poster

Češi proti Čechům

  • anglický

    Czechs Against Czechs

Dokumentární

Česko, 2015, 88 min

Scénář:

Tomáš Kratochvíl
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Darth Sidious
    odpad!

    Nádherná ukázka naprosté demence. Ještě pojmenovat film "Češi proti Čechům". Výstižný název. Protože právě ti, kteří se staví na stranu cikánských tlup, které terorizují naše občany, se vyloučili z českého národa. To vy sami jste Češi proti Čechům. Jak vůbec může dnes nějaký člověk podporovat cikány v jejich vysávání sociálních dávek, v nic neděláním a bití českých lidí? Myslím že to je vrchol drzosti. V té vaší televizi, které tak rádi věříte, v těch médiích které tak snadno hltáte, je pramálo pravdy o skutečném soužití. Nikde nebylo ukázáno, jak cikáni napadli českého občana, zbili ho tak, že na jedno oko nevidí a ještě u soudu mu vyhrožovali likvidací a nakonec zdrhli, aby se vyhnuli trestu. Přál bych vám všem, aby vás potkal stejný osud, jako duchcovský pár, který byl doslova rozkopán. Většinová část českého národa sice nemusí s nacionalismem plně souhlasit, ale s cikány také žít nechtějí. A takové pouto je mnohem silnější. Novináři rádi zveřejní pouze to, co se jim hodí. Jsou to totiž lacině děvky a rádi se nechávají uplácet a Jidášovským způsobem bodají kudlu do zad českému národu, když rádi překrucují fakta a tvoří tak veřejné mínění. Dnes, bohužel pravda, stojí peníze. Jenže každý takový dokument a každá taková snaha o potlačení skutečností a o potlačení nacionalismu, je ukázka toho, že se vládnoucí režim bojí. Na lidech je vidět ta zlost, protože už mají dost toho, jak se nám banda špinavců vysmívá do tváře. Je logické, že se přidají na stranu těch, kteří pomohou silou. Protože jejich trpělivost je u konce. Soužití Evropanů s přistěhovalci, ať to jsou cikáni, či Arabové či jíní, nebude nikdy dělat dobře. Evropa jim nepatří a multi-kultura ji jen ničí. Tento dokument stejně skončí, jako každý jiný,na hranici s odpadem. Ubohý pokus o přetažení ovcí na svou stranu. Každá krysa, když cítí, že je konec jejího života, tak utočí. Přesně tak to děláte i vy, špinavé krysy, které skončíte stejně v kanále, kde se zalknete vlastní špínou lží, kterou kydáte okolo sebe. Ale bohužel, už moc lidí vám to stejně nevěří.(30.11.2015)

  • Selous_Scout
    *

    Film rozhodně doporučuji. Jde o ukázkový příklad kulturního bolševismu v akci. Jednou, až se budeme divit, jak jsme se tak snadno mohli stát otroky různých náplav ženoucích se k nám směrem od Středomoří, rádi si podobné výtvory připomeneme. Neboť takovéto "dokumenty", falšující realitu, k tomu metly cestu. Prostě dekonstrukce (rozuměj převýchova) ve filmové praxi. Předpokládám, že další Kratochvílovo dílko logicky a prostým vývojem dospěje k obhajobě věčných hodnot tolerantního islámu proti primitivním českým národovcům a jejich kněžourským spojencům. Na stará kolena, jako ceněný kulturtrégr České islámské republiky, bude Kratochvíl točit medailóny nejlepších prodejců Koránu na pražských nárožích.(26.11.2015)

  • Veskoslav
    odpad!

    V pekle je speciální místo pro sluníčka jako je režisér této kýčoviny. Nevím, kde bere tu drzost či spíše odvahu toto točit. Ani bych se nedivil, kdyby tenhle sranec byl placen z Norských fondů nebo jiného zdroje sluníčkové síly. Kdybych žil někde, kde se s tímto druhem lidí neznal, možná by mi to přišlo zajímavé. Ale jelikož bohužel mám s tím zkušenosti, tak to opět ukazuje, že autor je další z druhu podlidí křížených mezi sebou incestním pářením mezidruhového množení velryb, delfínů a papoušků z rodu Pampelišek. Na film doporučuji zajít. Uvidíte, za co všechno se dají vyhodit prachy a co za lidi studuje pseudohumanitní studia na našich univerzitách. Před takovým člověk si maximálně odplivnout, ani za tu facku nestojí.(3.12.2015)

  • numan
    odpad!

    To nejodpornější, co ssebou dnešní doba nese - hyperkorektnost, pseudohumanismus, neomarxismus, dobroserství a podobný humus. Zcela nestravitelné pro nesluníčkáře.(14.2.2016)

  • Vančura
    ***

    Myslím, že už jen okolnosti dnešní novinářské premiéry o mnohém vypovídají - v malém sále Světozoru jsem napočítal něco lehce přes 10 lidí (a to ještě 3 lidi v průběhu projekce dosti zběsile prchli) - kolik lidí asi na to vyrazí do kina a přečte si zde tento komentář? Nedorazil ani samotný režisér - absolvent humanitní univerzity - který je momentálně někde na cestách s migranty do Evropy. (Diskutérům z iDnes, Novinek a dalších diskusních žump už na základě těchto indicií musí v tuto chvíli v hlavě blikat varovná kontrolka, že režisér bude zaručeně sluníčkář, tudíž nemá smysl se jeho filmem zabývat - na tyto lidi by musela působit jako rudý hadr na býka už jen jedna scéna filmu, v níž autor říká do kamery, že si za honorář z České televize pořídil auto - co na tom, že jen ojetou jedničkovou fabii, v očích jisté části české veřejnosti je to klasický případ parazita přisátého na veřejné zdroje, tedy vlastně někdo ze stejné kategorie, do níž jsou zařazováni i cikáni). Podle mě to vlastně ani není film do kina a nezájem novinářů skoro jistě předznamenal i budoucí nezájem diváků, až dokument vstoupí v prosinci do kin (i kdyby to mělo v televizi jen minimální sledovanost, pořád to budou desítky tisíc diváků, což jsou počty, které ten film v kině nikdy nemůže udělat; vidět ten film v kině navíc nemá žádnou přidanou hodnotu oproti televizi nebo počítači, sledovat všechny ty demonstrace na velkém plátně je fyzicky spíše nepříjemné). V souvislosti s tímto filmem se mi pořád dere na mysl 10 let starý komentář pod filmem CIKÁNI JDOU DO NEBE, na který jsem nedávno narazil - dovolím si pár slov ocitovat: ... člověka musí napadat, jací by cikáni byli, kdybychom jim (my bílí) nezakázali v padesátých letech kočovat. A to dokonce přímo zákonem! Tihle svobodomyslní romantici, rváči a hrdobci nikdy nebudou schopni vstávat denně v šest do práce, večer si pustit zprávy, aby se dověděli, co nového si myslí nějaký pitomec z jedné partaje o jiném pitomci z druhé partaje, hlídat si tajli a stressovat se nad prospěchem svých dětí. Jestli je k tomu nutíme, pak poroučíme větru dešti. A jestli jsou dnes shrbení, pokřivení a agresivní, můžeme za to my; můžeme si za to sami. Kdybychom je kdysi dávno nechali žít po svém, dodnes by táhli zemí od sklizně meruněk po sklizeň řepy, dnes už asi v karavanech, a nenaráželi bychom s nimi víc, než že by nám občas cestou pomohli od nějaké slepice. Myslím, že jsem nic tak trefného o cikánech zatím nečetl. Kratochvílův dokument mi v tomto kontextu přijde jako v celku záslužný, protože jakýkoli čin mi v současné eskalující situaci přijde lepší než to natahované trápení předchozích let, kdy se cikánská problematika nijak neřešila, a tak to dospělo tam, kde to dnes je - do naprosté katastrofy. V současnosti je to tak vyhrocené, že se lze jen obávat, kam to povede, a nelze se divit ani jedné straně, protože každá má svůj díl pravdy, a velká spousta lidí - bílých i černých - cítí oprávněný vztek, a je za tím v první řadě netečnost či neschopnost předchozích i současných politiků tento problém nějak řešit (nemluvě o naprosto nekompetentních lidech typu Dienstbier či Šabatová, kteří to jen zhoršují). Jistě, že dokument si na nějakou nezaujatost nehraje a otevřeně cikánům straní (už jenom samotný název dokumentu prozrazuje výchozí stanovisko režiséra zcela otevřeně), ale na férovku nechává promluvit obě strany a ta bílá z toho zrovna dobře nevychází (co taky čekat od lidí z Dělnické strany, s kterými si slušný člověk ani nepodá ruku) - když člověk vidí skandovat ty davy holých lebek "Nic než národ", neví, jestli je to k smíchu, nebo k pláči - osobně jsem se u dokumentu spíše hodně smál, protože mi to prostě přišlo k smíchu (nemůžu si pomoct, ale když třeba v dokumentu jedna stará paní do kamery zaníceně pronáší, že se cikáni "... množí jak myši a hodila by mezi ně granát", vyvolává to u mě v první řadě bouřlivé vlny smíchu). Vyloženě legrační jsou třeba i přehnané obavy režisérových prarodičů, kteří otevřeně - a tak nějak bezelstně - vyjevují své zažité cikánské předsudky - a Kratochvíl jde nekompromisně proti nim a ukazuje, že nejsou podložené osobní zkušeností, a že by na počátku měl být dialog a vzájemné poznání (něco jiného je vnímat svět skrz optiku internetového zpravodajství a něco jiného přímo z dotyčného místa). Snad je v tomto ohledu režisér trochu naivní, naznačuje-li, že by se tímto způsobem dalo všechno řešit, ale pořád je mi to sympatičtější než to národovecké řádění, ze kterého jde strach i na dálku - z davu nikdy nevzešlo nic dobrého. Nejhorší je, že si myslím, že stávající situace žádné jednoduché řešení ani nemá, a ve filmu ho ani nenacházím. Místo dokumentu o tom, jaké to je žít v cikánském gnettu, se film tvůrci pod rukama změnil spíše v sondu z demonstrací a náhodně vybraných konfliktů, u kterých člověk nezná kontext, a těžko je tak může posoudit - spíše jen vidí tu nepřekonatelnou bariéru mezi oběma tábory a atmosféru nenávisti, která se zatím (!) tříští jen do slovních potyček a nenávistných výkřiků. Na filmu mě navíc obtěžovala spousta balastních informací, které tam podle mě vůbec nepatřily (typu "opustila mě žena / s novou partnerkou se nám narodilo dítě", blá blá). Problém tu zůstává dál, řešení nikdo nezná, a sám režisér už se věnuje práci na jiném tématu, které momentálně cikánskou problematiku odsunulo z centra pozornosti. Co bude dál je ve hvězdách - přijde nový a ještě radikálnější Sládek? Kdo ví. Pocit, že takhle to dál nejde, tu bude každopádně podle mě jen sílit - tento dokument není ostatně ničím jiným, než reakcí na tyto nálady ve společnosti. Kdo seje vítr...(27.11.2015)

  • - Při natáčení nedošlo k žádným útokům na režíséra. Jak řekl režisér Tomáš Kratochvíl: "Já jsem se vždycky z toho nějak vykecal". (SZINAI)

  • - Dokument uvedený do kin v roce 2015 se dočkal 17 představení a navštívilo jej pouhých 51 diváků. Celkové tržby činily 5500 Kč. Film se tak stal vůbec nejméně navštěvovaným českým filmem za rok 2015. (venca163)

  • - Češi proti Čechům je autorský dokumentární film, který vznikal pod názvem GADŽO a popisoval život Gadža – bílého muže v romské komunitě. V průběhu natáčení a pobytem v romské komunitě se však mnohem více témat a konfliktů filmu točilo kolem soužití bílých Čechů a českých Romů. Film se natáčel v době eskalujících sporů, konfliktů, střetů a pro či protiromských demonstrací. (Zdroj: Bontonfilm)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace