Hercule Poirot - Season 12 (2010) (série)
Režie:
Charlie PalmerKamera:
Cinders ForshawHrají:
David Suchet, Amelia Bullmore, Zoë Wanamaker, Sophie Thompson, Georgia King, David Yelland, Timothy West, Fenella Woolgar, Paola Dionisotti, Phyllida Law (více)Obsahy(2)
Ariadne Oliverová se vypravila navštívit svou známou, aby jí pomohla s organizací dětského večírku. Během příprav je zasypána dotazy dětí ohledně svých knih. Dívka jménem Joyce začne tvrdit, že ona sama nedávno viděla vraždu, ale nikomu o tom neřekla, protože si až později uvědomila, že šlo o vraždu. Nikdo nebere Joyce vážně, ale zanedlouho je děvče nalezeno utopené v nádobě s vodou. Ariadne Oliverová se neztotožňuje se všeobecným názorem, že šlo o čin neznámého šílence, a žádá o pomoc Hercula Poirota. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (88)
Poirot jako kriminální příběh s prvky (klasického, ne toho dnešního) hororu? No tak to si dám líbit a zcela po právu patří tento Poirot mezi ty nejlepší, jaké byly v letech 2009/2010 natočeny. Přispívá k tomu nejen opět vynikající Suchet a výkony ostatních herců, ale také docela dobrý a hlavně zamotaný příběh s až nezvykle vysokým počtem vražd (šest mrtvol jsem ještě v žádné detektivce od Agáty neviděl, teda co si vybavuju) a taky ta atmosféra, která mi svojí mysteriózností chvílemi připomínala až Vraždy v Midsomeru. Jen ta zmínka o Československu se autorům (autorce) fakt nepovedla, dívka s takovým jménem pasuje spíš do Ruska než k nám! :) ()
Jeden z těch lepších dílů, který sice pracuje s provařenými proprietami starého sídla a dědictví, ale tentokrát je to ozvláštněno tím, že oběť je dítě, ačkoliv poněkud otravné, o kterém i místní kněz nevypráví zrovna lichotivě. Jinak je to jako vždycky, skvělé herecké výkony (ať žije kuní gezicht Juliana Rhind-Tutta), dobré lokace a jeden perfektně navoskovanej kníř. ()
Do teď si pamatuju na knižní předlohu, ve které Poirot na důchod pěstoval dýně a s vraždami nechtěl mít nic společného, přesto ho starý kamarád přesvědčil, aby s ním odjel na místo, kde se stala vražda. Stejně tak si pamatuji, že celý příběh působil pomalým, rozvláčným tempem, které odráželo fyzické možnosti Poirota důchodce, nikoliv však duševní. A tak mě velmi potěšilo, když jsem shledal, že tento příběh je tajemný, čarovný, okouzlující a hlavně vcelku drsný. Dýchala z toho dušičková párty až za humna a to nemluvím o jakýchsi podivných gordických propletencích, které z nepochopitelných důvodů nebylo na samém konci potřeba rozseknout mečem, ale malými šedými buňkami. ()
Klasický Poirot. Tentokrát jde ale o vraždu dítěte za podivných okolností, což příběhu dodává zajímavou atmosféru. Navíc je příběh zajímavý tím, že se v něm objevuje spisovatelka píšící o finském detektivovi, jehož jméno mi teď vypadlo, že mi trochu autobiografie? S také zmínka o Československu potěšila. A zločin současný provázaný s zločinem minulým, v tomto díle jsem byl prostě spokojen. ()
Jedna z nejpůsobivěji vizuálně pojatých epizod "seriálu", ale zároveň jedna z dějově respektive detektivně nejvíc haluzových. A samozřejmě unikátní i tím, že zde poprvé je přímou obětí (čímž říkám, že nepočítám Orient Express, kde šlo o retrospektivu) vrahovy zvrácené mysli dítě. Jinak samozřejmě vysoký řemeslný a výpravný standard je zachován, takže těžko jde toto Vidění Vraždy nějak strhat. 70% ()
Galerie (10)
Photo © ITV Global Entertainment Ltd
Zajímavosti (5)
- Mladá opatrovateľka Olga (Vera Graziadei), jedna z postáv a zároveň podozrivých, prišla v rámci charity z Československa. (Autogram)
- Literární předloha umisťuje děj do 60. let 20. století. Seriálová adaptace je však z období 30. let. (alanwilder)
- Děj, včetně závěrečného rozuzlení, prošel mnoha úpravami, které bychom v knize hledali marně. Jedno z nejdiskutovanějších témat pod tímto dílem je jméno Olgy Seminoffové (Vera Graziadei), která v knize nepochází z Československa, ale z Hercegoviny. (alanwilder)
Reklama