Reklama

Reklama

Diego Maradona

  • Velká Británie Diego Maradona (více)
Trailer 3
Dokumentární / Sportovní
Velká Británie, 2019, 130 min

Obsahy(1)

Diego je usměvavý kluk z předměstí, který miluje fotbal a svou velkou rodinu. Díky obrovskému talentu plní sny sobě, svým blízkým i stovkám milionů fanoušků po celém světě. V Neapoli, kde by i ďábel potřeboval bodyguarda, se Diego stává Bohem. Fanatický obdiv a slávu je těžké ustát a Diego skrývá svou lidskou tvář čím dál víc pod masku Maradony. Tomu nejsou cizí divoké večírky, nevěry, podvody, kokain ani pletky s mafií. Zničující spirála se roztáčí. Strhující portrét jedné z nejslavnějších a nejvíce kontroverzních osobností vůbec poskládal držitel Oscara Asif Kapadia (Senna, Amy) z více než 500 hodin záběrů z Maradonova soukromého archivu. (Aerofilms)

(více)

Videa (2)

Trailer 3

Recenze (192)

campix 

všechny recenze uživatele

Asif Kapadia tyhle životopisné dokumenty opravdu umí a po Sennovi a Amy Winehouse následuje příběh Diega Maradony. Opět opravdu velký a zajímavý životní příběh, který na ty více než dvě hodiny určitě vydá a vydal by i na více, ale takhle se alespoň udržela určitá údernost. Nejsou zde žádné mluvící hlavy a všechno je odvyprávěno pomocí tuny původních záběrů. Film se soustředí především na Maradonovo působení v Neapoli, jelikož tam se odehrává vše stěžejní a to, co předcházelo a následovalo, je uvedeno jenom v rychlosti. Jako stěžejní moment je vyobrazeno utkání Argentiny s Anglií, které perfektně definovalo Maradonovu osobnost. Dvě tváře - Diego a Maradona. Části, které spolu nemohou moc dobře fungovat, ale zároveň nemohou fungovat bez sebe. Opět velmi zajímavý a perfektně řemeslně vystavěný dokument. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

S ohledem na hydeovskou strukturu by seděl spíše název "Diego/Maradona". Na sedmiletém neapolském období, které udělalo z Diega pojem, legendu, Boha i ďábla, Kapadia umně vykresluje osud rozměrů antické tragédie. Je v něm vše; revolta, vzestup ne na vrchol, ale vysoko nad něj, ikarovský pád, destruktivní láska (osobní i davů) a čirá nenávist (osobní i davů), ďáblovo našeptávání skrze Camorru, (ne)přející okolí, společenské, sportovní i politické přesahy, otcovský problém a jako středobod rozháraná mysl svébytného génia. Je zcela jedno, zda vás fotbal zajímá či nikoli. Je jedno zda Diega obdivujete či jím opovrhujete, zda ho považujete za politováni hodnou smažku, podvodníka a lháře či nejlepšího fotbalistu všech dob, fotbalového hračičku a bojovníka s vášní v srdci. Funguje to totiž především v univerzální lidské rovině "tragického osudu génia". A pokud vám přeci jen není fotbal jedno, tak pak to platí tuplem. Je obdivuhodné, jak se Kapadiovi bezpočetné stovky hodin materiálu podařilo vměstnat do dvou hodin stopáže, udržet jasnou strukturu, linku, obejít se bez mluvících hlav, gradovat tempo a v neposlední řadě i udivovat zrestaurovanými záběry. A to už vůbec nemluvím o tom, co pro výsledné emoce dělá Pintova hudba. Ano, dala by se tomu (stejně jako Sennovi) vyčíst určitá zjednodušující přímočarost ve vykreslení událostí z velké části zcela ignorující jiné úhly pohledu (gentleman Robson by mohl vyprávět), ale... O to tu (stejně jako ve zmíněném Sennovi) opravdu vůbec, ale vůbec, nejde. ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Vlastně dokonalá práce. Jedinou slabinou je příliš silné tlačení diváka do interpretace, že dobrý člověk Diego byl ve finále obětí po slávě lačnícího Maradony a chaotické neapolské společnosti. Ale jinak jde opět o příklad strhující dokumentární filmařiny pro divácké masy, která skrze ústřední motiv vnitřního souboje Maradonových osobností předkládá jednak věrohodný psychologický portrét slávou zmítaného muže, jednak kontroverzní příběh geniálního fotbalisty, jehož původ a postavení se až děsivě překrývaly s náturou nenáviděné, zločinem prolezlé Neapole (proto se také víceméně přeskakují předchozí angažmá a hráčský důchod. Fotbal je sice základním jádrem, ale Kapadia připodobňuje vývoj Maradonovy kariéry k různým osobním, politickým i společenským faktorům, tudíž vzniká hodnotný a v závěru také emocionální dokument především o Maradonovi - člověku, ovlivňovaném okolím a vlastní neústupnou povahou. Tak se sice obrázek kontroverzního bouřliváka trochu idealizuje, ale argumentační síla a formální kumšt zůstávají na vysoké úrovni. I divák fotbalem nedotčený by neměl mít sebemenší problém se do téhle životní pouti plně vcítit. 85% ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Asifovy dokumenty mám v oblibě, i tento pochválím. Fotbal jakožto takový doma odedávna hrdinsky ignorujeme, nagelované, pokérované, přeplacené, zadýchané princezničky, které se procházejí/válejí hodinu a půl po trávníku si od nás žádného uznaní nikdy neužily, protože kopaná je hra pro holky a když fotbal, tak jedině americký. A jasně, ten také nehrají žádní myslitelé, však aspoň je to hra chlapská, na kterou se dá dívat. No ale Maradona je natolik kontroverzní postava, kterou zná skutečně asi každý, že jsem na dokument vyrazila s chutí. A nelituji. Stále platí, že Kapadiho pojetí by se mělo vyučovat, přes dlouhou stopáž mě to zajímalo celé a ani mi nevadilo jemné stranění argentinskému klukovi, který se v životě jednak parádně prosadil, ale také ukázkově narazil. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"S Diegem bych šel až na konec světa. S Maradonou ani kousek." Jsem velkej fanda fotbalu, takže jsem si dokument o Maradonovi nemohl nechat ujít. Když si vodil obrany soupeřů, tak jsem se královsky bavil a obdivoval jeho fotbalovou genialitu. Jakmile se Diego začal proměňovat v alkoholika, feťáka a cvičenou opičku mafie, tak jsem se začal znechuceně nudit. Chápu, že obojí patří do jeho života, ale já jsem skromnej a mně by stačil jen ten fotbal. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (4)

  • Dokument obsahuje potitulkové scény. (Duoscop)
  • V české verzi dokumentu je chybně uveden popisek „Juventus Turín - SSC Neapol“ k zápasu, ve kterém ale Diego Maradona a SSC Neapol prohráli 3:0 s Turín FC. (mjech)
  • Bývalý anglický brankář Peter Shilton řekl, že spolu s několika dalšími bývalými anglickými hráči odmítl pozvání k účasti na britské premiéře filmu, protože hráli šipky. (ČSFD)

Reklama

Reklama