Režie:
Jan KomasaScénář:
Mateusz PacewiczKamera:
Piotr Sobociński Jr.Hrají:
Bartosz Bielenia, Aleksandra Konieczna, Eliza Rycembel, Tomasz Ziętek, Barbara Jonak, Leszek Lichota, Zdzisław Wardejn, Łukasz Simlat, Anna Biernacik (více)Obsahy(1)
Dvacetiletý Daniel projde v nápravném zařízení pro mladistvé duchovní proměnou. Chtěl by se stát knězem, s jeho trestním rejstříkem na to ovšem nemůže ani pomyslet. Když je propuštěn a má začít pracovat v truhlárně na malém městě, převlékne se po příjezdu do kněžského a díky náhodě se ujímá péče o místní farnost. Příchod mladého charismatického pastýře rozčeří stojaté vody a místní komunita, krutě zasažená tragédií, k níž tu došlo, může s jeho pomocí začít pomalu léčit své rány. Uspěje Daniel ve svém poslání? A za jakou cenu? (AČFK)
(více)Videa (2)
Recenze (201)
Nenadchol ma Farárov koniec s Vlastimilom Brodským a nenadchol ma ani jeho poľský variant podľa skutočnej udalosti. Možno to nie je celkom kvalitou filmu, ale skôr mojou vzdialenosťou od života ľudí vo filme zobrazených. Film sa dosť vliekol a ku koncu mi už bolo úplne jedno, ako to dopadne, i keď ten rezultát nebol vo filme tým najdôležitejším. Ale, okrem iného, som si potvrdil, že najfrekventovanejšie slovo poľštiny vedie oproti českému "vole" o niekoľko konských dĺžok. ()
Čtu v komentářích něco o obrácení k Bohu. Jaké obrácení? Myslím, že hlavní aktér Daniel nebyl ani tak blbý a ani nebyl natolik neznalý, aby nechápal, že páchá strašlivou svatokrádež! Je to smutný film o smutném hrdinovi se smutným koncem. A co se toho konce týče: Jaký je vlastně konec? Asi jsem nechápavá, ale opravdu nevím, co tím chtěl autor říci. Spíš si myslím, že od toho tak trochu utekl. Urob si sám - vylož si to každý, jak chceš. (A ještě taková malá poznámečka na závěr: Tohle je možné jen a jen v NOMu, v pokoncilní mši, v níž je vše dovoleno, vše je chápáno jako "kreativita", "originalita" apod.) (Jinak nic proti filmařské práci - je to veskrze dobře udělané. Ale je možné chválit něco špatného jen proto, že je to dobře provedené? Není to ve výsledku o to horší?!) ()
+4* Poláci dokáží občas překvapit a v posledních letech jim to funguje zejména v kontroverzních filmech s náboženskou tématikou - stejně jako u filmu Klér. Boží tělo mě zaujalo silným příběhem a kvalitními hereckými výkony. Nikdo nejsme nevinní a tento film se dokáže zarýt docela hluboko pod kůži. Své vysoké hodnocení si zaslouží a já se přidávám ke všem, co ho doporučují. [ PŘÍBĚH: 2 /// SMYSL: 2 /// ATMOSFÉRA: 3 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 1 /// ART: 1 /// STYL: 1 /// CASTING: 3 (3*MAX) ] ()
Polská kinematografie mě zklame málokdy. Film nelze doporučit každému, neboť zarytý ateista na duchovní linku není nastaven ani ze zvědavosti, najde si v tom jenom to svoje opovržení, a člověka silně věřícího, by trefná kritika morálky "věřících" mohla zase urazit, protože se mu sáhne zase jen na to jeho svaté. Takže správně! Corpus Christi tne do živého a líbit se bude především diváku otevřenému a tolerantnímu, což je evidentně nota, na kterou tvůrci zahráli. Po Kléru další výborná záležitost, Bartosz to rozbalil ve velkém stylu, česká i slovenská kinematografie stále výrazně zaostává a ačkoli několik kvalitních počinů ročně svedeme, Poláci mají lépe vyvinutý cit pro téma a kvanta naprosto famózních umělců, kteří jedou ale nenormální herecké bomby... Zasloužená Oscarová nominace. ()
Recenze filmu Corpus Christi (2019) Neuběhl rok po filmu Kler (2018) natáčí další film na téma náboženství s názvem Corpus Christi (2019) rovnou útočí na nominované filmy na Oscara. Rozdíl mezi těmito filmy je, že snímek Klér poukazuje jaká je asi církev v Polsku, kdežto Corpus Christi je o mladíkovi, který si prošel duchovní proměnou ať chce nebo nechce se stává knězem ve městě. V roli mladého kněze hrál Bartosz Bielenia a můžu vám říct, že svojí oscarovou laťku už asi nepřekoná, ale kdo ví. Nutno podotknout že tento herec hrál ve filmu Klér. Díky roli pastýře poznává sám sebe a možná nachází svoje poslání a dostává druhou šanci životě, přičemž dokáže dát dohromady komunitu ve městě. Tento film mě trochu připomnělo jeden ukrajinský snímek s názvem Kmen a je to film pro neslyšící, takže nepotřebujete žádný titulky. Jak to kurwa Poláci dělají. ()
Galerie (89)
Zajímavosti (4)
- Když se herec Bartosz Bielenia (Daniel) ptal režiséra Jana Komasy, proč si do role vybral právě jeho, režisér to odůvodnil, že si stovku uchazečů rozřadil na ty, kteří hráli dobře kněze a špatně kriminálníky a naopak. Bielenia údajně byl tak špatný v obou rolích, že v něm režisér viděl potenciál. (vyfuk)
- Ve filmu se dva kněží baví mezi sebou o tom, kde studovali církevní školu. Daniel (Bartosz Bielenia) zmíní školu v Praze. Nemyslí tím však české hlavní město, ale čtvrť v polském hlavním městě Varšava, které je pojmenováno po svém českém protějšku. (vyfuk)
- Natáčanie filmu prebiehalo v dedine Jaśliska, ktorá sa nachádza na juhovýchode Poľska, neďaleko Dukly resp. hraničného prechodu so Slovenskom. Časť natáčania, konkrétne akcia v bare na starej lodi, sa natáčala v dedinke Tabaszowa v Malopoľsku. (MikaelSVK)
Reklama