Reklama

Reklama

Práskač

  • Francie Le Doulos (více)
Trailer

Obsahy(1)

Maurice je protřelý kriminálník. Po propuštění z vězení nelení, spáchá vraždu, uloupí klenoty a poté se setkává s přítelem Silienem, kterého podezírá z udavačství.
Melvillův snímek je především dalším výletem do prostředí francouzské galerky. Po obrazové stránce se v Práskači setkává Melvillova láska k noiru a americkým gangsterkám s experimentální hravostí francouzské nové vlny - hra s černobílým obrazem, stíny, světlem a silnou stylizací. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (61)

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Velice zajímavě poskládaný příběh kriminálních živlů, jeden za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet, k tomu já sedla na ten připravený lep s práskačem.. Ovšem pánové Serge Reggiani a Jean-Paul Belmondo to rozehráli fantasticky, oba výborní.. Snímek je moc pěkně natočený a má úžasně potemnělou atmosféru, u mě spokojenost.. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Kam jsi to teď před chvíli volal ??" - "Na hřbitov !! Pro jistotu jsem ti zarezervoval flek.." ;) Další černobílý Melville, zde až neskutečně hravý a intenzivní, který znovu otevírá téma loupeže, ať již úspěšně či neúspěšně provedené, která nakonec vyeskaluje v nevyhnutelný tragický konec svých hrdinů.. Výborně obsazenému i zahranému snímku vévodí mladičký Jean-Paul Belmondo, zde až nečekaně úsporný a přesný, který ukazuje, že ho snad později ve všech těch komerčních bijácích byla i škoda.. Ani Práskač divákovi nenabízí kladné hrdiny, zobrazuje policisty i gangstery jako nelítostné bezohledné bestie, které se neštítí ničeho - Bebel zde třeba nemá problém ani s násilím na ženské hrdince !! - když jim jisté mantinely určují pouze vlastní dosti zvláštní kodexy cti.. Jean-Pierre Melville svůj poměrně banální příběh, což platí za jasný rys většiny jeho filmů, byť zde o poznání košatěji napsaný, vykresluje na podkladu antické tragédie, která stejně jako tento skrze sled nešťastných nedorozumění spěje k nevyhnutelné katastrofě.. ()

Reklama

Pierre 

všechny recenze uživatele

Melville tento film pojal ve stylu Noir se vším všudy a také jako obrovskou poctu svým oblíbeným americkým kriminálkám. Vizuální stránka je perfektní, hrozně se mi líbily ty všudypřítomné tmavé odstíny, co vytváří tu pravou Noirovou atmosféru. Hodně tomu pomáhala i černobílá kamera, která zde byla skutečně efektivní a film by v barvě vůbec nemohl fungovat. Příběh a scénář mi pořád ještě nepřipadaly na tak vysoké úrovni jako u pozdějších Melvilleových filmů. Práskač si ještě nelibuje v mlčenlivých scénách a není tak syrový a chladný. I tak má ale solidní atmosféru, kterou právě vytváří ten úžasný černobílý tmavý vizuál. I Belmondo je zde stylový a cool, podobně jako by byl na jeho místě Delon. Akorát příběh je ve druhé polovině i na Melvillea moc složitý na pochopení. Asi má zase svůj dvoj význam, ale ten mi nedošel. Slabší čtyři. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Jean-Pierre Melville je udajne jeden z najdolezitejsich tvorcov francuzskeho filmu, no ale potom to aj tak s Cinema Francaise vyzera. Okrem dobrych gangsteriek /Le Clan Sicilien/ a par drsnych filmov s panom Belmondom sa tam maloco dobre urodilo, a hnoja /Loni v Marienbadu, Hiroshima -mon Amour/ je v Cinema Francaise tiez pozehnane. Tento noir je priemer najpriemerovatejsi. Namet je nudny, nestrhne, film nema tempo a ani poriadne herecke vykony + casto poznat lacne televizne kulisy, teda najme, ked sa film odohrava v interieroch. Raz darmo, Treti Muz z roku 1949 je pre mna najlepsi europsky noir, a ked chcem fuckt najlepsie noiry, ci chcem, ci nie, musim pozerat US tvorbu, tam sa totiz tocili najlepsie noir filmy. Jo, a viem aj o tom, ze k Melvillovi a jeho tvorbe sa hrdo hlasi Quentin Tarantino. 50 % ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Nějak se mi nechce věřit, že by během klíčového setkání se svým přítelem Maurice zapomněl na zvláštní zakázku a pohřební věnec za 2 miliony. Našlo by se i pár dalších chybiček a logických nedodělků, ale celkově jde o velmi dobře napsanou a zrežírovanou kriminálku, která vysoce vyčnívá nad žánrovým průměrem a i po těch desítkách let je radost na ni koukat. Výborné herecké obsazení, takový Jean-Paul Belmondo je tady mnohem lepší a přesvědčivější než v těch sériově vyráběných krimikomediích ze 70. a 80. let, kde hrál sympatického darebu. Co je ale u Melvilla tradičně nejdůležitější, je atmosféra. To pohrávání si s noirovými prvky, dlouhé záběry, pokerové tváře, baloňáky a černobílá kamera. Za mě spokojenost a čtyři poctivé hvězdičky k tomu. Celkový dojem: 80 %. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (1)

Související novinky

Noirová klasika v Litoměřicích

Noirová klasika v Litoměřicích

08.08.2009

Ve dnech 28. — 30. srpna 2009 proběhne již podeváté litoměřický filmový festival, tentokrát s podtitulem „film fatal“. Budete mít jedinečnou možnost zhlédnout filmy, se kterými se ponoříte do vln… (více)

Reklama

Reklama