Režie:
Gerardo Herrero PeredaScénář:
Gerardo Herrero PeredaKamera:
Rafael ReparazHrají:
Alma Terzič, August Wittgenstein, Ella Jazz, Aleksandar Seksan, Sanin Milavic, Diana Fernández PérezObsahy(1)
Mladý pár uvízne s autem uprostřed hlubokých lesů a nezbývá než vyrazit pro pomoc pěšky. Cestou se jim zaběhne pes a nedopatřením vybuchne. Okolní lesy jsou totiž plné min z války. Narazí i na dvojici podivných chlapíků, kteří se je snaží varovat před nebezpečím. Jenže větší nebezpečí než minová pole jsou spíše rasové a náboženské vztahy mezi čtveřicí lidí! (Rodriguez)
(více)Videa (1)
Recenze (15)
Opäť raz pohorela snaha režiséra o psychologický horor. Vlastne je to o veľmi negatívnom postoji bosniackej ženskej k dvom srbským vojakom, ktorí sa jej akože snažia pomôcť, keď sa so svojim nemeckým priateľom stratia v lesoch. Od začiatku bolo jasné, že to prerastie do konfliktu. Lenže ako horor to nefunguje, žiadne krvavé scény alebo naháňačky tam nie sú (väčšinou len hlúpe hádky) a tá tajomná bytosť z posteru nemala vôbec žiadny zmysel. Síce chápem, čo tým chcel režisér povedať, ale vôbec netuším, prečo sa silou mocou snažil zabŕdať do hororového žánru. Ako dráma by bol výsledok určite znesiteľnejší. Postavy síce dostali priestoru až až, no nevyťažilo sa z toho dokopy nič. ()
Filmy z Balkánu já rád. Ač po válce, dávné křivdy zdaleka nejsou smazány a zahlazeny, obzvláště když tam se zahlazují nejlépe další krví. Vzniká tak nekonečná spirála zla a násilí z čehož se už dá udělat solidní scénář. Název tohoto filmu je krapet zavádějící a prozradím, že se nejdná ani o německý přírodopisný film stanice RTL o hlodavcích a k mému zklamání nejde ani o zapomenutý německý tank kdesi v divočině v Bosně. Divočiny ale tenhle film i tak obsahuje dost. Kdo už mne zná, ví že razím heslo - krása se nachází v detailu. Tady hned v úvodu začnou z diváka dělat idiota což mne pochopitelně naštvalo. Opravdu nechápu jak může jeden z top off roadů Mitsubishi Pajero na úplně rovné cestě bez výmolů, kde leží maximálně šišky (borové podotýkám) zapadnout kolem tak, že nevyjede. A Alex jeden z ,,hrdinů" filmu prohlásí, že je poškozená náprava a dál se musí pěšky... Tady mi to začalo dost smrdět. Chvilkami se film zdál, že by i mohl být zajímavý, ale to bylo jen zdání. Zkrátka a dobře pokud jste přiteplený Němec s muslimskou přítelkyní ze Srbska (nejedná se o chatovou osadu u Berouna) a jste tak neschopní, že se vám podaří zapadnout s Pajerem do díry z níž vyjede i Citigo, nejezděte po lesních cestách v Bosně. Mohli by jste se docela divit, krapet zmužnět a balkánský temperament vaší přítelkyně vás minimálně uzemní. Na závěr už jsem koukal jak vyvoraná myš i já... Dávám tedy za jednu minu v borůvčí. * ()
Bohužel jsem absolutně nepochopil, co režisér tímto snímkem zamýšlel. Zajímavá myšlenka převedená do šíleně nudné slátaniny. Kdo nebo co byla ta věc co hlavní hrdinku doprovázela. Jak se od tama teda nakonec dostali? Co měl znamenat ten konec? Nešlo poznat co je halucinace, co je flashback a co je realita. Neustálé několikaminutové záběry z blízka na spocený krk zezadu, na vlasy zezadu. 4 minuty dlouhý záběr na chlapa s AK 47 co se otáčí pod zářivkou dokolečka.. 3x stoupnout na nášlapnou minu a bez problému se zvednout ze země, to chce taky kuráž.. Odpad.. ()
Mám rád tyhle psychologické horůrky s dlouhými shoty, kde se moc neděje. Hodně se jich i zastávám. Ale víte, co je potřeba k tomu? 1.) Dobrá režie - zde není žádná; 2.) Funkční scénář a zajímavý příběh - ani jedno zde není; 3.) Půvabná audiovizuální stránka - zde je hudba stock a kamera... ta je.. no, až neuvěřitelně strašná (to velký kolečko na kameře tam není jen tak, nepoužívat ho není žádná stylistická nebo umělecká volba, to je pouze špatná kamera, okay?). ()
Film má rozhodně blíž spíš k dramata či thrilleru než k hororu. Je to film v podstatě o čtyřech hercích. Páreček(ona z Bosny On je Němec), kterýmu se zaminovaným lese posere auto a narazí na dva Srby. A na konflikt je zaděláno. Je to ale takový nemastný, neslaný. Určitě z toho šlo vytěžit daleko víc. A ten úplnej závěr jsem teda moc nepobral. 2hvězdy. ()
Reklama