Reklama

Reklama

Tulpa - Perdizioni mortali

Trailer

Obsahy(1)

Ambiciózna Lisa (Claudia Gerini) zastáva významný post vo veľkej talianskej spoločnosti. Po nociach však tajne navštevuje záhadný súkromný klub opradený podivnou mystikou, v ktorom sa oddáva radovánkam s neznámymi mužmi a ženami. Pravidlo znie: mimo "Tulpy" sa jej členovia nesmú stretávať, ani nijako kontaktovať. Keď však odrazu začnú členovia zomierať a na verejnosť preniknú informácie o firme, Lisa začne konať a pravidlo poruší. Jej podivné správanie si však začnú všímať aj kolegovia v práci... (Madsbender)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (38)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Přesně to, co v loňském roce udělalo z německých Masks povšimnutí hodnou hororovou událost, přesně to tady chybí. Federico Zamaglione klouže po povrchu, oslavuje žánr povrchními atrakcemi, ale jádro mu uniká. Načančaný, řemeslně docela přesvědčivý, ale zcela prázdný film. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Do Tulpy som šiel celkom s nadšením a vyhliadkou aktuálnej hororovej pecky. Prvé minúty ma utvrdili v tom, že to bude síce finančne trochu slabšia, ale pekne krvavá zábava na nenáročnej úrovni. Takže som s pokojom Angličana prehliadol nedostatky ako zápletku chabšiu než osamotený vlas na plešine, jednoduchučký príbehový čajíček, budhistické čachry-machry a celkovo lacnejšie vyzretie. Je to predsa len horor, a to taliansky, teda značne SE-XU-ÁL-NY. Čo znamená príťažlivú hrdinku, ťažký závoj ľahkej erotiky a veľa, veľa nahoty. No a k tomu jeden z najlepších hororových soundtrackov, aké som mal možnosť počuť. Po celý čas som bol udržiavaný v permanentnom miernom napätí, sledoval som (síce trochu slabšie ako som čakal, ale pekne sadistické a červené) vraždy a vraždičky, a bavil som sa. Mľask. Kde sa vzal, tu sa vzal, ani som sa nenazdal, zrazu bol film v závere a ja aspoň čiastočne uspokojený. Nebyť toho záverečného "twistu", na ktorý zjavne najali narkomana s odmenou v podobe fľaštičky tabletiek, šiel by som možno aj na 4*. Takto zostanem v povznesenom miernom nadpriemere. Počkať, to bolo giallo? 70% ()

Reklama

George Stobbart 

všechny recenze uživatele

Lisa je vysoko postavená podnikateľka, ktorá sa cez deň venuje práci a v noci si užíva neviazaný sex v tajomnom nočnom klube Tulpa. Keď však niekto začne členov vyvražďovať, Lisa sa s cieľom ochrany rozhodne odhaliť motív vrážd... Mne to sadlo dobre. Je jasné, že Zampaglione tým nenavráti zašlú slávu talianskych hororov, ale poctu im skladá vhodne a film dokáže bez problémov, úspešne a nostalgicky evokovať dojmy zo starších kúskov, čo ma rozhodne potešilo (podobne ako po minulé roky napr. Last Caress, Masks, Symphony in Blood Red, atd.). Natočené je to štýlovo, s pekným vizuálom a kvalitnou hudbou, herci sú fajn, krvavé scénky taktiež, sem-tam nejaké to napätie, nahota a kým sa človek nazdá, tak to pomaly aj končí, takže ani necítim potrebu sa na niečo sťažovať. ()

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Po neutuchajícím nadšení z filmu Masks jsem hledal další z novodobějších giallo kousků. Tulpa - Perdizioni mortali ale ani zdaleka nedosahuje takových kvalit jako výše zmiňovaný Masks. Vraždy jsou zde sice originálnější a vynalézavější, ale děj filmu mě zrovna dvakrát neoslovil. Potěšila účast Michele Placida ikdyž už to není takovej bourák jako v dobách kdy hrál Corrada Cattaniho v televizním seriálu Chobotnice. Jinak je pro mě Tulpa průměrným giallo filmem. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Frederico Zampagnone se lepší. Jeho předchozí film byla otravná hovadina a tohle už je díky své průhlednosti jen nezáměrně úsměvná hovadina. První půlka filmu přitom skýtá řadu žánrových potěšení, když se střídají nápadité krvavé mordy se sekvencemi obnažených postelových aktivit. Ale vše se tragicky hroutí, jakmile se expozice usadí a po atrakcích má štafetu divácké pozornosti přebrat scénář, jenž by výronům všelijakých tělních tekutin dodal nějaký rámec a příběh. Postavy se v duchu trailerového syndromu ocitají bez jakékoli expozice či jasných motivací v přepjatě afektovaných situacích, které se vzpírají i sebeprimitivnější logice. Rozuzlení celého křečovitě přepáleného vyprávění pak je nejen dlouho dopředu odhadnutelné, ale navíc natolik směšně završené, až posouvá laťku naprosté scenáristické bezradnosti do nových výšin. Asi bude na čase přijmout fakt, že Zampagnone vskutku je oním samozvaným pokračovatelem zlaté éry italského hororu, ale s dovětkem, že pouze jejích nejzoufalejších a nejpitomějších příspěvků. Že se snaží pochlebovat žánrovým fandům důslednou revitalizací charakteristických prvků gialla, rozhodně není jakkoli polehčující okolností. ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama