poster

Chybějící obraz (festivalový název)

  • Francie

    L'Image manquante

  • anglický

    Missing Picture, The

Dokumentární / Animovaný / Drama

Kambodža / Francie, 2013, 95 min

Režie:

Rithy Panh

Scénář:

Rithy Panh

Kamera:

Prum Mesa

Hudba:

Marc Marder
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • CISTICZ
    ***

    Poeticky pojaty dokument o Rudych khmerech, filmove zabery jsou kombinovany s loutkovymi obrazy a klidny hlas divaka seznamuje s hruzami minulosti, jak je autor prozil. Mrazive(2.7.2013)

  • dopitak
    *****

    První příspěvek do hlavní sekce Světový film letošního ročníku Cinema Mundi vidělo v kině Art 19 lidí... Hermína Týrlová by z nového projektu Rithy Panha měla jistě radost. Moc povedená animace (tedy hliněné figurky lidí a hlavně jejich nasnímání), naprosto skvělý zvuk, u něhož si klidně umím představit nejvyšší světové metály. Že se jedná o dokumentární film vůbec nevadí, prolínání archivních materiálů, modelů a současných záběrů se skvěle doplňuje i s průvodním francouzských komentářem Randala Douca. Není to film, u kterého se budete napětím držet rohů sedaček a nohama dřít do podlahy, ale způsob, jakým Rithy Panh dovede dramatizovat moment a současně kontinuálně vyprávět svůj autobiografický příběh, se mi moc líbil. Cinema Mundi, 2014.(27.2.2014)

  • HAL
    *****

    Vynikající a nesmírně silný dokument o "vyrůstání za Pol Pota". Drtivě svírající silou svého tématu podávaného s naprostým minimalismem a bez přehnaných emocionálních výlevů... jeden z nejzajímavějších dokumentů jaké jsem kdy potkal. 9/10(10.7.2013)

  • Davson
    *****

    Spíš než dokument se jedná o filmový esej a osobní zpověď režiséra, který vypráví svůj životní příběh. Obrazové záznamy z nechvalně proslulých vražedných polí Rudých Khmerů téměř neexistují nebo zmizely, Rithy Panh je tedy musí nahradit svými vzpomínkami, které jsou ztvárněny vyřezávanými figurkami. Přeživších z vražedných polí je málo, většina z otrocky pracujících skončila v hromadných hrobech tak jako figurky skončily na konci filmu v krabici. Nepodbízivá, formálně neotřelá, promyšlená a silná výpověď.(4.7.2013)

  • H34D
    **

    První, čím tento "dramatický" a emocionálně zainteresovaný dokument zaujme, je vizuální zpracování - střídají se jak klasické hrané záběry, archivní, dobové černobílé záběry, tak statické obrazy z vymodelovaného prostředí a poskládaných figurek symbolizujících právě popisovanou situaci. Myslím, že je to trochu kýčovité, není v tom jasný řád. Nehybné obrazy značně zpomalují tempo vyprávění, přičemž to samotné už je vedeno ve velmi vláčném, polobásnickém duchu. Autor nemá ujasněno, zda chce přednášet fakta, subjektivně vzpomínat, či snově polemizovat a filozofovat. Výsledek připomíná dort pejska a kočičky, působí stejně zajímavě jako v jiných částech nudně... 4/10(5.7.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace