Reklama

Reklama

Komorná

  • Jižní Korea Agasshi (více)
Trailer 5

Šlechtična Hideko žije v ústraní na venkovském panství se svým strýcem a poručníkem. Chlípný strýc vychovává Hideko přísnou rukou a čeká, až dospěje, aby si ji mohl vzít a zmocnit se jejího bohatství. V domě se však objevuje podvodník, který zosnuje příchod mladé komorné Sukhui ve skutečnosti chudé kapsářky, která mu má pomoci nebohou Hideko svést. Dobře promyšlený plán ale začíná hatit vášeň, která mezi dvěma dívkami zahoří. Brzy navíc přestává být jasné, kdo koho ve skutečnosti podvádí. Příběh bestselleru Zlodějka spisovatelky Sarah Waters do japonsko-korejských reálií 30. let 20. století převedl jeden z nejvýraznějších jihokorejských režisérů současnosti Park Chan-wook a vytvořil dynamický thriller plný zvratů prodchnutý podmanivou erotickou atmosférou. (Aerofilms)

(více)

Videa (8)

Trailer 5

Recenze (268)

Kaluž 

všechny recenze uživatele

Na Komornou jsem se moc těšil, pro Parkovy filmy a rozplétání jejich zašmochrdaných zápletek mám tak trochu slabost. Jenomže tady ani není moc co rozplétat a hlavně, celé vyprávění je značně natahováno spoustou nezáživných a opakujících se scén, takže mě to vleklé tempo s nechutně přestřelenou stopáží dosti nemile překvapilo. Vizuálně i stylisticky opět prvotřídní, obsahově poněkud ploché a nedotažené. A na můj vkus tam bylo málo chobotnic. ()

baribal 

všechny recenze uživatele

Dlouhé jak týden před výplatou, a proto bohužel často nudné. O půl hodiny kratší by to nejen, že nebylo takové utrpení, ale i plot twisty by měly větší drajv. Pomalé tempo občas rozproudí lesbická scéna (je jich tady dost a odvaha jim rozhodně nechybí), vtipná scéna (někdy trapně vtipná) nebo brutální násilí (nebudu spoilerovat), které působí uměle a do filmu nepatřičně. Komorná chce jít přes hranu, ale nedaří se jí to ani obsahem, ani atmosférou. Hezký vizuál a kompozice lesbických scén pro mě stačí na tři stáry. ()

Reklama

Jirka_Šč 

všechny recenze uživatele

První letošní film, kterému okamžitě dávám 5*. Postupně. Slyšel jsem, že to nenaplnilo očekávání. Že až mnoho erotiky. Očekávání jsem neměl žádná, z děje jsem znal minimum a bylo to dobře. Dost dlouho jsem si říkal, že je erotiky málo, finálně jsem spokojený (snesl bych ještě maličko víc, ale možná bylo tak akorát). Na erotice v asijských filmech se mi líbí, že je JINÁ. Buď je pojata umělecky nebo má šokovat nebo obojí. V Komorné platí "obojí", plus je to ještě citlivé. Prostě ženský pohled versus mužský pohled. Což je základní kontrast, na kterém film "stojí", "leží", "je namáčen" - vyberte si. Promíseno s podfuky, mírnou brutalitou a několika místy humoru. Kamera, kostýmy, interiéry - to vše je prvotřídní a zbytečné vyzdvihovat. Herecké výkony jsou perfektní, ve škále od modeních postav po totálně dekadentní charaktery (vybavila se mi poslední kniha ze ságy Zaklínač od Sapkowskiho, ve které se objeví postava tak zdegenerovaná, že už ani není schopna normálního sexu). Z dvojice komorná-Hideko, bych dal přednost komorné. Nejen vzhledově (kawaii), ale i chováním. Chvíle, kdy se chová přirozeně, zuří, je sebevědomá, pustí nohy své paní a začne se rozčilovat - prostě sympatický charakter. Pokud bych měl vylepšovat, pak bych ještě rád viděl něco z té "odchovny novorozených dětí", konkrétně madam, co ji vedla, má velmi zajímavý, až nepříčetně vypadající vzhled (na ČSFD bez obrázku uvedená Lee Yong-nyeo - viděl jsem ji už v seriálu Master's Sun a do tohoto filmu mi sedla ještě trochu víc). Shrnuji: Sedlo mi, drželo mě, líbilo se :). ■ Zajímavé povídání o filmu: http://www.asianstyle.cz/kultura/24389-na-pozadi-filmu-komorna ■ Originální název 아가씨 (Agasshi) neznamená "komorná", ale "slečna" a vztahuje se na postavu Hideko, kterou tak Sook-hee často oslovuje. ()

kiddo 

všechny recenze uživatele

S konceptem lesbického iniciačního softporna v režii stárnoucího chlapa se neodmyslitelně pojí očekávání jisté voyeuristické uslintanosti. Očekávání byla splněna víc než dostatečně, a pečlivě naaranžované polocelky s důrazem na čisťounkou estetičnost tak jakoukoli úvahu o rozdílu mezi fikčními prasečinkami určenými pro mužskou čumendu a lesbickou realitou zabíjejí hned v kolíbce. Rozmáchlou melodramatičností, které se kdovíjak daří být emocionálně děsně sterilní, mi to nejvíc připomnělo Troškovu blahé paměti Andělskou tvář, jen jak tu naštěstí nebyl za rozervaného milovníka Pomeje, tak se to dalo jakž takž ukoukat. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Ukázka Japonských podivností pro začátečníky, aneb zajímavá lesbická romance, na pozadí se zvrhlým strýčkem aka možná přijdou i chapadla paní chobotnice. A to je tak nějak tenhle film ve zkratce, snad jen ještě možno dodat, že je výtvarně hodně zajímavý (což je z velké části dílem kombinace japonské, korejské a anglické estetiky, kostýmů a architektury a je to hodně zvláštní kombinace), dále tu máme romanci, uvěřitelnější, než u drtivé většiny romantických filmů, pár dějových zvratů a možná zbytečně přebujelou délku, kterou zachraňuje (alespoň pro mě) příjemně veledivný závěr. ()

Galerie (219)

Zajímavosti (7)

  • Vo filme sa objavia okrem plynového zapaľovača aj náramkové hodinky Seiko Solar, čo je však v roku 1930 nemožné. (MikaelSVK)
  • Timeline: Natáčení začalo 15. června 2015 v Kuwaně v Japonsku. Poslední klapka klapla v poslední říjnový den. Natáčelo se v Japonsku a Jižní Koreji. Film si odbyl premiéru 14. května 2016 na filmovém festivalu v Cannes. Do kin se pak podíval prvního června. (Hal_Moore)
  • Film byl v Jižní Koreji natolik populární, že tisíce fanoušků zaplnily veřejný prostor odznáčky, samolepkami, nášivkami a všemožnými podomácku vyrobenými předměty. [Zdroj: Refresher.cz] (Duoscop)

Reklama

Reklama