Režie:
Jonathan EntwistleKamera:
Justin BrownHudba:
Graham CoxonHrají:
Sophia Lillis, Wyatt Oleff, Kathleen Rose Perkins, Sofia Bryant, Richard Ellis, Gregg Daniel, Aidan Wojtak-Hissong, Patricia Scanlon, Jackson Frazer (více)VOD (1)
Epizody(7)
-
Milý deníčku... (E01)
-
Přebornice na h**no (E02)
-
Party skončila (E03)
-
Stane, stůj při mě (E04)
-
Další den v ráji (E05)
-
Jaký otec, taková dcera (E06)
-
Nejtemnější tajemství (E07)
Obsahy(1)
Úzkostlivá Syd se snaží překonat nástrahy střední školy, trable v rodině i zamilování do svojí nejlepší kamarádky. A ještě udržet na uzdě svoje nadpřirozené schopnosti. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (116)
Tyhle typy seriálů už jsou poměrně ohrané. Outsider objeví zničehonic superschopnosti a musí je naučit zkrotit a žít s nimi. Nicméně já tyto příběhy mám rád a tak je pro mě I Am Not Okay With This celkem povedené jednohubka, která mě zaujala především kvůli duu Bev a Stan z výborného IT. Pokud člověk čeká druhý Stranger Things, musí jít hledat jinam. Pokud ale hledá seriálovou Carrie, je zde správně. 75% ()
Další pohádka o loserovi (a zase strašně nesympatickém) se zvláštními schopnostmi. Já se divím, že vás to ještě baví. Mě ne. Ne, že bych se s postavou outsidera nedokázala ztotožnit, ale tahle písnička už je prostě strašně ohraná! Až na závěrečný cliffhanger a sympaťáka Stana vlastně ničím přehnaně zajímavé. Koukatelné to je, to nepopírám. Srovnávání se ST nebo EOTFW je mimo. ()
Vůbec mi nenapadlo, jak mi ta tichá šedá myška z It bude najednou tak šíleně iritovat, dokonce v takové míře, až jí začnu její nálady postupně žrát a seriál si mě nakonec i omotá kolem prstu. Nebudu lhát, že na mě největší dojem udělalo až úplné finále, ale po dle mého fajnové druhé řadě The End of the Fu*king World jsem prosil o obdobný formát. ()
Zbytočný seriál, o ktorého (ne)ambíciách svedčí aj dĺžka častí (niekedy 15 minút), klišé charaktery, scény, nudná a nesympatický hlavná hrdinka, atmosféra akože Stranger Things, buďme retro, ale tu to vôbec nefunguje, ale že vôbec. Jediné, čím sa toto podobá na The End of the F**ing World je font písma ich názvov v úvode. Nič sa tu neudeje, a aj čo áno, to zistíte po prvých piatich minútach. A akoby aj mohlo. ()
Na jednu stranu super vystižené momenty dospívání, hledání sama sebe a navigování minovým polem střední školy a rodiny. Jenže současně "IANOWT" představuje až esenciálně schematický seriál vzniklý podle algoritmických výsledků. Netflix přesně ví, co lidi chtějí, a vůbec mu není blbé to okázale dávat najevo do té míry, až s tím diváky fackuje do ksichtů. Všechno od postav a stylizace po konflikty i způsoby vyprávění a vrstvení jednotlivých dílů jede podle odškrtávacího seznamu. Není v tom ani špetka kreativity či osobitosti, jen naplňování šablony, kterou Netflixu vyplivly algoritmy o diváckých preferencích a návycích. Je absurdní a současně nevyhnutelně výmluvné, jak Netflix svou dlouhodobě propagačně hlásanou progresivnost a tvůrčí svobodu transformoval do zcela schematizovaných a odosobněných škatulek, které bezchybně cílí na dokonale vyprofilované divácké niky. "IANOWT" mohlo být výtečným originálním seriálem, ale to by algoritmy nesměly vyhodnotit, že diváci milují 80s retro a "Stranger Things" víc než třeba "Ghost World". Takže onen současný příběh z indie komiksu je co nejvíc natlačený do 80s aluzí a stylizace, jejichž vrchol představuje vyloženě samoúčelná epizoda kopírující "Breakfast Club", která ale navzdory provolávaným přednostem údajné quality TV nesahá originálu s jeho komplexně vyprofilovanými figurami ani po kotníky. Zůstává jen manýra, která degraduje tu spoustu výtečně odpozorovaných úzkostí dospívání. "IANOWT" je esencí toho, co mám rád. Jenž ona esence nevychází z empatie a kreativity, jako tomu bylo v případě jeho filmových vzorů v čele s Johnem Hughesem, nýbrž ze statistik a analýz proporcí oblíbených děl. Kultura opustila své reprodukční cykly remaků a retra, které měly pořád něco osobitého a sympatického, a postoupila do éry algoritmického inženýrství, jež produkuje dokonale líbivé replikanty. Je na čase zavést pojem uncanny valley do kultury. ()
Galerie (47)
Zajímavosti (9)
- Natáčeno v Brownsville, Pensylvánie. (pityty)
- Scéna, v ktorej Sydney (Sophia Lillis) kráča dolu ulicou v šatách pokrytých krvou, je pocta filmu Carrie (1976). (_marduk_)
- Bloodwitch, oblíbená kapela Stanleyho Barbera (Wyatt Oleff), byla vytvořena speciálně pro seriál. Texty a hudbu pro písně, které slyšíme, napsal Graham Coxon a nazpíval je společně s Tatyanou Richaud. (J.F.B.)
Reklama