Režie:
Jacques DerayKamera:
Robert FraisseHudba:
Frédéric BottonHrají:
Alain Delon, Manuel Blanc, Sophie Broustal, Maxime Leroux, Francine Bergé, Jean-Marie Winling, Jean-Paul Comart, Amélie PrévostObsahy(1)
Když velmi úspěšný advokát Charles Dunand (Alain Delon) dosáhne osvobození svého klineta Frédérica Chapelin-Tourvela (Manuel Blanc), obviněného z dvojnásobné vraždy jeho rodičů, měl by být se svým výkonem spokojený. V momentě, kdy porota vynese osvobozující rozsudek, řekne Frédéric svému advokátovi, že je vinen. Ještě ten večer se Charles a Frédéric sekávají na místě činu, aby se pokusili najít pravdu. (borsalino)
(více)Videa (1)
Recenze (38)
Nezvyčajne skonštruovaná zápletka, v ktorej obyvklá pointa tohto typu filmov (netrpezlivo očakávaný výrok súdnej poroty o vine, či nevine) odznie v úvodnej desaťminútovke. Obvinený po ukončení pojednávania začne verdikt poroty pred advokátom spochybňovať. Následne chaoticky spochybňuje a zase spätne vyvracia svoje vlastné výroky. Raz vraždu vlastných rodičov spáchal, inokedy nespáchal. Advokát, presvedčený o svojej intuícii, vďaka ktorej vždy doteraz presne vedel, či ten, koho obhajoval je aj v skutočnosti vinný, váha a vydáva sa spoločne so svojim klientom na miesto činu. Tu sa v mäteži rôznych verzií postupne dopracuje k zisteniu o "kostlivcovi v skrini", ktoré zaujímavo vysvetlí mladíkovo zmätené správanie. Inteligentná, prevažne konverzačná krimi na spôsob starej školy francúzskej krimi z 60. - 70. rokov. 70%. ()
Delon mal v 90. rokoch uz len 3 dobre filmy - tento,, Polovicni sance a Herci z roku 2000. Ono je to tak trochu i horor, riesia sa vrazdy a to hodne drsne a temne pozadie maju. Jacques Deray /Avec la peau des autres, Povidka o policajtovi/ tymto natocil svoj posledny kvalitny film, potom uz len tocil podpriemery typu Clarissa. Chvilu trva kym sa to rozbehne, potom ale druha polka je vyrazne lepsia nez prva : 72 % ()
Slušné kriminální drama s velmi dobrým Alainem Delonem, bohužel nějak nemohu napsat totéž o mladém Blancovi, v mých očích nebyl Delonovi rovnocenným hereckým partnerem.. Příběh obhájce a jeho klienta začíná v okamžiku, kdy jiná dramata končí, osvobozením obžalovaného.. Rozuzlení hodnotím rozpačitě, neb se domnívám, že by chlapec pod zámkem měl být, o jeho duševním zdraví bych pochybovala.. Za zmínku ještě stojí příjemný hudební podmaz, který mi pomáhal zvládnout pomalé tempo vyprávění.. ()
Veľmi zaujímavo koncipovaný "malý" film, ktorý si bohato vystačí s jedným bytom a pár zábermi krásnej Paríže. Je evidentné, že scenár napísal "niekto" vyzretý životom. Problémom však je uveriteľnosť filmu, čo sa paradoxne nebije s inteligenciou dialógových súbojov ústrednej dvojice. Delonov právnik má vždy naporúdzi takú reakciu na mladíkove verzie, ktorú som nedokázal predpovedať a myslím, že vždy má akúsi psychologickú pravdu. Lenže v skutočnosti by samozrejme k takejto konfrontácii nedošlo, mnohé by s najväčšou pravdepodobnosťou vyplávalo na povrch počas procesu. Nie nutne na ňom, ale právnik, ktorý tvrdí, že má na všetko nos, by niečo vytušil. Ťažko uveriť aj Fredericovej premene a túžbe sa zo všetkého vypovedať, navyše takouto formou hry na kočku a myš. Televíznosť filmu je skôr výhodou, načo zbytočne tlačiť na pílu tam, kde si bohato vystačíme s dialógmi a napínavou východzou zápletkou. Len sa z toho dalo vyťažiť ešte o niečo viac. 70%. ()
Jsem si vědom toho, že všechny své budoucí potenciální vraždy si odsedím ve věznici s nejnadrženějšími penisy ve státě. Při zběžné kontrole své peněženky jsem totiž zjistil, že je velmi nepravděpodobné, že by mne obhajovalo nějaké to právnické eso s žaludkem natolik odolným, že bachor, čepec, kniha ani slez by se mu nemohly rovnat. Frédéric však podobným právníkem disponoval a já si jejich motivační rekonstrukci činu celkem užil. Sice jsem si přitom překvapením neukroutil hlavu, ale na "kecací" film to na mne rozhodně zapůsobilo. ()
Galerie (8)
Photo © StudioCanal
Reklama