Obsahy(1)
Méliésova verze klasické pohádky o Popelce, založená na četných stop-tricích. Kouzelná víla se zjeví u plačící Popelky; myši v sednici promění v lokaje, starou dýni v kočár a Popelku v princeznu. Na bálu v paláci dívka okouzlí prince, ovšem víla jí o půlnoci před očima všech přítomných promění zpět v umouněnou nešťastnici. Princ se vypraví uprchlou trhanku, po níž v paláci zbyl jen střevíc, hned hledat. Po psychedelické scéně, v níž Popelku obklopují tančící hodiny odbíjející půlnoc, se objevuje princ v její chalupě. Všechny sestry podrobí zkoušce střevíce a nakonec si odvádí Popelku do paláce, před jehož branami tančí davy poddaných. (Renesco)
(více)Recenze (13)
Úvodná premena myší na ľudí je skvostná a v duchu režisérových minútových, absurdne a vtipne vypointovaných filmov. Zvyšok doplatil na potrebu eskamotérstva (= kúzelníctva, kaukliarstva). Napriek zhusteniu predlohy do pár minút. Neznalí filmu by totiž po prerozprávaní deja Meliésovéj verzie ostali mierne zaskočení. Nie úplne - pretože stratená črievica nechýba. Zároveň nechýba vŕšenie trikov v snahe zaujať. V príbehu, ktorý by mal byť nosným sám osebe, je takýto postup paradoxne len monotónnym opakovaním králikov, kariet a hodiniek vyťahovaných prekvapenému obecenstvu stále z klobúka. Rozprávka o Popoluške trochu ako kúzelnícka fraška. ()
Pohádka o Popelce v Mélièsově podání nemohla dopadnout jinak, než jako naprosto psychedelický úlet. Co jiného si myslet o kouzelné víle, která mizí ze scény tak, že sjede propadlem v podlaze, nebo o třetí minutě, kdy na nebohou Popelku útočí hodiny oznamující půlnoc?:) To byl překvapivě psychologický moment, který bych u Mélièse někdy v roce 1899 nečekal. ()
Vida, Popelka v necelých šesti minutách a jde to ! Vorlíčku, jdu vyodpadovat tu tvou nastavovanou kaši ! ()
Prvá filmová Popoluška sa myslím naozaj vcelku vydarila. Úžasné ako sa im celý príbeh podarilo vtesnať do necelých šiestich minút. Snímku nemožno tiež uprieť nápaditosť a trikovú originalitu, nad ktorou sa v súčastnosti miestami len pousmejete. ()
Na můj vkus poněkud příliš surrealistické ztvárnění půlnoci. ()
Galerie (1)
Photo © Georges Méliès
Zajímavosti (1)
- Od tohoto filmu začal Georges Méliès spojovat vícenásobné záběry a prodával je jako jeden film. (raininface)
Reklama