Reklama

Reklama

Ten chlap je magor!

(festivalový název)
  • Japonsko Sono otoko, kjóbó ni cuki (více)
Trailer

Obsahy(1)

Film rozpráva o policajtovi Azumim, ktorý sa odpláca svetu plnému násilia rovnakou dávkou brutality. Nadriadení sú jeho správaním zhrození a nepriatelia pomaly chystajú pomstu, ktorá sa naskytne hneď po zistení, že Azumi má sestru, na ktorej mu ako jedinej záleží. Tak ju unesú a rozzúrený Azumi sa vydáva za pomstou. (ScarPoul)

Videa (1)

Trailer

Recenze (52)

honajz 

všechny recenze uživatele

Takový chodecký film. Skutečně mě časem spíše zajímalo, kam si zase pěšky ten polda ve městě zajde, než děj, který je takový tarantinovský, ale bez dialogů, s podivným střihem a s depresivním závěrem ve stylu "po mně přijde lepší, ten se nezakecá". Trochu jsem doufal, že to pojede spíše v linii bronsonovských Přání smrti, nebo aspoň Francouzské spojky, ale ono je tady podobných evropských a amerických krimi a thrillerů spojeno dohromady povícero (včetně Manna), takže jsem v každém záběru jeden z těch filmů viděl, a ne že by mi to přišlo povedené. Popravdě, jestli tohle vzniklo v roce 1989, tak to nemohlo zaujmout ani brutalitou. Btw, přišlo mi nelogické, že knírače nestřelil taky. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Kitano rozehrává akční dramatickou kriminálku na jedné straně, na druhé straně sondu do duše policajta o jehož povaze se dá jen stěží přemýšlet ... protože je to prostě Kitano. Policajt, který se nesere s ničím a nikým a to absolutně a doslova! Jeden z největších tvrďáků v akčních filmech všech dob. Nevypočitatelný, chladný, chvílemi spravedlivý, chvílemi nespravedlivý, drsný a brutální. Jeho postava dá do držky naprosto každému a i když proti němu ve filmu stojí pěkná banda grázlů v čele s ujetým sadistickým nájemným vrahem, člověk i tak přemýšlí, kdo z těch dvou je ujetější ... Film má neuvěřitelně pomalé tempo vyprávění (jak je u Takeshiho zvykem), které ale nedráždí, ale baví, pokud jste na jeho filmografii zvyklí. Po více jak polovině filmu, kdy je jeho postava zbavena statusu policisty se překvapivě a náhle rozpoutá ultradrsné peklo, které vám vyrazí sanici a rozfláká ji o stěnu pokoje. Ostatně podobně jako Takeshi většině svým nepřátelům. Absolutní skvost! ()

Reklama

Crocuta 

všechny recenze uživatele

Debut, který předznamenává typický rukopis svého tvůrce a který s úbíhajícími minutami nabírá na obrátkách aby vyvrcholil ve finále, jež dobře charakterizuje výrok jedné z postav: "Všichni se zbláznili"! Závěrečná scéna v kanceláři jenom dokresluje ironické a skeptické vyznění tohoto pozoruhodného snímku. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

„Kdybyste udělal ješté nějaký průser, byl bych v tom i já...“  Viděl jsem řádku krimi thrillerů s nějakým tím drsným a rozporuplným detektivem či policistou, ale tenhle patří k těm, které asi jen tak nevytěsním z paměti. Azumi je zkušený v letité práci, plně za ta léta oboznámen se situací a chováním zločinců ve čtvrti a prostředí kolem, které mu svou povahu tvrdého a neústupného policajta formuje během každodenní konfrontace s násilím do stále krutějších a extrémnějších rozměrů. Ani doposud největší konflikt s následnou neodkladnou výpovědí nepřinesly žádnou naději, dá se říct, že teprve otevírají cestu k pomstě bez zábran. Takeši Kitano je ve své roli excelentní, jako herec si mě tu brzy získal a podařilo se mu zajímavě ztvárnit postavu drsného policisty nejen v té fyzické, ale rovněž v psychologické rovině, upoutat dokonale uzemňujícími pohledy při konfrontacích, dát své postavě jisté charisma a stylovost, zároveň též kousek zádumčivosti, jež ho jako věčně osamělého a bloudícího člověka dlouhými ulicemi občas provází. Takeši Kitano jako současně režisér tohoto snímku se nebál brutální obsah a naturalistické pojetí skloubit současně s melancholickou náladou, pro tyhle neo-noiry často typickou, nicméně fyzická honička doprovázená tklivou hudbou je docela neotřelým řešením. V několika místech byl na můj vkus film až příliš otevřeně brutální, ač vzhledem k obsahu i odlišné asijské nátuře to asi šlo postupně očekávat. Napoprvé mě příliš nebraly scény s počínáním zfetovaných gaunerů, ale na skvělé, dvojité závěrečné vyústění se oplatilo počkat a celkovou atmosféru snímku s častým chozením s Azumim po denní i noční Jokohamě jsem si opětovně vychutnal. [85%] (opakovaně viděno 10.5.2023) ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Drsná škola podľa Takeshi Kitana. Všestranný tvorca vo svojej prvotine z nezvyčajnou ľahkosťou( hlavne preto, lebo sa jedná o pekne temnú krimi) miesi humor z brutalitou. Sám stvárnil hlavnú postavu - detektíva Azumiho. Tento málovravný, brutálny policajt, dokáže poriadne zavariť nie len malým zlodejíčkom ale aj väčším rybám - ktoré majú podobu pašerákov drog. Dve dejové línie - Azumiho ako policajta snažiaceho vyšetriť vraždu svojho priateľa, ktorá sa javí ako samovražda, a druhá línia - Azumiho vzťah k jeho sestre sú krásne prepletené aby sa mohli vo finále spojiť a vytvoriť tak poriadne krvavý masaker za ktorý by sa nemusel hanbiť ani John Woo. Film, ktorý rozhodne nesklame fanúšikov drsnej ázijskej školy a už vôbec nie tých čo zbožňujú tvorbu Takeshi Kitana. Nejedná sa síce o jeho autorský film, ale je ho cítiť z každej jednej minúty filmu. A rozhodne nesklame. Niektoré scény ako naháňačka mestom, finále alebo prepadnutie pred kinom sú pamätné. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (1)

  • Podle původního plánu měl být film komedií a režírovat jej měl Kinji Fukasaku. Ten však musel projekt opustit a filmu se ujal Takeshi Kitano, v té době již obsazený do role Azumy. Protože se však obával, že rolí v komedii by neukázal naplno své herecké schopnosti a navždy by se zaškatulkoval jako komik, přepsal celý scénář, vymazal veškeré komediální prvky a udělal z filmu policejní drama. (Raztubyl)

Související novinky

5. ročník festivalu japonského filmu a kultury

5. ročník festivalu japonského filmu a kultury

15.01.2012

Ve dnech 20. – 26. ledna 2012 proběhne v pražském kině Lucerna Festival japonských filmů Eiga-sai 2012. Výrazně rozšířený 5. ročník festivalu nese podtitul „Pocta Kitano Takeshimu“ (Hommage à Kitano… (více)

Reklama

Reklama