Režie:
Dan PřibáňScénář:
Dan PřibáňHudba:
Tatiana MikováHrají:
Dan Přibáň, Aleš Vašíček, Marek Slobodník, Tomasz Turchan, Radoslaw Jona, Dana Zlatohlávková, Jakub Nahodil, Zdeněk Krátký, David Novotný (vypravěč)Obsahy(1)
Cestovateli Danu Přibáňovi a jeho partě nestačilo, že dokázali nemožné, když přejeli Trabantem Afriku a natočili o tom nezávislý film. Rozhodli se vypravit na ještě náročnější cestu. 21 124 kilometrů napříč Jižní Amerikou až na konec světa. A aby to nebylo moc jednoduché, tentokrát nepojedou jen Trabantem. Sestava snů v mezinárodním týmu Čechů, Poláků a Slováků patří podle Dana „buď do blázince, nebo na šrotiště." Dva Trabanty, polský Fiátek a Jawa 250 z roku 1957 se místo toho vydává vstříc tomu nejnáročnějšímu, co se dá v Jižní Americe najít. Amazonský prales, pětitisícové průsmyky And, pouště i oceán. Tahle šílená jízda rozhodně není bezstarostná, je ale fascinující a zábavná. Jak se dokáže snést osm lidí ze třech zemí, kteří se navzájem skoro neznají, čtyři měsíce ve žlutých ponorkách? Ta největší výzva není venku, ale uvnitř. (Aerofilms)
(více)Videa (2)
Recenze (266)
Věřím, že být u toho mohlo být dobrodružství. A chápu, že pro gaučáky a fotříky, kteří si rozzuřené sekačky leštili ve svých garážích to může být terno. Pro mne to byl pouze nádherně natočený!, nicméně obsahově ne příliš zajímavý cestopis. O samotných místech, lidech kteří tam žijí a jejich kultuře se tu téměř nic nedozvíte. Zato o tom, kam všude trabant (ne)vyjede a (ne)zapadne se toho dozvíte až moc. Jestli vás tohle baví, tak v pohodě. Mě bohužel ne. ()
Jsem sice zvyklý na kvalitu vánočních speciálů Top Gearu, ale na české poměry je trabantové dobrodružství také svým způsobem zábavné. Bohužel tento dokument trpí nevyvážeností mezi nudnými pasážemi (přejezdy, opakování podobných scén, koupání) a potenciálně zajímavými pasážemi, které jsou nastříhané zase zbytečně zkratkovitě (problémy na cestě, opravy, technické záležitosti). Předchozí Afrika mi proto přišla zpracováním o něco lepší. 70% ()
O drama se u cestovatelských dokumentů starají přehmaty, o úžas nad (nad)pozemskou krásou zvolená trasa. Ta přidána hodnota tady jsou trabíci a hostování krtečka. Ne vážně, hodně pohodová, dobře natočená jízda. Krásné exteriéry, kterým vévodí solná pláň a Machu Pichcu, odleželé tuzemské hlášky no a samozřejmě to dobrodružné srdíčko. Krásná práce. ()
Born to be wild aneb Easy rider v česko-polsko-slovenském podání. Tentokrát nikoliv (tolik) cestopisně jako v případě afrického dobrodružství, ale více nespoutaně i díky vydatnému přispění permanentně posílené polské dvojičky v molochu. Jejich netradiční osvětový výklad dvojího zabarvení místní řeky, možná nedojde pochopení (uznání) u předních světových geologů, své zastánce si však bezesporu najde. Minimálně mezi příznivci lahodného chmelového moku. Jak jsem již poznamenal, tohle jihoamerické dobrodružství, je v mnohém od svého afrického předchůdce odlišné, to nejdůležitější však přetrvává. Touha po dobrodružství a překonání předsudků. Tak kam příště, Dane? ()
Ona už cesta napříč Afrikou byla výjimečná, originální, poutavá, zábavná, no prostě velmi, velmi dobrá. Jižní Amerika? Přidala ve všech ohledech. Pokud se někdo snaží udělat něco na podobné úrovni britského TopGearu, z pravidla se mu to nepodaří. O to víc si cením toho, že se to podařilo Čechovi. A vozidla s kterými se mu to podařilo? To není nepravděpodobné, to je zázrak! ()
Galerie (35)
Photo © Jakub Nahodil, Zdeněk Krátký, Radoslaw Jona
Zajímavosti (7)
- Nikdo ze štábu - ani sám Dan Přibáň - neumí dobře španělsky ani portugalsky, přesto se na cestu štáb vydal. (Terva)
- Trabantí expedice vyjela 2. 9. 2012 a cesta trvala přes 4 měsíce. (Lucas87)
- Cestovalo se skrze šest jihoamerických států, konkrétně přes státy Guyana, Peru, Bolívie, Brazílie, Chile a Argentina. (Terva)
Reklama