Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(7)

Obsahy(1)

Úzkostlivá Syd se snaží překonat nástrahy střední školy, trable v rodině i zamilování do svojí nejlepší kamarádky. A ještě udržet na uzdě svoje nadpřirozené schopnosti. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (116)

Mouchal 

všechny recenze uživatele

Tyhle typy seriálů už jsou poměrně ohrané. Outsider objeví zničehonic superschopnosti a musí je naučit zkrotit a žít s nimi. Nicméně já tyto příběhy mám rád a tak je pro mě I Am Not Okay With This celkem povedené jednohubka, která mě zaujala především kvůli duu Bev a Stan z výborného IT. Pokud člověk čeká druhý Stranger Things, musí jít hledat jinam. Pokud ale hledá seriálovou Carrie, je zde správně. 75% ()

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Další pohádka o loserovi (a zase strašně nesympatickém) se zvláštními schopnostmi. Já se divím, že vás to ještě baví. Mě ne. Ne, že bych se s postavou outsidera nedokázala ztotožnit, ale tahle písnička už je prostě strašně ohraná! Až na závěrečný cliffhanger a sympaťáka Stana vlastně ničím přehnaně zajímavé. Koukatelné to je, to nepopírám. Srovnávání se ST nebo EOTFW je mimo. ()

Reklama

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

Vůbec mi nenapadlo, jak mi ta tichá šedá myška z It bude najednou tak šíleně iritovat, dokonce v takové míře, až jí začnu její nálady postupně žrát a seriál si mě nakonec i omotá kolem prstu. Nebudu lhát, že na mě největší dojem udělalo až úplné finále, ale po dle mého fajnové druhé řadě The End of the Fu*king World jsem prosil o obdobný formát. ()

Zuzanv odpad!

všechny recenze uživatele

Zbytočný seriál, o ktorého (ne)ambíciách svedčí aj dĺžka častí (niekedy 15 minút), klišé charaktery, scény, nudná a nesympatický hlavná hrdinka, atmosféra akože Stranger Things, buďme retro, ale tu to vôbec nefunguje, ale že vôbec. Jediné, čím sa toto podobá na The End of the F**ing World je font písma ich názvov v úvode. Nič sa tu neudeje, a aj čo áno, to zistíte po prvých piatich minútach. A akoby aj mohlo. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Na jednu stranu super vystižené momenty dospívání, hledání sama sebe a navigování minovým polem střední školy a rodiny. Jenže současně "IANOWT" představuje až esenciálně schematický seriál vzniklý podle algoritmických výsledků. Netflix přesně ví, co lidi chtějí, a vůbec mu není blbé to okázale dávat najevo do té míry, až s tím diváky fackuje do ksichtů. Všechno od postav a stylizace po konflikty i způsoby vyprávění a vrstvení jednotlivých dílů jede podle odškrtávacího seznamu. Není v tom ani špetka kreativity či osobitosti, jen naplňování šablony, kterou Netflixu vyplivly algoritmy o diváckých preferencích a návycích. Je absurdní a současně nevyhnutelně výmluvné, jak Netflix svou dlouhodobě propagačně hlásanou progresivnost a tvůrčí svobodu transformoval do zcela schematizovaných a odosobněných škatulek, které bezchybně cílí na dokonale vyprofilované divácké niky. "IANOWT" mohlo být výtečným originálním seriálem, ale to by algoritmy nesměly vyhodnotit, že diváci milují 80s retro a "Stranger Things" víc než třeba "Ghost World". Takže onen současný příběh z indie komiksu je co nejvíc natlačený do 80s aluzí a stylizace, jejichž vrchol představuje vyloženě samoúčelná epizoda kopírující "Breakfast Club", která ale navzdory provolávaným přednostem údajné quality TV nesahá originálu s jeho komplexně vyprofilovanými figurami ani po kotníky. Zůstává jen manýra, která degraduje tu spoustu výtečně odpozorovaných úzkostí dospívání. "IANOWT" je esencí toho, co mám rád. Jenž ona esence nevychází z empatie a kreativity, jako tomu bylo v případě jeho filmových vzorů v čele s Johnem Hughesem, nýbrž ze statistik a analýz proporcí oblíbených děl. Kultura opustila své reprodukční cykly remaků a retra, které měly pořád něco osobitého a sympatického, a postoupila do éry algoritmického inženýrství, jež produkuje dokonale líbivé replikanty. Je na čase zavést pojem uncanny valley do kultury. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (9)

  • Natáčeno v Brownsville, Pensylvánie. (pityty)
  • Bloodwitch, oblíbená kapela Stanleyho Barbera (Wyatt Oleff), byla vytvořena speciálně pro seriál. Texty a hudbu pro písně, které slyšíme, napsal Graham Coxon a nazpíval je společně s Tatyanou Richaud. (J.F.B.)

Reklama

Reklama