Reklama

Reklama

Trabantem do posledního dechu

  • Slovensko Trabantom do posledného dychu (více)
Trailer 1

Patrně nejznámější český cestovatel současnosti Dan Přibáň podnikl svou dosud nejnáročnější expedici. Posádky dvou žlutých trabantů, polského Fiatu neboli malucha, čezety, jawy a dokonce i dvou invalidních vozíků vyrazily z australského Perthu, a během půlroční dobrodružné výpravy projely Východní Timor, Indonésii, Malajsii a Thajsko. (Aerofilms)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (179)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Australská část mně přišla opravdu neuvěřitelně o něčem, chci připomenout, že jsem viděl filmovou verzi. Během toho jsem přemýšlel nad rozdly cestování a dobrodružství z lásky a pro/za peníze. Taky jsem přemýšlel nad lidmi co lezou na posvatnou horu i když se obecně ví, že domorodci opakovaně žádali aby jsme, alespon tohle respektovali. Druhá část byla zajímavá protože se něco dělo , když už čloběk z těch zemí prakticky nic nemá až na moto i nemoto trable. Rovněž jsem přemýšlel do jaké míry si učástníci uvědomovali že jim jde o sledovanost a sponzorské peníze a do jaké míry jsou spontolní, nevím, nejsem soudce, až na slováka co vylezl na ulururu maj všichni můj respekt a doufám že Dominika se na tý motorce nezabije. Jen jsem tady zmínil své myšlenky co mám v hlavě po shlednutí tohoto dílu, toť vše. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Parta dobrodruhů zkoumá, co vydrží Trabant, Maluch i oni sami. 1) V rámci žánru patří film k těm lepším. I tak je to ovšem výhradně pro fandy trabantománie, jejich rodinné příslušníky a přátele. Oceňuji partu, vozíčkáře i dobrodružství během půlroční cesty. Ale jinak je to všechno blbost. 2) Proč tuto klukovinu podpořil Státní fond kinematografie (program filmových povídek) mi zůstalo utajeno. ()

Reklama

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Přibáň a jeho parta v ďalšom svojom dobrodružstve. Bohovanie, nádavanie, padanie, opravovanie a potom znova zase bohovanie dodáva tejto prazvláštnej expedícií špecifický nádych. Keď som so sériou o Trabantovi začínal, vyčítal som celému konceptu to že sa z neho nedozvieme nič svetoborné o krajinách cez ktoré naši hrdinovia prechádzajú. Možno len to, že aj tam sú úrady na prd a že trabant sa furt kazí. Teraz si ale uvedomuje, že je to o parte kamošov, čo sa bláznia a užívajú si všetko čo cesta podobného razenia prináša. A v zásade môžem hovoriť čo chcem.. aj tak by som najradšej sedel v tom trabante s nimi a kecal nejaké primitívne vtipy a užíval si každú muchu v mojich zuboch počas obrovského úsmevu, ktorý na cestách mávam :) ()

Mrkvič 

všechny recenze uživatele

Trabanti mají tu vlastnost, že když se na plátně objeví nebo stane něco, co mě zaujme, tak to u toho skončí a více se většinou nedozvím. A strašně mě to mrzí. Seriál by byl v těchto případech nejspíš spásou a rozvedl by ty zajímavé momenty. Bohužel se dívám na očesaný (nebo spíš hodně ořezaný) 90ti minutový dokument, který je pojat spíš jen jako takový trailer k seriálu. U dílu z Australie mám tento pocit nejsilnější. Předchozí díly byly funkčnější samy o sobě. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Rychlost Trabantu a Maluchy ani velikost bicepsů Dana Přibáně tomu sice neodpovídají, ale trabantí filmy se svým směřováním čím dál víc podobají sérii Rychle a zběsile, jejíž poslední díly nesou znaky rodinného melodramatu. Od diváka se předpokládá, že jsou mu postavy, tvořící dohromady jednu - občas rozhádanou - mezinárodní rodinu, sympatické, rád s nimi tráví čas a budou ho tudíž zajímat jejich osobní krize a vztahy mezi nimi. Místa, kterými „žlutý cirkus“ projíždí, jsou oproti tomu tlačena stále víc do pozadí. Vyjma pár postřehů k velkému australskému šutru, pohodovému naladění obyvatel Timoru nebo (v kontextu filmu) nepatřičné vsuvky o neblahých ekologických důsledcích dojení palmového oleje, není důležité, kudy se jede, ale kdo sedí za volantem. Skutečnost, že jde kamera sociálním hercům víc na tělo, vychází také z většího zapojení malých kamer instalovaných na motorkách nebo v autech, takže jsme přítomni skoro všemu, co kdo koná. Zážitek z jízdy je díky tomu fyzičtější a intenzivnější, ale zároveň schází větší odstup od bezprostředního prožitku (který letecké money shots nenahradí). Osobně s tím nemám problém, protože mě tenhle sebevražedný oddíl na dvou a více kolech baví (včetně nových členů), ale kdo očekává klasický faktografický cestopis, jakými ČT2 zaplácává většinu všednodenních večerů, a zároveň neviděl žádný z předchozích filmů, bude zřejmě zklamán z toho, jak málo se dozví. 75% ()

Galerie (68)

Zajímavosti (5)

  • Film Trabantem do posledního dechu byl natočen výhradně samotnými členy výpravy bez jakéhokoliv doprovodného štábu. (Zdroj: Aerofilms)
  • Složení vozidel v tomto dokumentu je: 2x Trabant 601, Fiat 126p Maluch, Jawa 250 a ČZ 175. Jeden Trabant musel být kvůli Kristíně Madajové a Kubovi Kouckému upraven na ruční řízení pro invalidy (s čímž měli štěstí, protože Trabant byl seriově vyráběn jako vozidlo pro invalidy) a ČZ 175 musela být nestandartně snížena kvůli výšce Dominiky Gawliczkové, která měří pouhých 155 cm. (UncleMorty)
  • Velkou výzvou týmu bylo kromě pobytu dvou členů výpravy v asijské nemocnici překonat nejdelší australskou stezku Great Central Road, tisícikilometrovou nezpevněnou cestu napříč pustinou Centrální Austrálie. (Zdroj: Aerofilms)

Související novinky

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama