Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hravá černá komedie sleduje mladou ženu Lízu, která touží po lásce. Problém je ale v tom, že všichni její nápadníci nějakým způsobem zemřou. Líza dojde k přesvědčení, že je liščí vílou, zlým démonem, který vysává duše z mužů, jež potká... Líza je nesmělá zdravotní sestra, která se už dvanáct let stará o Martu, vdovu po japonském velvyslanci v Maďarsku. Na své třicáté narozeniny zavítá Líza do McDonald's, aby tam našla lásku. Marta je však během Líziny krátké nepřítomnosti zavražděna jejím imaginárním kamarádem Tonim Tanim, japonským popovým zpěvákem ze sedmdesátých let minulého století, který už je po smrti. Příbuzní oběti nahlásí na policii, že Martu zavraždila Líza, aby zdědila její byt. Vyšetřením případu je pověřen podporučík Zoltan. Policista se vydává za nájemníka a nastěhuje se do Lízina bytu, aby měl podezřelou pod dohledem. Když se Zoltan rozhodne tajně opravit všechny nefunkční přístroje v domácnosti, přihodí se mu několik vážných nehod, neboť je zamilovaný do Lízy. Přestože se z Lízy díky časopisům pro ženy stane sebevědomější a mimořádně přitažlivá kráska, veškeré její úsilí najít si partnera ztroskotá kvůli smrtelným neštěstím, jež má na svědomí Toni Tani. Líza dojde k přesvědčení, že se proměnila v liščí vílu, vražedného démona z japonských pohádek. Rozpoutá se bitva o Lízin život, v níž proti sobě stanou záhadný popový zpěvák a podporučík Zoltan. (HBO Europe)

(více)

Videa (15)

Trailer 2

Recenze (128)

Dave Lister 

všechny recenze uživatele

Když film začínal, byl jsem velmi rozpačitý. Najednou se neobyčejný, bizární, nejulítlejší film za poslední dobu rozjel. Líza a její touha po lásce a japonský imaginární kazišuk, aneb smrt kam se podíváš. Bylo to krásně barevné a velmi povedený vizuál, výborná hudba a celkově dobrý nápad. Na šílené způsoby, různých druhů smrti a také Zoltánových nehod, jen tak nezapomenu. ()

Spike17 

všechny recenze uživatele

Film svým vizuálním pojetím pendluje mezi tvorbou Wese Andersona a filmem Amélie z Montmartru. Mezi Lizou a Amélií lze ale spatřit značný paralelismus v jejích funkcích; Amélie rozdává lásku, kdežto Liza (ne vlastním zaviněním) smrt. I přes naznačené výše, film funguje sám o sobě a nepostrádá originalitu a komplexnost. Originalitu dodává figura japonského popového zpěváka, který je hybatelem celého vyprávění, a i když chvílemi jeho výstupy působí absurdně a trapně, nedá se mu upřít funkce ozvláštnění ve filmu. Komplexní je film mimo jiné kvůli operacím s časovými vztahy syžetu a fabule: trváním (smršťování času fabule), pořádku (příběh není vyprávěn chronologicky) a frekvenci (události a motivy se napříč filmem opakují a různě variují). Stylizovaný moderní romantický příběh, s místy až moc překypující dávkou absurdity, působí, díky jeho ozvláštňujícím funkcím a zajímavým tvůrčím nápadům, veskrze pozitivním dojmem a svým vzezřením jako by se zcela vymykal kontextu maďarské tvorby [KINEMATOGRAFIE MAĎARSKA] ()

Reklama

eLeR 

všechny recenze uživatele

Jedine Cosmopolitan. Tam nájdete rady, ako si nájsť tú pravú lásku .. lenže to by ste nemohli byť líščou vílou. Film plný neskutočných scénok, nápadov a týpkov, ktorý ma ale miestami trošku nudil. Ale ja nevyliečiteľná romantička dávam za tú neoddolateľnú romantickú linku štyri hviezdy. Kde je láska, je aj ... uhm, teda, veď viete .. kde je láska, je aj ... kašlať na to. ()

spacylemon 

všechny recenze uživatele

Tenhle film určitě pár lidí spolehlivě nasere (rozhodně bych neriskoval a v příštích týdnech bych je nenutil zouvat se před vstupem do bytu!) Je přece snadné na něm najít negativa. Třeba, že Liza, lišcí víla není víc, než kýčovitá prvoplánová vykonstruovaná ztřeštěnost. Nebo že její předchůdci jako Amélie, Občan pes (a určitě existují desítky dalších barevných romantických komedií o asociálech) byli ve své ulítlosti ještě nápaditější. Mě to ale nezajímá. Já se totiž zasekl na háček jako kapr s javorovým sirupem a tuhle čistou nekomplikovanou ultrazábavnou euforickou jízdu jsem si užil až do poslední kapky krve a láku od okurek. ()

BOURQUE 

všechny recenze uživatele

Pomerne riskantný film na režisérsky debut. Pán Károly Ujj Mészáros vo svojom romantickom jednohubke čerpá z mnohých (dnes už klasických) filmov – stačí si pozrieť na tie obrazy, sprostredkovanie myšlienok hlavnej postavy, filmové charaktery, vizuál, atď. Každý prvok tohto filmu sa dá bez väčšieho problému pripojiť k nejakému zahraničnému snímku (napr. Amélie z Montmartru). Ako celok, na Maďarské pomery určite patriaci do kategórie „pozoruhodné“, z hľadiska originality a výsledku však nie je presvedčivý. Osobné hodnotenie: 70% (***) ()

Galerie (93)

Zajímavosti (4)

  • Na konci filmu zazní finská (karélská) píseň "Levan Polkka" (Evina Polka). Píseň je postavena na lidových písních a do současné podoby ji v třicátých letech upravil a otextoval Eino Kettunen. V souvislosti s filmem je zajímavé, že "kettu" znamená finsky "liška". Ve filmu je použita v současnosti nejznámější verze od skupiny Loituma. Zpívá Anita Lehtola. (frankie_xo)
  • Skladatel Ambros Tövisházi pracoval na hudbě a písničkách více než pět let. Za tu dobu naposlouchal nepřeberné množství japonských bigbítových písniček ze šedesátých let, aby dokázal zachytit hudební složku daného období. Své písničky si nazpíval sám pod pseudonymem Erik Sumo. (Muffino)
  • Naprostá většina filmu se natáčela v maďarské Budapešti, filmové Japonsko však ztvárnila krajina okolo Bovece na Slovinsku. (hansel97)

Reklama

Reklama