Režie:
Bille AugustScénář:
Peter AsmussenKamera:
Dirk BrüelHudba:
Stefan NilssonHrají:
Birgitte Hjort Sørensen, Søren Sætter-Lassen, Lene Maria Christensen, Sverrir Gudnason, Ole Dupont, Kurt Dreyer, Nanna Buhl Andresen, Tommy Kenter (více)Obsahy(1)
Marie Krøyer byla provdána za významného, dánského malíře P. S. Krøyera. Na vrcholu jejich manželství, velmi poznamenaném lehkovážným životem a vysokým společenským postavením, se zhoršuje Krøyerova mentální nemoc a jejich sen o společném životě umělců se rozpadá a mění na frustraci a soužení. Marii doslova ubíjí její rozpolcenost mezi rolemi manželky, matky a umělkyně. Nemá možnost vyjádřit sama sebe skrze své umění a dennodenně má před očima svého milovaného manžela, který se pomalu mění a stále více sklouzává k šílenství. Aby dosáhla klidu a obnovila svou sílu, matka s dcerou odjíždí na dovolenou, kde se Marie bezhlavě zamiluje do švédského skladatele Hugo Alfvéna. Marie odvážně opouští svého manžela pro novou lásku, i když jen málo ví o možnostech, které se před ní rozkládají. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (33)
Nápad převyprávět životní příběh pocitů hledání a znovunalézaní nového smyslu života hezké Marie Krøyer vyzněl sice zajímavě, ale místy i jalově. I když účel světí prostředky, tak nad jiné si myslím, že z obrazu pojetí jejího manžela, rozporuplného bohémského malíře P. S. Krøyera, se mohlo na filmové ploše o malinko více vytěžit. Jinak z hlediska daného žánru to bylo dost dobrý. ()
Velmi rad by som suhlasil so 4 hviezdickovymi uzivatelmi a este radsej by som zo seba urobil muslitela, ktory ocenil tazky udel tej tazko skusanej zeny, novatorsky strih atd. prirodazial v sebe musim odhalit len laika - nedouka, ktory nikdy nestudoval filmovu teoriu, a hoci mam rad rezisera Bergmana, tu rozhodne nevidim, zeby reziser August mal Bergmanov talent - ne, nema. Film hodnotim ako dalsiu zbytocnu ukecanu usmolenu skandinavsku depresivnu srajdu - reziser na Bergmana nema a v zivote mat nebude a na dpresivne melancholicke filmy mi staci uz spominany velikan svetovej kinematogarfie : 30 % ()
Asi dva roky jsem měla možnost žít v domě, kde nade mnou bydlel i velmi známý umělec, malíř se svou o dost mladší, velmi atraktivní ženou a jejich malým synem. Tak mám pocit, že jsem trochu toho, co chtěl předat z historie Bille August o Marii dokázala v malé míře pochopit. Pro Marii nebylo rozhodně jednoduché vypořádat se s tolika rolemi nejen v rodině, ale ani se svými pocity, které s tím souvisely. Vnitřně rozpolcená jako manželka, matka a nakonec i jako milenka. Připomínala mně svým životem mořský odliv a příliv, frustrující, plný velkých citových výkyvů. Po skončení filmu jsem si o ní přečetla ve wiki a vůbec se nedivím tomu, jak ve výsledku všechno dopadlo. Život je zkrátka někdy pes a nemusí se vždy jednat jen o ženu s malířskými vlohami. Byla jsem maximálně spokojená po vizuální a kostýmové stránce, ale moc mně nesedly ty přespříliš patetické momenty a závěrečná část byl až příliš velký tlak na pilu, ale kdo ví........ ()
Niekto tu napísal,že je to sterilné...áno spracovanie a práca s kamerou je trošku "chladná " ale to je predsa u severských filmov bežné a berieme to ako taký " trademark" ... Mimochodom tá kamera a jej hra so svetlom je úžasná ! príbeh je tichý..komorne ladený a nie je vôbec predvídateľný .... zo začiatku sa môže javiť,že je to tuctová záležitosť ale zdanie klame...film je plný prevratov..nechám na vás či sú dôveryhodné. ()
Severské filmy patří k tomu lepšímu, co současná světová kinematografie produkuje. K životopisným filmům přistupuji ovšem poněkud rezervovaně, často se u nich nudím. Tenhle film byl z tohoto hlediska mírně nadprůměrný, příběh ženy, která je manželkou malíře - schizofrenika a marně se od něho pokouší odpoutat, aby našla lásku u švédského skladatele Hugo Alfvéna, ale kterou zase během těhotenství odmítne Švéd, to je hluboká sonda do duše věčně trpící i milující ženy. Kromě těch dvou mužů je to i její dcera, která nakonec odmítá vrátit se ke své matce, která ji na nějaký čas musela zákulisním jednáním advokáta opustit... Je to vlastně velmi tragické. ()
Reklama