Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Miliardář předstírá vlastní smrt. Naverbuje mezinárodní tým agentů, který se vydá na odvážnou a krvelačnou misi s cílem odstranit brutálního diktátora. (Netflix)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (578)

choze 

všechny recenze uživatele

Netflix dal Bayovi 150 mega, aby se na chvíli vykašlal na morfující roboty, a natočil jim něco ve stylu druhých Mizerů. Musím upřímně ocenit okázalý sadismus, s jakým Bay likviduje účastníky provozu při automobilových honičkách, a míru dalších šťavnatých nápadů a detailů v akčních scénách, kdy už nestačí aby auta rotovala vzduchem, ale musí být v letu navíc rozpůlena a někdo z nich vypadne. Taky je moc fajn, že se pro jednou nebojuje proti robotům nebo fialovým pajdulákům z vesmíru, ale reální lidé jdou proti reálnému zlu a nejde o záchranu světa, ale jen o první z mnoha kroků, jak ho zlepšit. A hrdinové přitom umírají a nevrací se. Ale že by mě Reynoldsova partička nějak extra zaujala nebo přirostla k srdci se říct nedá a dokážu si představit i výrazně napínavější a vtipnější scénář se zajímavějšími postavami. Ale nablýskanější akční výplach momentálně nenajdete. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Michael Bay je prostě blázen. Navíc si myslí, že film o partičce, která chce spasit svět, ale během akce zabije kupu nevinných, mě vlastně bude bavit. A ano, můžu říct, že akce mě hodně bavila. Snad nikdy jsem ve filmu neviděl, že by měla takový vliv i na ono okolí. Nicméně kromě akce nefungovalo nic. Kluci a holky tu nevytvořili nic, čemu by se mohl říkat vztah s divákem. Dokonce i pohled na polonahou Mélanie Laurent mě nechal ledově klidným...a to už je sakra co říct. ()

Reklama

Jirka_Šč 

všechny recenze uživatele

Od Skály a Armageddonu jsem vlastně nic od Michaela Baye neviděl, takže jeho nejnovější film je pro mě trochu velociraptorem. Nevím, co si myslet. Přiběhově béčkové, motivace záporáka a hlavních hrdinů povrchně politicky naivní, akce prvotřídní. Udrželo to i jedenáctileté dcery, k čemuž se manželka, která s námi nesledovala a pouze registrovala zvuky, vyjadřovala kriticky (dcery v pohodě, že už viděly horší věci). Takže dvě hvězdičky za příběh, jedna za efekty a jedna za to, že Michael Bay ví, co masy chtějí. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Dlouhou dobu tuším, že Bay na něčem jede, ale teď už mám jistotu. A navíc bych řekl, že si zvýšil dávky. Tenhle akční úlet opravdu těžko hodnotit. Úvodní devastace renesanční Florencie byla zajímavá, ale zajídaly se mi ty ,,drsné'' kecy hrdinů v autě. Celé to bylo dost přitažené za vlasy včetně těch všelijakých bouraček, kdy ostatní auta po kolizi s autem hrdinů vybuchovala jak v Kobře 11. Co beru za krok ku reálnosti byl fakt a pro někoho možná naopak brutální, že z rozpůlených aut vylétávali lidé což jsem doposud v tak hojné míře v žádném filmu neviděl. Když jsem byl seznámen s tajnou organizací pochopil jsem, že film se musí brát s rezervou. Proto také svržení vlády (SPOILER!) v Turkmenistánu jsem bral už spíše jako fór. Tedy doufám, že to byl fór. Trochu mne děsí, že to Bay myslel vážně a že to je přesně způsob jakým Amíci nastolují demokracii ve světě. Aby bylo jasno, já mám Amíky rád. Vysekali svět ze dvou válek a když světovej policajt, tak raději ten z USA než z Ruska či Číny, ale zavádět západní model demokracie do zemí, kde mají podle svého letopočtu teprve středověk (a také to tam tak vypadá) prostě nefunguje. Kaddáfí, Hussein a málem i Asad by mohli vyprávět a podívejme se jak to tam teď vypadá. O Afghanistánu nemluvě mimochodem až teď boys předají vládu Talibanu, je vymalováno a každá oběť tam byla marná... Docela se divím, že si bay nevymyslel nějako fiktivní zemi. Dřive to byly ty různé Vahýristány a Azbúrie aby se někdo necítil dotčen... Pak Roth fiknul Hostel na Slovensko a přestalo si mlžit. Docela bych se divil, kdyby Turkmenistán nevznesl nějakou připomínku k filmu v podobě nějakého posla opásaného výbušninami .. Film střídá zajímavé lokace a v tom dost bavil. Jinak ale hlavní partička hrdinů mi moc nesedla a nechtělo se mi věřit, že ty křehké kočičky jsou tak drsné zabijačky nejen stejně drsné ochranky diktátora. Netflix začíná mít problém v tom, že je při penězích a tak nechává šílence jako Bay aby se utrhli ze řetězu což jde na úkor kvality. Tohle na mně bylo zkrátka už moc přeakčnělé a barevné a ty slzičky na konci... Eh... Dávám za tři odřené magnety. * * * ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Netflix pustil Michaela Baye z řetězu a dal mu (v rámci svých mantinelů) zdánlivou volnost se vším dobrým, ale i špatným, co z toho vyplývá. Takže tu máme film, který jako celek nedává moc smysl a postrádá koherentnost i kauzalitu. Jenže dost možná je to dané tím, že Bay prostě rozházel většinu rozpočtu na nejlepší akční sekvenci nejen své filmografie. Úvodní pasáž ve Florencii představuje formální i logistický majstrštyk, k němuž bychom co do topografické rozmáchlosti, pestrosti formálních prvků, množství inscenačních nápadů, narativních i prostorových trajektorií jednotlivých figur, ale také samotného rozplánování a rozzáběrování těžko hledali ekvivalent. Může se zdát, že se Bay zhlédl ve stylu pozdního tvůrčího období Tonyho Scotta, ale není to úplně pravda. Bay coby vyznavač povrchnosti nikdy nesklouzne k ryzímu experimentování se střídáním formátů a framerate. Přejímá pouze koncept kubistické koláže výjevů, která mu umožňuje dokonale mapovat určitý moment, ať už akce nebo stavu mysli a rozpoložení postav. Současně hází za hlavu dosavadní definici moneyshotu coby jednoho momentu, jímž celá sekvence kulminuje, a naopak řetězí desítky takových výjevů za sebe, lépe řečeno pro každý okamžik akce nachází nejdokonalejší zorné pole, které z něj udělá moneyshot. Vše je podřízeno maximálnímu wow efektu, nejen na úrovni celkové koláže, ale i jejích jednotlivých fragmentů. Bay inscenuje úchvatné logisticky náročné záběry s několika plány akce (což platí o velkých celcích i mnohých polodetailech) a s ohromně propracovaným zaplněním rámu pohybem a energií. Připomíná to estetiku Johna Woo na absolutním tvůrčím vrcholu (rozuměj "Hard Boiled"), jen místo přestřelek ve studiových interiérech hypertrofované do dravé honičky historickým centrem evropské metropole. ____ Příznačně zbytek filmu už nenabídne nic, co by se vyrovnalo této úvodní pasáži, naopak sestává především už jen ze statických dialogů a akčních scén zasazených na prostorově omezené lokality. Také přiznejme, že v mnoha aspektech "6 Underground" bolestivě ilustruje omezenost svého režiséra - ať už v zastřešující nabubřelé myšlence, že svět od zla spasí jen hejskovský miliardář, nebo neschopnosti vykreslit utrpení válečných uprchlíků jinak než trapným kýčem. Všichni mistři mají své limity a někteří ani nejsou úctyhodní lidé, ale to nesnižuje jejich bravuru v jejich oboru. "6 Underground" je nabubřelý projekt, a to nejen kvůli Bayovi, ale z velké části proto, že ho přesně takový Netflix chtěl, aby se s ním mohl okázale prsit. Navzdory dojmu o vlastní unikátnosti Netflix opakuje jen to, co už o pár desítek let dříve dělaly Cannon Films a dlouho před nimi hlavní béčková studia, když k sobě lákala osobité filmaře příslibem absolutní tvůrčí volnosti, aby si v Hollywoodu vydobyla respekt, zatímco paralelně krmila své distribuční platformy výplňovými brakovkami. Stejně jako u oněch předchůdců také u Netflixu v rámci oněch autorských projektů vznikne pár vrcholných děl, ale také dost nedonošených filmů, kterým by naopak zásah producenta a dramaturga tuze prospěl. "6 Underground" ale spíš nastoluje otázku, jestli je vskutku coby celek nepovedeným filmem, nebo naopak dokonalým produktem netflixových algoritmů. Kvůli svému epizodnímu vyprávění a častým rekapitulacím sice nefunguje dle klasických dramaturgických pouček, ale dokonale se hodí k rozkouskovanému sledování na mobilních zařízeních cestou do práce. Také je evidentní, že celý projekt má být startem vlastní bockbusterové série Netflixu. Po velkolepém výkopu doufejme, že k tomu přistoupí podobně jako kdysi Mission: Impossible a angažují na každý díl nového režiséra s osobitým rukopisem či přístupem k žánru. ____ Ať tak či onak, faktem zůstává, že tu Bay vystřihl svou audiovizuální masterclass a "6 Underground" se tak zapíše do historie žánru. Co na tom, že jen díky jedné sekvenci v jinak zapomenutelném filmu. Ostatně nebude v tomto ohledu zdaleka prvním; stačí si vzpomenout na "Bullitův případ" (lépe řečeno ať si někdo zkusí vzpomenout na cokoli jiného z toho filmu než ikonickou honičku). () (méně) (více)

Galerie (40)

Zajímavosti (18)

  • Během automobilové honičky v Itálii si auto hrdinů urazí obě zpětná zrcátka, která se pak v dalších záběrech postupně objevují zpět a chvílemi na autě nejsou. Totéž platí pro chvílemi poškrábaný lak na boku. (jujec)
  • Letadla útočící na nemocnici v Turgistánu jsou F-16. (DerfelCadarn)
  • Počas úvodnej naháňačky si môžete všimnúť jednu zaujímavú vec. Počas záberov z diaľky na zelené auto má vždy všetky okná zatiahnuté, ale pri detailných záberoch z tých okien vytŕčajú postavy a strieľajú po protivníkoch, alebo ich majú stiahnuté a neskôr opäť vytiahnuté. (Johnny.ARN)

Související novinky

Reboot Spy Kids našel hlavní hvězdy

Reboot Spy Kids našel hlavní hvězdy

27.06.2022

Po úspěchu snímku Můžeme být hrdinové režiséra Roberta Rodrigueze (Alita: Bojový Anděl, Spy Kids: Špioni v akci) se Netflix rozhodl prodloužit spolupráci se známým tvůrcem, a to rovnou do takové míry… (více)

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

21.01.2022

Skoro to začíná vypadat, že se pokračování ze série Mission: Impossible už nikdy nedočkáme. Po několika odkladech a přerušování produkce z důvodu pandemie totiž přichází další smutná zpráva. Studio… (více)

Seriál Bridgerton je největším hitem Netflixu

Seriál Bridgerton je největším hitem Netflixu

28.09.2021

Netflix zveřejnil kupu dat, díky kterým si teď celý svět může zase jednou udělat obrázek o tom, jak moc je vlastně streamovací služba úspěšná, a které seriály potažmo filmy patří k těm… (více)

Armáda mrtvých je na Netflixu obří hit

Armáda mrtvých je na Netflixu obří hit

29.05.2021

Nejspíš se to dalo čekat, v poslední době se to totiž daří všem větším filmům od Netflixu a jen to ukazuje, že marketingově má streamovací gigant vše dobře pohlídané. Každopádně zombie novinku… (více)

Reklama

Reklama