Obsahy(1)
Krásný letní den. Zahrada. Terasa. Muž a žena sedí u stolu pod stromy, okolo nich proudí lehký, letní vánek. V nekonečné dáli, za rozlehlou plání, se rýsuje silueta Paříže. Rozhovor začíná. Mezi ženou a mužem křižují otázky i odpovědi. O sexuálních zkušenostech, o dětství a vzpomínkách, o podstatě léta, o rozdílech mezi mužem a ženou, mezi ženskou perspektivou a mužským vnímáním. V domě přiléhajícím k terase sedí spisovatel představující si tento dialog a píše. Nebo je to naopak? Je možné, že mu ve skutečnosti dvojice z terasy diktuje tento dlouhý, závěrečný rozhovor mezi mužem a ženou a Nick Cave mu k tomu hraje na piano? (Cinemart)
(více)Recenze (19)
"Celá metráž filmu udržuje divadelnú jednotu miesta - prostredie archaického domu obkoleseného lesom a deja - rozhovor muža a ženy prelínaný s autorským úsilím takmer ,,nemého" spisovateľa. V snímke však zo scénických jednôt dominuje čas, respektíve jeho protipól - bezčasie. Všade navôkol akoby sa…" více
"To může souviset s tím, že mají Krásné dny v Aranjuezu rozměr absurdního dramatu po vzoru Plešaté zpěvačky od Eugenea Ionesca. Postupně totiž nabývá jasnější kontury fakt, že muž a žena sice o tom druhém vědí, reagují na sebe, ale v zásadě se neposlouchají a každý mluví o tom svém. Zatímco ona se…" více
"Krásné dny v Aranjuez dokáží neobvyklým způsobem kombinovat filmové a divadelní umění. Obsah působí jako divadelní hra, kterou ostatně také je – Wenders psal scénář společně se svým přítelem, dramatikem Peterem Handkem. Nefilmovost obsahu však umožňuje Wendersovi klást o to větší důraz na formu a v…" více