Reklama

Reklama

Trabantem do posledního dechu

  • Slovensko Trabantom do posledného dychu (více)
Trailer 2

Patrně nejznámější český cestovatel současnosti Dan Přibáň podnikl svou dosud nejnáročnější expedici. Posádky dvou žlutých trabantů, polského Fiatu neboli malucha, čezety, jawy a dokonce i dvou invalidních vozíků vyrazily z australského Perthu, a během půlroční dobrodružné výpravy projely Východní Timor, Indonésii, Malajsii a Thajsko. (Aerofilms)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (179)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Film beriem ako zaujímavý cestopisný dokument, pri ktorom nám nie sú prezentované iba tie najkrajšie zákutia a pamiatky navštívených krajín, ale aj ich odvrátená tvár. Horiaca Sumatra v smogu, kde na luxusný hotel nenarazíte, ak ho nevyhľadáte. A Austrálske vnútrozemie znie oveľa exotickejšie, ako ho vidíme vo filme. Lenže čomu nerozumiem a prečo ma tvorcovia a cestovatelia nepresvedčili, je rozhodnutie sa vybrať do týchto končín Trabantom, starým Fiatom a motorkami. Keď som sledoval ich problémy, začal som mal pochybnosti o ich mentálnom zdraví a mám ho aj po skončení filmu. No ako by som sa vybral na Kriváň v šlapkách a v plavkách a potom sa stále sťažoval, že je to vážne ťažké a očakával vaše uznanie za moju odvahu. 50% ()

Aleee89 

všechny recenze uživatele

Se značným odstupem od seriálu jsem se konečně podívala i na zatím poslední trabantí snímek. Myslím, že odstup je potřeba, protože trabantí seriály jsou prostě akčnější, zajímavější a plnější zážitků než filmy. Což z podstaty věci tak nějak vyplývá - přece jen mají mnohem velkorysejší stopáž. Přesto jsem se místy nemohla zbavit onoho nelogického pocitu, že mi něco chybí. Nakonec jsem se však do dobrodružství Přibáňovy party opět ponořila a film si užila. Mnohé vtipné i dojemné momenty zůstaly, atmosféra vlastně taky. Jen jihoamerické putování to nepřekonalo. ()

Reklama

venca163 

všechny recenze uživatele

Za mě se moc předváděj, jsou úplně prvoplánově sprostý a nedozvěděl jsem se ale lautr nic. Ať si řiká kdo chce co chce, tak mezi čé-té-důchodcovskym "zajeli jsme se podívat i na místní vyhlášené trhy, kde jsme ochutnali mnoho exotických lahůdek" a mezi timhle "kurva, píča, bláto, auu, je to urvaný, se na to vyseru" stylem existuje i něco, co by mě bavilo a třeba bych si z toho i něco odnes. Asijská část to aspoň trochu zvedla. Btw. místní ubrekánci můžou slavit, protože na tu skálu se za našich životů už nikdo legálně nevyšplhá. (65%) ()

becki_tu 

všechny recenze uživatele

Je mi jasné, že v seriálové verzi toho bude daleko víc než v této "ořezané" filmové verzi. Trochu mi vadil odklon od dokumentárního cestopisu k poněkud osobněji pojaté verzi cesty za cestovalským snem. Chyběla mi mapka, více faktů o projížděných lokacích a přeci jen i nějaká ta podrobnější představovačka nových členů žlutého cirkusu. Celý dokument je zkratkovitý a chvílemi i chaotický, takže ti méně zaujatí se mohou právem cítit poněkud ochuzeni o vydatnější dokumentární zážitek. ()

Mrkvič 

všechny recenze uživatele

Trabanti mají tu vlastnost, že když se na plátně objeví nebo stane něco, co mě zaujme, tak to u toho skončí a více se většinou nedozvím. A strašně mě to mrzí. Seriál by byl v těchto případech nejspíš spásou a rozvedl by ty zajímavé momenty. Bohužel se dívám na očesaný (nebo spíš hodně ořezaný) 90ti minutový dokument, který je pojat spíš jen jako takový trailer k seriálu. U dílu z Australie mám tento pocit nejsilnější. Předchozí díly byly funkčnější samy o sobě. ()

Galerie (68)

Zajímavosti (5)

  • Přibáňův tým na své zatím poslední filmové cestě urazil během půl roku 15 291 kilometrů. „Inspirují mě příběhy Alexandra Elstnera, to byl český motocestovatel, říkalo se mu ‚lovec kilometrů'. Před válkou existovalo sportovní cestování, závodilo se, kdo nějakým civilním voze ujede větší vzdálenost v nejkratším čase. Ten jezdil, aby jel," popisuje Přibáň své cestovatelské motivace. (Zdroj: Aerofilms)
  • Složení vozidel v tomto dokumentu je: 2x Trabant 601, Fiat 126p Maluch, Jawa 250 a ČZ 175. Jeden Trabant musel být kvůli Kristíně Madajové a Kubovi Kouckému upraven na ruční řízení pro invalidy (s čímž měli štěstí, protože Trabant byl seriově vyráběn jako vozidlo pro invalidy) a ČZ 175 musela být nestandartně snížena kvůli výšce Dominiky Gawliczkové, která měří pouhých 155 cm. (UncleMorty)
  • Velkou výzvou týmu bylo kromě pobytu dvou členů výpravy v asijské nemocnici překonat nejdelší australskou stezku Great Central Road, tisícikilometrovou nezpevněnou cestu napříč pustinou Centrální Austrálie. (Zdroj: Aerofilms)

Související novinky

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama