Reklama

Reklama

Psanec El Topo vyzve na souboj nepřemožitelné Čtyři pány pouště kvůli lásce jedné ženy. Poráží je a dosahuje vyšší úrovně vědomí, zradí ho však jeho žena. El Topo začíná novou existenci jako svatý muž a ujímá se osvobození komunity vyděděnců. (Film Europe)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (150)

Dadel 

všechny recenze uživatele

Náboženská westernová alegorie nebo výplod chorého mozku? Narozdíl od Jodorowského pozdějšího Holy Mountain má El Topo jakous takous dějovou linii a příval bizarností je tak o něco řidší (ale nezbytných mrzáků a mrtvých zvířátek se dočkáte i zde, nebojte), což mělo za následek, že jsem se bavil o něco méně. Ale i tak - až Jodorowsky zemře, jeho mozek by měl být naložen do formaldehydu pro studijní účely budoucích generací - dozví se určitě mnoho zajímavého. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Poprvé před nějakými deseti lety jsem ten film neměl sílu dokoukat. Ono sledovat dvě hodiny předchůdce Neila Breena, který se bere strašně vážně a chce spasit svět ošklivostí podobně jako Breene svými nadpozemskými schopnostmi, je jen pro silné nervy, otrlé artové diváky a vykladače životních mouder z exkrementů . Přesymbolizovaný obraz, střídání naprosto nahodilých scén, kdy je jedno, jestli hlavní hrdina bude zrovna na poušti plést šálu nebo hrát na piano, protože to dává zhruba obdobný smysl. Pan režisér a hlavní herec musí být velký a pěkně namyšlený narcis a jeho poselství je mi zhluboka ukradené. ()

Reklama

Avathar 

všechny recenze uživatele

Zhrňme si to: surrealizmus milujem a na KRTKA som sa neuveriteľne tešil. O to väčšie bolo moje sklamanie. Nudné, rozvláčne, miestami vyložene trápne. Obrovská škoda, strašne by som sa chcel pridať k fanúšikom, pretože spojenie "surreálny-metafyzický western" na mňa pôsobilo takmer magicky a v podobnom "žánri" vidím ohromný potenciál. Pritom nemôžem povedať, že by ten dej nebol zaujímavý, len proste nebol - pre mňa - zaujímavo podaný. Skôr naopak. Všetky tie kulisy, štýl, herci. Proste nesadlo. ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

[LFŠ 2008] Surrealistické orgie, nic podobného jsem nikdy neviděl a proto jsem za Krtka opravdu rád. Nejrůznější nápady jsem si fakt užíval, jenom mě zaskočila výrazná změna v půlce filmu - jakoby najednou začal úplně jiný film s jinými hrdiny a jinou zápletkou. Až (dost překvapivý) závěr vše srovná, dávejte pozor;) ()

Jansen 

všechny recenze uživatele

No teda, to je síla. Surrealistický sled obrazů typický pro jediného muže (Jodorowského) u svého zrodu. Dokonale nainstalovaná scéna s hlavním úkolem šokovat asi nikoho nenechá klidným. El Topo je přehlídka neskutečně bizardních zjevů v ještě bizardnějších situacích. Jak se to zdá neuvěřitelné, tak Krtek má určitý dějový koncept, který filmem občas probleskuje. Hlavní dějovou linku tvoří pomsta neznámého cizince na jakýchsi mistrech pouště, kteří mají na svědomí lidský masakr v místě cizincovy cesty. Dějová linka se ale naprosto vytrácí při scéně na mostě, kde jsem se už nadobro ztratil, a to co následovalo potom už považuji pouze za jakýsi nábožensko-fanatický dovětek, který poskytuje místo pro předvedení několika dalších bizardností. Ne že by konec byl nějak divnější nebo méně kvalitnější než přechozí děj, ale je pouze nějak odtržený. Ve filmu mi ale chybí pro diváka jaksi hmatatelný nadhled, který by odlehčoval vstřebávání toho, co se na plátně děje. Pár scén mi dokonce přišlo zbytečných. Vůbec už nevím, co si mám myslet o motivu ženské “hrdinky“ na pozadí a její roli v samotném filmu. Jodorowsky si s divákem prostě hlavu neláme a nechává ho tápat ve výplodech své fantasie. Opět velký zážitek a Jodorowskyho rozjezd ke Svaté hoře, která je pro mě se svými vládci planet mnohem lepším dílem. ()

Galerie (63)

Zajímavosti (15)

  • Alejandro Jodorowsky měl několikrát snahu o zfilmování pokračování. Bohužel kvůli finančním potížím se toho nikdy nedocílilo. A to se režisérovi kolikrát snažil pomoci John Lennon. (Emo-haunter)
  • Krtek byl zprvu undergroundový snímek, kterému se až díky Johnu Lennonovi dostalo celosvětové distrubuce. Zaujal ho natolik, že přesvědčil svého blízkého přítele, aby koupil práva a postaral se o distribuci. (Arbiter)
  • Vizuální stránka byla hlavním bodem sváru mezi kritiky filmu, kteří debatovali o tom, zda jsou sekvence a montáž smysluplné nebo pouze vykořisťovatelské. Pokud jde o symboliku ve filmu, Vincent Canby z The New York Times napsal: „Jsou tam všichni, ve filmu, který je celý vnitřností (doslova), ale který nemá žádné tělo, které by dalo vnitřnostem zvláštní tvar nebo funkci.“ Canby zjistil, že film je podvod. Gene Siskel z Chicago Tribune komentoval, jak byly vizuální prvky vnímány v rámci drogové kultury. Siskelova recenze uvádí: „Pod vlivem se El Topo stává násilnou, rádoby erotickou freakshow, a to, předpokládám, může to být velmi těžké. Jiným stačí zívnout.“ (Emo-haunter)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno