Reklama

Reklama

Osoblažka

  • USA Narrow Gauge Railway Osoblažka
Trailer 1

Obsahy(1)

Dokumentární film Osoblažka pojednává o jedné z mála úzkorochodných železničních tratí v České Republice, na které již od roku 2009 jezdí zrenovovaná 66 let stará modrá parní lokomotiva pod označením U57.001. V roce 2014 se po krátké přestávce připojila také parní lokomotiva U46.002, která je služebně o něco starší a jezdí na trati jen ve vymezených termínech a jen po vymezené části úzkorozchodné železnice. Traťový úsek jako takový je funkční a v provozu již od roku 1898 a je mnohdy označován za „dráhu sta oblouků", kterých je na délce dvaceti kilometrů celkem sto dva. Tento amatérský dokumentární film se Vám pokusí přiblížit atmosféru a náladu z pohledu personálu, který stojí za bezpečným provozem celé železniční dráhy Osoblažky. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (8)

Flaxik 

všechny recenze uživatele

O tom, kterak pan Bordovský vzal kameru a natáčel cestu parní úzkokolejky. Protože mě mašinky vcelku baví a k úzkokolejkám mám vztah z dětství, kdy mě jedna dopravovala do školy (ne tahle, ale na Jindřichohradecku), tak jsem to risknul a věnoval hodinu tomuto dokumentu. Nebudeme si nic namlouvat, je to bída. Ve filmu chybí jakýkoliv komentář k tomu, co tam ti lidé provádějí (kromě výhybky, to bylo zajímavé) a to je velká škoda, protože o fungování parního stroje kromě teorie nevím nic a docela by mě to potěšilo. Jedna hvězda za snesitelnou kameru a jedna za prima záběry ubíhající krajiny. ()

Bernhardiner 

všechny recenze uživatele

Měl jsem z výsledku filmařské práce Daniela Bordovského díky zhlédnutému traileru trochu strach, nicméně o železnici se zajímám již od dětství a internetová videa týkající se této oblasti sleduji velmi často, a proto jsem se odvážil i do zhlédnutí tohoto. A trailer nelhal. Obsahoval totiž několik dobře natočených záběrů a jinak nic. S celým "dokumentem" to je stejné - je to jen sled záběrů bez přidané informační hodnoty (snad kromě té práce s výhybkou). Navíc ten sled záběrů je dost podivný, hlavně konec je vyřešen nepochopitelně. Posuďte sami: vlak dojede do Osoblahy, tam se otočí, kousek jede zpátky, pak následují záběry z nějaké opravny, poté je znovu v Osoblaze (!) a pak se teprve vrací do Třemešné. Já chápu, že natáčení muselo být celkem náročné, přejíždění z místa na místo (v některých případech to je slyšet i zvuk motoru auta, což dojem rozhodně nezvyšuje) a natáčení ve vlaku i ve stanicích muselo zabrat soustu času, stejně jako sestříhání videa, ale tohle je prostě dílo, kterému chybí jakýkoli koncept. Kromě toho zde najdeme i několik logických chyb, například ve Slezských Rudolticích parní vlak čeká na protijedoucí vlak Českých drah. V čase 52:46 vidíme, jak si to ke Slezským Rudolticím šine dieselová lokomotiva se dvěma vagony, ze které se v čase 52:59 stane dieselová lokomotiva s vagonem pouze jediným. Z autora může výrůst celkem solidní kameraman, je zkrátka vidět, že kameru nemá poprvé v ruce. Ale není to režísér, v každém vagoně by našel půltucet lidí, kteří by to zrežírovali lépe. Každý má právo na svoje telecí léta a ani Bordovský není výjimkou - je nabíledni, že má pocit (znásobený pod tíhou upřímných i neupřímných pochval), že dokáže ohromit celý svět. Zatím se však dokázal spíše zesměšnit - kdyby měl trochu soudnosti, nikdy by neobohacoval ČSFD a IMDB (tam dokonce přidal i "přeložený" obsah) o pracovníky železnice. Ale nezoufejme, třeba se tvůrce ze svého opojení vzpamatuje a začne tvořit i něco, co bude k užitku. A kdyby ne, sebevědomí má dost. To se dnes cení víc než schopnosti. 30 % ()

Reklama

Stallone 

všechny recenze uživatele

Tady máme prostě 16 letého kluka, který vezme do ruky kameru a tím spojí své dva oblíbené koníčky.Obdivuji každého, kdo o filmování jen nemluví, ale koná. V tomto případě to není jen nadchnutí pro danou věc. Vidím tam dobrou práci s kamerou, správně zvolený hudební motiv, který neruší, ale příjemně navozuje tu správnou atmosféru. O nedostatcích se tu rozepisovat nebudu, protože to není podstatné. Kluk je šikovný a zvládl to. Závěrem mohu jen říci, že je dobré mít na něco talent a budu držet palce při dalších projektech. Toto je jen začátek. ()

Segrestor odpad!

všechny recenze uživatele

Amatérský "nezávislý" snímek Narrow Gauge Railway Osoblažka tzv filmové produkční společnosti Borrtex Film Production Company, ve spolupráci s Klubem přátel osoblažské úzkokolejky, s finanční účastí Slezských zemských drah, o.p.s. a STA - regionální zprávy, přináší do našich kin poutavý dokument, který si takříkajíc nebere servítky a nahlíží na problematiku ze všech úhlů, nutí diváka k zamyšlení a za netradičních filmařských postupů ukazuje komplexní problém úzkokolejek obecně. Nejprve nám představí topiče v podání fantastického Lukáše Weisse, který zde doslova zatápí a to nejen mašině. Stižen patrně podagrou, belhá se tento muž se zarputilým úsilím pro další a další dřevo, aby s poctivostí sobě vlastní přepravil cestující z bodu A) do bodu B), pokud z bodu C) náhodou nic nevyjede. Muž tento dopřeje si oddychu jen sporadicky a mašina už chrlí oblaka páry a kolos se dává pomalu do pohybu. K dokonalému dojmu slouží i frenetická kamera, která se snaží zaznamenat úplně vše. A divák se raduje. Jako by projížděl rozmanitou krajinou s nimi a plaše se snažil vše uvidět. Tu navštívíme odpočaté luhy, tu zahlédneme industriál, tu se vracíme zpět za cestujícími a společně s nimi sdílíme své dojmy, tu zahlédneme srnu v mlází, tu milence na lavičce a jedeme dál, jakoby zpátky v čase. Paranormativní projekt mladého tvůrce doslova vytírá zrak takovým autoritám jako Klusákovi s Remundou, dokonale konkuruje časosběrným počinům Třeštíkové a natrhává i Jacques-Yves Cousteauovi. Fantastická práce se světlem svědčí nejvíce o tom, že autor disponuje kvalitní technikou. Roztomilý dojem z filmu dodají i zúčastnění herci, kteří jsou veskrze přirození a nejeden divák si připomene někdejší Formanův přístup s tolik úspěšným obsazováním naturščiků. Celý vůbec ne dlouhý program doprovází romantická nonhetero melodie, jež koresponduje s mlnem vizuálna, který nám hošan Borrtex (ten adminek z ČSFD, co fixluje screeny) přináší. Zkrátka a jednoduše jedná se bezesporu o nejlepší adespoton tohoto mého dne a jsem za něj velmi vděčný. Osoblažská úzkokolejka doslova a do písmene utvořila tzv. "mejk maj dej" efekt. ()

BMW12 

všechny recenze uživatele

Mrzí mě to Dane, ale musím bohužel dát takovéto nízké hodnocení. Dokument mě vůbec nezaujal, bylo to od začátku nudné a kdybys mi osobně nenapsal o čem to je, tak bych to z toho dokumentu ani nezjistil o jaké vlaky se jedná. To je právě to co tomu filmu chybí, pokud to má být dokument, tak člověk by se měl dozvědět o čem to je, nějaké informace o těch vlacích, měli by tam být nějaké rozhovory nebo komentáře osob, které by k tomu řekli nějakou historii, ale to ve filmu chybělo. ()

Galerie (81)

Zajímavosti (3)

  • Dokument se odehrává v sobotu 11. července 2015. (ČSFD)
  • Film měl být původně natočen a uveden už koncem roku 2014. Premiéra byla odložena z technických a časových důvodů. (Borrtex)
  • Rozpočet filmu byl pouze jeden tisíc korun, který zahrnoval pouze cenu benzínu, který se v průběhu natáčení projezdil. (Borrtex)

Reklama

Reklama