Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(10)

Obsahy(1)

Ve Španělské národní bance už banda strávila víc než 100 hodin a Profesor je v ohrožení. A aby toho nebylo málo, blíží se nový nepřítel – armáda. (Netflix)

Recenze (77)

TheSpearCZ 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak po čtvrté sérii se nám ihned navazuje tam, kde vše skončilo a prvních pět dílů je na tom kvalitativně zatím dost podobně právě se čtvrtou sérií. Největšími zklamání tu jsou rozhodně nepřehledné přestřelky, kterých je tu poměrně hodně a na kterých si tvůrci mohli dát více záležet (hold Španělé jsou více přes emoce, akce v tomto seriálu lehce hapruje) a poté poslední díl, u kterého jsem možná trošku zaujatý, ale zbavit se už několikáté velké hvězdy seriálu neháže dobré světlo na finálních 5 dílů, které přijdou v prosinci. Krom toho jsem si ale všech pět dílů užil s nadhledem. 5. série Part 1 - 80% Tak nám dnes - 3.12. 2021 dorazilo posledních pět finálových epizod tohohle, dnes již můžu říct, kultovního strhujícího seriálu, který nám čtyři roky zpátky naprosto vyrazil dech vším, co máme v seriálech rádi od neustálého napětí, naše oblíbené postavy pojmenované po všech možných městech až po infarktové zvraty, které dost většinou způsobovala nejspíše nejoblíbenější postava ze všech - Profesor. A přesně tohle najdeme i v posledních pěti dílech. Musím pochválit tvůrce, že za pochodu dokázali vymyslet takových geniálních scénářů, díky kterým jsem měl možnost si tenhle seriál naprosto vychutnat a legitimně s postavami sdílet obě loupeže. Ale taky k posledním pěti dílům, oproti PART 1 nám tu opět zmizely jediné dvě slabiny a to občasné nelogické činění postav a nepřehledné přestřelky, která tu už nebyla ani jedna a naopak se tu přiostřilio ve všech pozitivech. Highlightem posledních dílů je tu Sierrová, která tu vyloženě kraluje, což je něco, co bych po událostech z PART 1 absolutně nečekal. A nebudu lhát, když řeknu, že jsem se bál samotného konce, ale tvůrci prokázali svoji kvalitu, a i když lidé čekali jiný konec, tak tu po právu nemůžou nic namítávat, protože konec (a všech posledních pět dílů) byl naprostý emocionální kolotoč, ve kterém jsou Španělé nejlepší a seriálem LA CASA DE PAPEL si to jenom obhájili. Brilantní a chytré zakončení příběhu páté série. Bude mi to chybět. 5. série Part 2 - 95% ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Konec jedné velké Éry. End Game mezi seriály a je to velmi důstojné, seriózní, velkolepé a působivé 5 leté zakončení něčeho, co mi změnilo život, změnilo pohled na filmy, co mě emocionálně dusilo a tahalo za koule celých 5 let. Jediný seriál, který jsem zhlédl 2x a jeden z mála seriálů, který obsahuje absolutně všechny kinematografické prvky, atributy i subžánry vybroušené k dokonalosti. La Casa de Papel má Sex Appeal a Koule, který vytváří, redefinuje a umocňuje Heist subžánr k naprosté dokonalosti. Pro mne seriál všech seriálů, při kterém jsem napětím šilhal, lapal po dechu, brečel smutkem i dojemností, při akčních scénách řval jak při mistroství světa v ledním hokeji, při filosofických úvahách jsem okamžitě bral tužku a papír a při každé další Profesorové vyjebávce jsem se nádherně usmíval od ucha k uchu. Tady dialogy se scénářem psal Bůh, hudbu utvářel génius, postavy vybíral Maestro a zvraty servíroval abnormální talent. Já jsem absolutně bez výhrad i bez výtek ke všem sériíím. Finále je opět promyšlené skrz na skrz a opět tvůrci dokázali, že rozhodně nápady nedocházejí. Je pozorohudné se podívat na seriál zpětně, kde už v roce 2017 věděli, co se bude dít v 5. sérii. Samozřejmě, že seriál odpůrce má, ale za mne je to jen hrst pozérů, kteří se jednak snaží zviditelnit, být zajímaví a tváří se inteligentněji než celý štáb, který se podílel na scénáři CHa. Jokes on you Bitc *hes. Příběh 5/5, Akce 5/5, Humor 4/5, Násilí 4/5, Zábavnost 5/5 Hudba 5/5, Vizuál 5/5, Atmosféra 5/5, Napětí 5/5, Emoce 5/5, Herci 5/5. 100%. ()

Reklama

DragonnCZ 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

5. SÉRIE - 8,5/10 : Epické zakončení jednoho velkého příběhu a seriálu, nemám slov celý završení, ó můj bože. Každá epizoda vypadala jako poslední a šlo jim o to udělat důstojný zakončení jedné velké éry. Skrze sérii to trošku působilo natáhle, že už něco sleduju moc dlouho, je to furt to samý co poslední dvě série, ale je to prostě něco fenomenálního, srkze napětí, vynikající akci, famózní příběh a La Casa kraluje mezi heist žánry, každá Profesorova strategie, vyjebávka, vždy sem se chytal za vlasy jak je to celý chytrý jak svině. Miluju na celým seriálu to jak tam jsou prostřihy do minulosti a jak se všechno postupem času dovysvětluje. Scénář a dokonale sepsané postavy, který o to líp sehrávají dokonalý herci je něco úžasnýho. Při smrtí postav jsem opravdu pociťoval prázdnotu a smutek a celý si mě to získalo. Tento španělský počin prostě nemá obdoby a seriál se stal jeden z mých nejoblíbenějších i přesto, že jsem s tím zpočátku bojoval, ale celý to stálo za to. A prostě OMG ta hudba která graduje doplňuje významné sekvence skládal jen mistr. A nejhorší je to prázdno, že už tento seriál skončil a nic jinýho už nebude. ()

TerezD 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Z finální série bylo cítit spousta patosu a zbytečně vyhroceného hraní na city. Bezpochyby Netflix potřeboval z tohoto španělského fenoménu vytřískat poslední peníze, což se mu asi nejspíše nakonec povedlo. Za mě první polovina nelogický a vcelku silný kýč, který byl na druhou stranu solidně završen. Po několikaměsíční pauze nám tvůrci naservírovali druhou závěrečnou půlku, která byla o něco napínavější, vyhrocenější - především linka mezi Profesorem a bipolární Sierrou stojí za zmínku. Tvůrci se bohužel nepoučili z minulých chyb a celých deset dílů je přehlcených neskutečně nudnými flashbackovými scénkami. Finále jsem očekávala, že bude katastrofa, ale nakonec několika scénáristickými kličkami a vyčerpáním posledního esa se žádný průšvih nekonal, naopak to bylo důstojné zakončení celé téměř pětileté éry. ()

VictorMartel 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Seriál je pořád stejně emočně vypjatý a cliffhangerovský, takže se drží původního zadání. Ještě explicitněji dává najevo svůj obdiv k technickým dovednostem a inženýrství. V závěru S05E07 ještě podpoří tento výklad. Proč se mi vlastně celý seriál tak líbil navzdory jeho co možná nejmasivnějšímu cílení? Přece kdybych si chtěl ulehčit kritiku, vytknu mu, nakolik se zavděčuje nízkým nárokům na emoční složku vztahů a podvoluje se divákům, jimž se přitom vzdaluje kvalitami svých postav… Naproti tomu příliš nekoketuje s intelektuály a emočně zdrženlivějším publikem. Jde mu tedy evidentně o masovost svého zásahu. Zároveň nehledá své útočiště v jednoznačném zavržení kapitalismu a spíše zobchoduje antisystémově podpořenou zkušenost rostoucí množiny pracujících chudých s estetikou snu. Příběh si je dobře vědom, kdy má zdůraznit individuum a kdy kolektiv. Bez kolektivu je individuum ztraceno a kolektiv dává svůj efektivní smysl pouze z respektu k individuu. Toto vágní stanovisko není třeba explicitně zastávat, protože je dáno banální zkušeností a samo o sobě neznamená žádnou formulaci politického postoje ke konkrétním cestám či aplikacím. Seriál není socialistický, ale rád si ze socialistické kritiky i estetiky půjčuje. Není individualistický, ale dává zapravdu individualismu pojetím triumfu výhradně v kolejích systému, který odsuzuje. Profesorovo zaujetí bezpečnostními mezerami parazitního systému se zrodilo v hlavě dítěte pozorujícího ultimátní reakci tohoto parazita během zavraždění loupícího otce. V posledním dílu se k této zlodějské tradici hlásí a s přiznaným hnusem odmítá samaritánskou auru, vnucenu mu ostatně vypočítavými médii. Je dobyvatelem, je zlodějem, je kořistníkem, je obráncem svého rodinného krbu. Nenechal se obalamutit, že tím bude, když se podvolí parazitnímu systému natolik, aby mu otročil jako my: zoufale bezmocná, neschopná, závistivá, rozhněvaná a citově nevyzrálá většina. Na kterou seriál samozřejmě cílí, aby co nejvíce vydělal. Triumfem hrdinů i tvůrců seriálu je samozřejmě maximalizovaná ekonomická emancipace, ironicky poháněná hněvem po hospodářské krizi, celkovým vývojem globálního kapitalismu a heroickou estetikou antikapitalistického odboje. Proč jsem si tedy zamiloval seriál tak přímočaře, až vlastně poctivě „falešný“? Právě proto. Jeho hrdinové jsou každý v nějakém ohledu mimořádní, a přitom stejně jako jejich zcela řadoví a přehlédnutelní diváci zakopávají o systém. Nemohou v něm realizovat svá srdce, svou touhu po spravedlnosti, svoje potřeby. Nenechávají se obalamutit, že jejich údělem je mu sloužit, že je nějakým zjevením boží vůle, jak se nám snaží vnutit křesťanská a s ní jakákoli antikomunistická dialektika kapitalismu, a vyrvou mu, co jim patří právem silnějšího. Kdo tento systém nedokáže porazit – jako ani samotný Che Guevara –, může ho ještě ždímat a třeba tím i urychlovat bankrot. Seriál se tedy nezavděčuje ani slabším, ani méně schopným, protože hrdinové jsou opak toho všeho, a přímá nebo i zprostředkovaná zkušenost nám praví, jak s nimi i silní a schopní mohou kolikrát sdílet svůj odpor ke statu quo. To je příběh Papírového domu. Silní a schopní jsou VYCUCÁVÁNI lháři a ubožáky, kterým je třeba se postavit a změřit síly na život a na smrt. To dokáže jen revolucionář, nebo zloděj. Ti ostatní jsou matroš. Jsou odsouzeni věřit ve své Ježíše, politiky a pornoherečky. Osobně volím ty pornoherečky. () (méně) (více)

Galerie (30)

Zajímavosti (6)

  • Na začátku tohoto dílu můžeme slyšet skladbu „Friday I'm in Love“ od zpěvačky Phoebe Bridgers z roku 2018. Tato píseň je coververzí od britské hudební kapely The Cure. (Trajektt)
  • Matías (Ahikar Azcona) si vymyslí jméno Pamplona, ve kterém se ve skutečnosti narodila představitelka Alicie Sierray, Najwa Nimri. (KajusaK)
  • Nákladní automobily, kterými je odváženo zlato, jsou typ Mercedes Atego. Ty ale mají nosnost max 9,5 tuny. Na přepravu 90 tun by jich potřebovali deset a ne jen dva. Také když se převáží celý baráček a v něm má být všechno zlato, tak by to nešlo, jelikož žádné běžné nákladní auto nemá nosnost 90 tun. (xisp)

Reklama

Reklama