Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Príbeh nového filmu japonského režiséra Makota Shinkaia The Garden Of Words (Záhrada slov) sleduje mladíka Takaa, zatiaľ nevyučeného obuvníka, ktorý sa jedného dňa vydá poza školu, aby mohol v prekrásnej záhrade pracovať na svojich nových návrhoch topánok. Tu stretáva záhadné dievča Yukino, ktorá je o niečo staršia ako Takao. Ako čas beží, obaja sa v záhrade naďalej stretávajú; vždy však len za daždivého počasia. Postupne sa ich vzťah prehlbuje; koniec daždivých dní sa však pomaly, ale isto blíži. (issoumaila)

(více)

Recenze (91)

Starletka 

všechny recenze uživatele

Animace je prostě nádherná, soundtrack taky moc pěkný a celý film si drží melancholickou deštivou atmosféru. Ale zase, znova a opět celé toto dílko postrádá to hlavní - pořádný příběh. Naštěstí jsem se už poučila ho nečekat, takže nemůžu říct, že bych byla zklamaná, ale chyběl mi a dost jsem se nudila. Každopádně Kotonoha no Niwa je ve výsledku rozhodně daleko lepší než přeceňované 5 Centimeters Per Second, ale na tom má podíl i fakt, že je to kratší. Ale i tady pořád platí - Pokud se chcete jen pokochat audiovizuálnem a nepotřebujete obsah, film je přímo pro vás. Pokud chcete víc, budete se nudit. 6/10 ()

Echelon1 

všechny recenze uživatele

This is too creepy. 15 a 27 rokov...Ako vážne? Mimo to, vizuálna stránka a schopnosť pracovať s príbehom cez obraz a strih je dôležitá a vždy zlepšuje dané dielo, ale potrebuje to mať aj hlbší scenár, väčšina anime by toto zvládla asi za jednu epizódu (resp. doslova polovičnú stopáž). Toto je moje prvé stretnutie s Makotom Šinkaiom, pretože si jeho produkciu podľa veľmi dobrých ohlasov šetrím na čas, keď to bude naprosto nezabudnuteľné. Ale možno som trochu všetko precenil. Dozvieme sa. ()

Reklama

bobstock 

všechny recenze uživatele

Šinkaiova devíza ve stopro deštivém hávu nádherné zahrady v ultra realistické animaci. Tak přesné, že jsem našel na mapách adresu čtvrtě snímaného mrakodrapu a přilehlého parku s altánkem. Shinjuku Gyoen - National Garden. Na náš středoevropský mentál ke konci možná až příliš sentimentální, avšak pro Japonce osvobozující přiznání svých niterných, nešťastných pocitů. 70% ()

Hromino 

všechny recenze uživatele

Nový Šinkai a opět v mých očích dost rozporuplné dílo. Na jednu stranu jsem rád, že se po předchozím wannabe-ghibli filmu vrátil Makoto ke svému oblíbenému tématu komplikované, jakoby osudem nechtěné lásky, a opět nabídl dávku svých typických trademarků – kýčovité oblohy, klavírní tóny, lyrika, vlaky, déšť a spousta, opravdu spousta téměř hmatatelné melancholie. To vše mě potěšilo a utvrdilo v domněnce, že Makotův předchozí film byl jen takový nepovedený úlet, zaváhání. Potěšení z návratu k tradici však s přibývajícím počtem minut vystřídalo zase jiné rozčarování – tohle byl totiž první film od Makota, u jehož sledování jsem měl pocit, že postrádá jakýkoli nápad či myšlenku. Připadalo mi, jako by tady Makoto prostě vykrádal sám sebe a nabídl jen obyčejný tovární produkt značky M-Šinkai pro skalní fanoušky, kteří opět chtějí koňskou dávku šinkaiovského romantického příběhu se vším, co k němu patří. Proti tomu, že se Makoto rozhodl nabídnout svou klasickou story, nenamítám nic, ovšem očekával bych, že taková story bude mít nějaký nápad, postavy s rozvinutější psychologií, do nichž nebude problém se vcítit, pointu – zkrátka něco, co by tento film činilo nějakým způsobem jedinečným v rámci Makotovy tvorby –, jenže to právě tento film neobsahuje. Na rozdíl od oné Agarthy, kterou jsem v úvodu zmínil v negativní kotonaci. Byl jsem z ní sice rozčarován, ale zároveň jsem jasně věděl, že se Makoto prostřednictvím filmu snažil něco odvyprávět a že měl nějakou vizi či nápad, ať už se mi líbil či ne. Tady však ne. Připadalo mi to jako takový slabý destilát 5 centimetrů za sekundu s občas dosti okatým product placementem a směšně patetickým závěrem bez nějaké silnější pointy. Velmi, velmi slabé 3*, při jejichž udělování vyslovuji nahlas svou naději, že Makoto příště přijde konečně s nějakým nápaditějším počinem. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Vkladal som do filmu veľké nádeje. Preto som si ho nechával úplne nakoniec. Dážď je totiž prvok, motív, element, atmosféra akej sa neviem nabažiť a ktorú vyhľadávam. Šinkai je u mňa skvelý režisér. Umne spája 2D a 3D animáciu. Jeho obrazy sú presýtené veselosmutnými emóciami a jeho postavy sú rovnako reálne ako stará pani na zástavke neustále frflajúca nad cenami rožkov. A je to naozaj film, ktorý si odo mňa zaslúži plný počet. Zobrazenie vzájomnej osamelosti, nutnosti byť s niekym, lásky a snov, v záhrade plnej roztopašných kvapiek a Daisukeho melódií, pre mňa znamenalo ďalší klinec do môjho podvedomia, ktorý mi znova pripomenul, prečo mám film rád a prečo na neho neviem dopustiť. Chcel by som niečo také v hranej podobe. Ale dovtedy mi toto bude bohato stačiť. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (5)

  • Po titulkoch nasleduje ešte jedna scéna. (TomX2)
  • Yukinin mobil se náramně podobá poslední generaci smartphonů Sony Ericsson pod označením Xperia neo. (Honza135)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno