všechny tři příběhy. Lola současně sází na stejnou číslici v kasinu. (pajik)
  • Scéna, kdy Lola v herně svým jekotem roztříští sklo a vyhraje, je inspirovaná filmem Plechový bubínek (1979), kde si malý Oskar svým jekotem, kterým též tříští sklo, vynutí to, aby mi bubínek nikdo nesebral. (Panfilmex)

Související novinky

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

11.03.2018

Pětadvacátý ročník Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofest letos nabízí velmi kvalitní dramaturgii a zajímavé hosty. Tím jistě nevyhledávanějším bude francouzská herečka Catherine Deneuve… (více)

Reklama

Reklama