Reklama

Reklama

U2: Zoo TV Live from Sydney

(koncert)
Hudební / Dokumentární
Austrálie / Kanada, 1994

Obsahy(1)

DVD1: 01. Show Opening
02. Zoo Station
03. The Fly
04. Even Better Than The Real Thing
05. Mysterious Ways
06. One
07. Unchained Melody
08. Until The End Of The World
09. New Year’s Day
10. Numb
11. Angel Of Harlem
12. Stay (Faraway, So Close!)
13. Satellite Of Love
14. Dirty Day
15. Bullet The Blue Sky
16. Running To Stand Still
17. Where The Streets Have No Name
18. Pride (In The Name Of Love)
19. Daddy s Gonna Pay For Your Crashed Car
20. Lemon
21. With Or Without You
22. Love Is Blindness
23. Can t Help Falling In Love

DVD2 (special limited edition):
24. Tryin To Throw Your Arms Around the World
25. Desire (both 1 and 2 taken live from the Zoo TV Special, Yankee Stadium, New York, 29th and 30th August 1992)
26. The Fly
27. Even Better than the Real Thing (both 3 and 4 taken live from the Stop Sellafield Concert, G-Mex Centre, Manchester, 19th June 1992)
Documentaries:
28. A Fistful of Zoo TV
29. Zoo TV - The Inside Story
30. Trabantland
Extras:
31. Video Confessional
32. Numb Karaoke (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (23)

PetrHendrix 

všechny recenze uživatele

Z tohoto koncertního záznamu jsem byl ve svých dvacíti úplně hotovej. Promakaná vizuálně-zvuková úvodní koláž od Briana Ena, nebo vystoupení břišních tanečnic až k pozvání fanynky k ochutnávce šampaňského přímo na pódiu (v Praze na scéně Pop-Martu to byl doutník), to vše vytvářelo pozoruhodné vystoupení s velmi dobrým zvukem i hlasem frontmana Bona. Ani ne o rok či dva později se mi celá ta komerce hodně zhnusila a Vox mi začal vadit svojí aktivistickou servilitou s neuvěřitelně zhovadilými komentáři k soudobé politice. Musím rovněž dodat, že Česká televize vysílala ten koncert ve dvou dílech, které byly širší než později vydaný oficiální záznam. Na kazetě tak chyběly vynikající prostřihy z evropských měst, nebo třeba píseň Trying to Throw Your Arms Around the World. Rovněž byla vyškrtnuta scéna s popíjením šampaňského, asi z toho důvodu, že se řešila zletilost fanynky ve věci konzumace alkoholu. Přenos České televize kazil poněkud necitlivý komentář hudebního publicisty Jiřího Černého, který mi jinak nevadí, ale tady jsem jeho vsuvky nepochopil. Když se na to ale podívám s odstupem, musím říct, že i přes jasně mainstreamový podtext, šlo o vynikající show, kterou už podle mě U2 nikdy nepřekonali. Popmart jsem viděl v Praze a už to nebylo ono. Pak jsem je už neposlouchal, takže nevím, jak si vedli dál, ale střední proud mě přestal úplně zajímat. Koncert je zajímavý tím, že neustále něčím překvapuje, což není běžné. Řada interpretů tohle neumí, i když je to show podobné třídy. Hodně tomu asi pomohlo to, že osou vystoupení byla deska Achtung Baby!, která je jednou z nejlepších tohoto irského souboru (nejlepší je samosebou The Joshua Tree, ale v té době skupina nebyla na živo tak dobrá). Určitě se jedná o generační věc, protože frajerství Bona mi už dvacet let leze krkem, a myslím si, že nemá kvality takového Jaggera, jenže Stouni neměli takhle dobrou pódiovou show, i když jako kapela jsou asi lepší. V Praze začal náběh Bona v podobě příchodu boxera do ringu v klasické pláštěnce s kapucou (nebo spíš mikinou), s patřičným doprovodem ochranky, aby následně zapěl: "Ahaaháahápráhaczechrepublica", což šlo přes efekt, kdy jste si připadali jako na nějakém berlínském sjezdu z třicátých let, nebo ve filmu Válka světů, když ty kovový obludy používají svý sirény. Pak koncert začal úderem Mullenových bicích úvodem k Mo-Fo. Tenhle náběh v podobě boxerského vstupu do ringu už ale používal Lou Reed, který se v show se skupinou spojí pomocí videa a musím říct, že šlo o velmi zajímavě odzpívanou verzi Satellite of Love. Asi po půl hodině skupina odlétla obřím citrónem a o přestávce někde v půlce zazněla desetiminutová PopMusic od Robina Scotta, při jejímž vrcholu se Bono přidal k refrénu. Pak taky zpívali Born to be Wild od Steppenwolf, Staring at the Sun v akustické podobě, jakési mixy Discothéque (která mi přijde už slabší), něco z Joshua Tree, I Will Follow (ta byla snad druhá, ale už si to nepamatuji), a na konci jako přídavky Hold Me, Thrill Me, Kiss Me a One. Ta One na Live at the Sydney byla poměrně dobře odzpívaná. Pak taky zaujme volání Bona na dispečink taxislužby, že by si chtěl objednat taxi ze Sydney do Evropy. Na jiném show si objednal 30. 000 pizz, nebo volal vnučce Benita Mussoliniho, či některým vysloužilým americkým prezidentům. Jestli mi ale něco přišlo z tohoto koncertu opravdu divné, tak to byl stav Bona v písních Lemon ri Daddy Gonna Pay Your Crashed Car, podle mě byl zfetovaný kokainem. A to dost. Takže, abych to uzavřel, hodně povedený koncert, jedné rockové máničky, což po letech může člověka trochu štvát. Ale jde spíš o sentiment, ne? () (méně) (více)

Mikeo 

všechny recenze uživatele

Záznam koncertu jedné z nejvýznamnějších kapel všech dob na nejvelkolepějším turné všech dob. Mrhám superlativy, řeknete si? Zcela nepochybně. Ale i přes moji zřejmou ovlivněnost tím, že jsou U2 pro mne ikonou, turné Zoo Tv (konkrétně nazvané v Austrálii jako Zoomerang) mělo naprosto vše, co kdy mohla populární hudba a rock nabídnout. Ať již je to obrovské novátorství v oboru masových koncertů na stadionech, ve kterých U2 během Zoo Tv Tour začali jako první skupina běžně užívat tzv. B-stage (visutý můstek do středu stojícího obecenstva, jakési mini-podium), či je to jen nespočet televizních obrazovek přenášejících dění na pódiu (a nejen to) pro diváky v hledišti, Zoo Tv zůstane ve své unikátní a nádherné výstřednosti vždy vrcholem. Po stránce zvukové není záznamu taktéž co vytknout, setlist skupiny na absolutním tvůrčím vrcholu oplývá dostatečnou rozmanitostí, aby zaujal, avšak zároveň není zapomenuto na již klasické písně skupiny, které možná překvapivě vyzní velice dobře v jinak futuristickém designu pódia. Co se týče obrazu, myslím, že není možné, aby filmový záznam kdy zpodobnil a opravdu zaznamenal to "přetížení informacemi a obrazy", k jakému muselo u diváků na koncertech turné Zoo Tv docházet. A to je také jediné, co je tomuto filmu možné vytknout. Ono totiž turné Zoo Tv se muselo zejména zažít, a to žádný, ať sebelepší film zpodobnit nedovede. ()

Reklama

Tweety11 

všechny recenze uživatele

Co se týče U2 tak nic (tedy alespoň podle mého) není lepší než ZooTV. Celé turné mělo nápad - Bono v převlecích jako ďáblík MacPhisto, nebo The Fly, trabanty zavěšené nad pódiem ... zkrátka fantazie. Když k tomu přičtete skvělý playlist - kombinaci většinou písniček z Joshua tree, Achtung baby a Zooropy dá vám to dohromady dokonalý koncert. ()

Yardie 

všechny recenze uživatele

Fantazie, fantazie!!! Co se týče vizuální stránky, tam vede PopMart, ale so se týče hudební, zde vede bezpochyby ZOO TV. Opravdu jeden z řady dalších, opět úžasných, koncertů, který se řadí do TOP 3 - PopMart, ZOO TV, Vertigo Chorzow (tam jsem byl i osobně přítome). Prostě lahůdka! U2 forever!!!! Howgh! ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Vizuálny koncept najavantgardnejšieho obdobia najpopulárnejšej kapely na svete nemusel sadnúť každému, originalitu a megalomanstvo tohto turné ale muselo prevalcovať každú, aj oprávnenú výčitku po odklone od čistej pódiovej show tejto kapely. Klasické hity, prezentácia dvoch albumov naraz a zopár prerábok zabezpečujú playlistu rozmanitosť. Zástupcovia z prvých albumov mi vôbec nechýbajú. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (2)

  • Frontmanovi U2 Bonovi se už dávno neříkalo Bono Vox, ale jen Bono. Bono sice dostal přezdívku Vox, neboli hlas, hned v začátcích kariéry, rychle se ale začala používat jen první část jeho jména. Podle fanoušků U2 píšou jméno „Bono Vox“ jen ti, kdo toho o U2 příliš nevědí. (vlastick23)
  • Baskytarista Adam Clayton je jediným členem kapely, který neodehrál jeden kompletní U2 koncert spolu s ostatními členy a musel být nahrazen basovým technikem. Stalo se tak v Sydney 26. listopadu 1993 z důvodu zapíjeného rozchodu s modelkou Naomi Campbell. Druhý den už byl ale Clayton na svém místě a následující show, kterou televize vysílala do celého světa, mohla proběhnout bez komplikací. (vlastick23)

Reklama

Reklama