Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Miliardář předstírá vlastní smrt. Naverbuje mezinárodní tým agentů, který se vydá na odvážnou a krvelačnou misi s cílem odstranit brutálního diktátora. (Netflix)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (578)

verbal 

všechny recenze uživatele

Představte si geometricky naprosto precizní, třiceticentimetrový válcovitý předmět želatinové konsistence zakončený na jedné straně exaktně pravidelným kuželem, uspořádaný ve čtyřech, až autisticky osově soustředných, kličkách do tvaru pyramidy, přičemž každá další vyšší úroveň je úplně přesně o jednu třetinu užší než ta předchozí. Máte? Do optimálního středu vrcholu této pyramidy někdo zapíchnul rozkošně samoplápolající hvězdotřpytný praporek a na celou tu úchvatnou kompozici v totožných intervalech, jak do výšky, tak po obvodu, precizně rozmístil 50 třpytivě zlatých hvězd, které skvostně ladí s převládající plnou mahagonovou hnědí RAL 8016 bez jakýchkoliv nepatrných nižších či vyšších odstínů v RGB spektru. Tento uhrančivý artefakt, od něhož prostě nemůžete fascinovaně odtrhnout díky jeho řemeslné perfekci oči a strašně vás baví ho sledovat, někdo ještě moudře umístil pod pečlivě naleštěný vzduchotěsný skleněný poklop. Máte? Pokud jste se cestou někde ztratili, tak právě jsem popsal dokonalé hovno! Dokonalé tak, že se mi po jeho expozici v třesoucích se rukách afektovaně úplně rozsypal hvězdičkovací pytel. Upřímně, normálně bych to nechal na třech až čtyřech, je to přece jen pořád hovno, že ano. Ovšem odporného ochrnutého neherce Davču Franka típli dříve, než byste řekli „slizký nekňuba“, a nechali to plně na Gájenu Gejnoldsovi, což je nutno ocenit! Kdyby měl Míša Záliv tak o 15 až 20 kvocientních bodů prefikanějšího scénáristu, namaloval bych si k tomu centrofixem na monitor šestý puchýř a prohlásil to za jeho velký posttranformační cumback. Čili až tolik nevěřte zdejším hysterickým buzničkám. Rozdíl mezi tímhle a zběsile přehřátým, o třídu nudnějším a tupějším prvním Džonvíkem je v jejich očích hlavně ten, že tohle ještě nevydali jako homix. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Netflix pustil Michaela Baye z řetězu a dal mu (v rámci svých mantinelů) zdánlivou volnost se vším dobrým, ale i špatným, co z toho vyplývá. Takže tu máme film, který jako celek nedává moc smysl a postrádá koherentnost i kauzalitu. Jenže dost možná je to dané tím, že Bay prostě rozházel většinu rozpočtu na nejlepší akční sekvenci nejen své filmografie. Úvodní pasáž ve Florencii představuje formální i logistický majstrštyk, k němuž bychom co do topografické rozmáchlosti, pestrosti formálních prvků, množství inscenačních nápadů, narativních i prostorových trajektorií jednotlivých figur, ale také samotného rozplánování a rozzáběrování těžko hledali ekvivalent. Může se zdát, že se Bay zhlédl ve stylu pozdního tvůrčího období Tonyho Scotta, ale není to úplně pravda. Bay coby vyznavač povrchnosti nikdy nesklouzne k ryzímu experimentování se střídáním formátů a framerate. Přejímá pouze koncept kubistické koláže výjevů, která mu umožňuje dokonale mapovat určitý moment, ať už akce nebo stavu mysli a rozpoložení postav. Současně hází za hlavu dosavadní definici moneyshotu coby jednoho momentu, jímž celá sekvence kulminuje, a naopak řetězí desítky takových výjevů za sebe, lépe řečeno pro každý okamžik akce nachází nejdokonalejší zorné pole, které z něj udělá moneyshot. Vše je podřízeno maximálnímu wow efektu, nejen na úrovni celkové koláže, ale i jejích jednotlivých fragmentů. Bay inscenuje úchvatné logisticky náročné záběry s několika plány akce (což platí o velkých celcích i mnohých polodetailech) a s ohromně propracovaným zaplněním rámu pohybem a energií. Připomíná to estetiku Johna Woo na absolutním tvůrčím vrcholu (rozuměj "Hard Boiled"), jen místo přestřelek ve studiových interiérech hypertrofované do dravé honičky historickým centrem evropské metropole. ____ Příznačně zbytek filmu už nenabídne nic, co by se vyrovnalo této úvodní pasáži, naopak sestává především už jen ze statických dialogů a akčních scén zasazených na prostorově omezené lokality. Také přiznejme, že v mnoha aspektech "6 Underground" bolestivě ilustruje omezenost svého režiséra - ať už v zastřešující nabubřelé myšlence, že svět od zla spasí jen hejskovský miliardář, nebo neschopnosti vykreslit utrpení válečných uprchlíků jinak než trapným kýčem. Všichni mistři mají své limity a někteří ani nejsou úctyhodní lidé, ale to nesnižuje jejich bravuru v jejich oboru. "6 Underground" je nabubřelý projekt, a to nejen kvůli Bayovi, ale z velké části proto, že ho přesně takový Netflix chtěl, aby se s ním mohl okázale prsit. Navzdory dojmu o vlastní unikátnosti Netflix opakuje jen to, co už o pár desítek let dříve dělaly Cannon Films a dlouho před nimi hlavní béčková studia, když k sobě lákala osobité filmaře příslibem absolutní tvůrčí volnosti, aby si v Hollywoodu vydobyla respekt, zatímco paralelně krmila své distribuční platformy výplňovými brakovkami. Stejně jako u oněch předchůdců také u Netflixu v rámci oněch autorských projektů vznikne pár vrcholných děl, ale také dost nedonošených filmů, kterým by naopak zásah producenta a dramaturga tuze prospěl. "6 Underground" ale spíš nastoluje otázku, jestli je vskutku coby celek nepovedeným filmem, nebo naopak dokonalým produktem netflixových algoritmů. Kvůli svému epizodnímu vyprávění a častým rekapitulacím sice nefunguje dle klasických dramaturgických pouček, ale dokonale se hodí k rozkouskovanému sledování na mobilních zařízeních cestou do práce. Také je evidentní, že celý projekt má být startem vlastní bockbusterové série Netflixu. Po velkolepém výkopu doufejme, že k tomu přistoupí podobně jako kdysi Mission: Impossible a angažují na každý díl nového režiséra s osobitým rukopisem či přístupem k žánru. ____ Ať tak či onak, faktem zůstává, že tu Bay vystřihl svou audiovizuální masterclass a "6 Underground" se tak zapíše do historie žánru. Co na tom, že jen díky jedné sekvenci v jinak zapomenutelném filmu. Ostatně nebude v tomto ohledu zdaleka prvním; stačí si vzpomenout na "Bullitův případ" (lépe řečeno ať si někdo zkusí vzpomenout na cokoli jiného z toho filmu než ikonickou honičku). () (méně) (více)

Reklama

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Vzpomínáte si na dobu, kdy se všichni snažili napodobovat Bayův styl a byla to hrozná otrava? Tak tady se Míša zase snaží (bůh ví proč) připomínat střihem, záběrováním i skladbou pozdního Tonyho Scotta a... no víte, jak to s kopiemi bývá, ne? Cením Míšův pokus o návrat ke kořenům, kde se nebál jezdit po mrtvolách a napětí narušoval dvojicí šukajících krys. Jenže 6 underground nemá o moc víc než vztyčený prostředníček vůči poslední Bayově family-friendly tvorbě. Dějově je to jeden velký bordel, který se složitou střihovou skladbou snaží maskovat to, že tu moc k vyprávění není. Vlastně se dobrou třetinu filmu jen něco exponuje, což je téměř pekelná formule. Medailonky jednotlivých hrdinů nevýrazné a vůbec to má v rámci struktury až příliš společného s dějově podobně přebordeleným, a přitom vnitřně vyprázdněným Sebevražedným oddílem. Úvodní akce fajn, ale neustálé teleportace mezi lokacemi mi narušovaly její průběh. Navíc si pravidelně si dopřávám vzrušující jízdu s Roninem, oproti němuž je akce ve Florencii sice prosluněnější, ale prosta skutečného napětí. Ono se ostatně obtížně sžívá s postavami, které mají být v napjaté situaci, ale současně mají potřebu pořád něco hláškovat a tvářit se nad věcí (hlavně u Reynoldse to boří veškerý pokus o nějakou hloubku jeho hrdiny). Nejpřekvapivější je úvodní "náraz" ve stylu první Mission: Impossible. To byl fajn blafák. Ale pak už se jen únavně skáče tam a zase zpátky, představuje se plejáda nezajímavých postav a občas se Bay připomene v hezky nasnímané akci. I ta má ale rezervy - zrychlení střihem není u Baye nic nového (klipař klipařem zůstane), ale třeba v případě parkourových montáží to úplně ničí veškerý jejich potenciál (podobně jako u Jackieho Chana je v takové akci jediné smysluplné řešení nepřerušovaný celek). Herecky nejsympatičtější Mélanie Laurent a Ben Hardy. Obsahově nůďo s pár nápady. A formálně takové nijaké. Věřím, že Tony Scott by hrdinům (a vlastně i celku jako takovému) dodal styl, který by miliardářovu sebevražednou misi prodal. Míša to nedal. 50% ()

KlárkaS 

všechny recenze uživatele

disclaimer: mám fakt ráda filmy Michaela Baye, hezký holky i rychlý auta, a rozhodně mi nevadí, že Bayova tvorba je hodně přes čáru (čáry jsou dobrý), a že čím víc explozí, tím víc Bay... ale tohle je fakt jak mokrej sen bílýho heterosexuálního muže, co má prachy, takže díky tomu může zachránit svět a přinýst blaho jedný diktaturou utlačovaný arabský zemi, protože jeho pravda je ta jediná správná. A je jedno, kolik lidí během toho (tentokrát fakt brutálně, a to mám vysoký standardy!) zabije a kolik světovejch památek zničí. No, a teď už nevim, jestli mluvim o Bayovi, postavě Ryana Reynoldse nebo Americe obecně.. ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

(77%) Michael Bay je v současné době často mezi diváky vnímán i kriticky, stejně tak jako další režisér destrukcí Roland Emmerich. Prostě mě toto přirovnání dvou režisérských velikánů napadlo. Některé kritiky nejsou od věci, to uznávám. V tomto filmu jde o to, jak moc mají diváci Baye rádi. Já ho mám rád a jeho poslední filmy Transformers mě bavily – jako akční výplach se super nápady to funguje dobře. Stejně tak funguje i tento tak trochu ujetý počin. Přesto musím říct, že počáteční 20 minutovka ve mně opravdu vyvolala vskutku rozporuplné pocity. Nevěděl jsem, jestli to mám vypnout, smát se tomu, kritizovat to apod. Jenže pak jsem si uvědomil, že to byl Bayův záměr natočit takovou překombinovanou slátaninu, ale kurva zábavnou a obsahující neuvěřitelné nápady ve scénáři a to především v akčních sekvencích. Takže je to v podstatě ten Michael Bay jak ho známe v současných snímcích. A komu se jeho novodobé filmy nelíbí, tak holt ani tento skvost lidi neoslní. Po skončení této šílené záležitosti jsem si to celé sesumíroval v hlavě. No, rozhodně jsem film tak jako tak u sebe kladně přijal. Přesto to jako celek moc nefunguje a chápu záporné ohlasy některých diváků. Nějaký ten děj a ostatní prvky filmu zde skoro ani nejsou – a právě, kdyby tyto díry byly zalepené, byl by to určitě top film. Tempo to má opravdu zběsilé, do toho ta přemrštěná akce, ale dobře natočená (sice ne úplně dokonale) a obsahující ty mnou výše jmenované nápady – tak to celé je opravdu jak na horské dráze. Nakonec mi i sedla ta odlehčená stránka filmu. I jsem se dost zasmál. V úplném finále začne akce trochu nudit, ale máme tu v posledních minutách alespoň trochu náznaku emocí a víc u mě stouply tímto pádem postavy. Herecké obsazení je slušné, stejně tak to ti herci zahráli solidně. Hlavní Ryan Reynolds je dobrý, bavil mě od začátku do konce. Hudba je taková normální, ujde. Hodí se k tomu pár dobrých a známých songů. Tak co k tomu asi víc dodávat? Každému to asi moc nesedne, ale mě se to líbilo. Nápad s vlastní organizací, která se nazývá pouze čísly a jedná na vlastní pěst, mi přišel víc než solidní. Prostě je to pojato dost nadlehčeně a bláznivě. Další shlédnutí do budoucna určitě dám. ()

Galerie (40)

Zajímavosti (18)

  • V čase 0:14:44 je při zpomaleném záběru vidět zeď a u ní stojící Ryan Reynolds, který u tohoto akčního záběru natáčel upoutávku na tento film. (Ivoman)
  • V čase 01:04:50 má postava hlídače Dacky v jednom záběru obě ruce prázdné, po střihu má v pravé ruce tablet stříbrnou stranou ke kameře a v dalším střihu obrazovkou ke kameře. (Ivoman)

Související novinky

Reboot Spy Kids našel hlavní hvězdy

Reboot Spy Kids našel hlavní hvězdy

27.06.2022

Po úspěchu snímku Můžeme být hrdinové režiséra Roberta Rodrigueze (Alita: Bojový Anděl, Spy Kids: Špioni v akci) se Netflix rozhodl prodloužit spolupráci se známým tvůrcem, a to rovnou do takové míry… (více)

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

21.01.2022

Skoro to začíná vypadat, že se pokračování ze série Mission: Impossible už nikdy nedočkáme. Po několika odkladech a přerušování produkce z důvodu pandemie totiž přichází další smutná zpráva. Studio… (více)

Seriál Bridgerton je největším hitem Netflixu

Seriál Bridgerton je největším hitem Netflixu

28.09.2021

Netflix zveřejnil kupu dat, díky kterým si teď celý svět může zase jednou udělat obrázek o tom, jak moc je vlastně streamovací služba úspěšná, a které seriály potažmo filmy patří k těm… (více)

Armáda mrtvých je na Netflixu obří hit

Armáda mrtvých je na Netflixu obří hit

29.05.2021

Nejspíš se to dalo čekat, v poslední době se to totiž daří všem větším filmům od Netflixu a jen to ukazuje, že marketingově má streamovací gigant vše dobře pohlídané. Každopádně zombie novinku… (více)

Reklama

Reklama