Režie:
Sydney PollackScénář:
Kurt LuedtkeKamera:
David WatkinHudba:
John BarryHrají:
Meryl Streep, Robert Redford, Klaus Maria Brandauer, Michael Kitchen, Malick Bowens, Michael Gough, Suzanna Hamilton, Rachel Kempson, Graham Crowden (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Milostný příběh je volnou biografií dánské spisovatelky Karen Blixenové a zachycuje její dlouholetý pobyt v africké Keni. Karen v Dánsku řekne bratrovi svého milence, baronu Broru Blixenovi, že se za něj provdá a dá mu peníze, aby koupil farmu v Africe. Roku 1913 Karen přijíždí do Keni a ve vlaku se poprvé setká s lovcem Denysem Finchem Hattonem. Už v den svatebního obřadu přichází první rozčarování. Bror bez rozloučení odjede na dlouhý lov, a navíc Karen zjistí, že manžel její peníze nepoužil na zřízení chovu krav, ale rozhodl se pěstovat kávu. Karen se seznamuje s prostředím, komunitou bělochů i domorodými vesničany. Při jedné z vyjížděk se opět setká s Denysem, který zasáhne, když je v pustině překvapena lvicí. Krátce nato se Karen od lékaře dozví, že ji manžel nakazil syfilidou. Její stav je natolik vážný, že se musí léčit v Evropě. Do Afriky se vrací až po válce. Keňa Karen stále víc fascinuje. V buši se probouzí její senzitivní duše, která čím dál víc trpí po manželově boku. Není divu, že se zamiluje do nezávislého a svobodomyslného Denyse, se kterým prožije nejkrásnější chvíle svého života. Krátké období štěstí je však vykoupeno tragédií... (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (395)
Sydney Pollack bol vynikajúci režisér, len žiaľ čo sa mojej osoby týka, námet jeho filmov spolu so scenárom ma nie vždy dokážu chytiť za srdce. Ak mám byť úprimný, iba zriedka ma niečo v jeho podaní nadchne. Z časti to platí aj v tomto prípade, aj keď to nebolo povedzme také zlé ako jeho Tlmočníčka alebo Tootsie, no vzhľadom na tie ohlasy som čakal viac. Samotný životopisný príbeh Karen Blixenovej síce obsahuje zaujímavé momenty, no väčšinu času som pri ňom cítil mrle v zadku. Jediné pozitívum bola krásna výprava, prostredie a tie levy (škoda, že ich nebolo viac). Necítil som z toho takmer žiadne dobrodružstvo, iba náznaky romantiky, ktorá ma ale tiež nejak výrazne za srdce nechytila. To najlepšie na snímku, rovnako ako i v iných filmoch od Pollacka, bolo herecké osadenstvo, ktoré sa tu zišlo naozaj v silnej zostave. Na slabší nadpriemer to preto stačí. 70/100 ()
Strašně moc rozvleklý a přitom hrozně krátký film. Že si to odoruje? Kdeže. Pollack věnuje až příliš času záběrum na přírodu a milostnému plkání Streepové s Redfordem. Naproti tomu je tam ze začátku celkem zajímavě nakousnutá situace v soudobé Africe a hlavně problémy hlavní hrdinky. Bohužel ta se jak mávnutím kouzelného proutku rázem promění z trochu nafrněné Evropanky v zkušenou ochráňkyni farmy. Škoda nevyužitého potenciálu. A ano Pollack tímto filmem stanovil určité mantinely pro romantické velkofilmy. Jenže byl už několikrát překonán. Nostalgie u mě nefunguje, protože film jsem videl teprve čtvrt století od jeho vzniku. Proto hodnotím takto. Králem obdobných filmů zůstává i nadále v mém soukromém žebříčku Costnerův Tanec s vlky. Abych jen nekritizoval - ty kýčovité záběry africké přírody jsou nádherné. A samozřejmě i soundtrack je skvělý. 70ˇ%. ()
Jestli je film, už něhož se v mém srdci předhání o první místo estetično s myšlenkou, tak je to tento. Nemůžu se na něj vynadívat, krásná krajina, propracované kostýmy Mileny Canonero, rekvizity.... vše ještě podtrženo překrásnou hudbou.... a v TO zasazen příběh ženy, která se - ač sňatkem aristokratka - sžila s exotickou zemí, domorodci i prací na plantáži. Postava Roberta Redforda, nespoutaného hrdého chlapa, to je další lahůdka. Miluju nejvíc dvě scény: když má Meryl od pušky zraněný ret, to gesto, které Robert udělá, a tu mohutnou jiskru, která přeskočí, a pak Meryl s hlínou v třesoucí se ruce .... nádherné. ()
„Podstupovať riziko je v poriadku... pokým človek nesie riziko sám.“ Jeden z najultimatívnejších romantických filmov všetkých čias (ďalej napr. ANGLICKÝ PACIENT, TITANIC či ZÁPISNÍK JEDNEJ LÁSKY). Pravdupovediac, africká výprava býva vo filmoch a seriáloch tak často, až pôsobí fádne. Nie však pod taktovkou Sydneyho Poitiera, ktorý jej s kameramanom, strihačom a skladateľom, vtisol atmosféru, ktorú v realitu možno ani nikdy nemala. K tomu sústredené herecké výkony Meryl Streepovej, Roberta Redforda, stáda neposedných opíc a Klausa Maria Brandauera. Hypnotický rozprávač, silné scény, kvalitné dialógy o niečom a dojemný záver o „hrobe, ktorý chodia strážiť levy“. ()
Další z řady zdlouhavých filmů, který mě moc nezaujal. Chvílemi jsem přemýšlel o větším hodnocení ale ke konci mě film přestal bavit úplně. Nejvíce se mi zde líbila výborná hudba Johna Barryho a úchvatná kamera ale co se týká filmu ,tak tam už to z mé strany bylo horší. Už příběh samotný mě moc nezaujal a i když mám rád jak Meryl Streep tak i Redforda zde mi jejich výkony nepřišly nijak strhující a jejich vztah mě nechal úplně chladným a bylo mi víceméně jedno co se s nimi stane. A to by se u takového filmu stávat nemělo. ()
Galerie (153)
Zajímavosti (31)
- Keňské zákony jsou přísné, co se týče zvířat, takže štáb musel často čekat celé hodiny, než hroši nebo zebry sami došli tam, kde se měl natočit záběr. (Siriuss)
- Příslušníci bantuského kmene Kikuyu si zahráli ve filmu sami sebe. (Kulmon)
- Errol Trzebinski, autorka několika knih o Finchi Hattonovi, režiséra doslova doprošovala, aby roli svěřil Angličanovi Charlesi Danceovi. Ten však vypadl ze hry vinou svého předchozího filmu Víc než dost, v němž hrál po boku Meryl Streep a moc to mezi nimi nejiskřilo. (duklak2)
Reklama