Reklama

Reklama

Barokní srdce Evropy


Venkov (E10)

(epizoda)
Česko, 2020, 27 min

Režie:

Petr Krejčí

Scénář:

Petr Krejčí

Hrají:

Tatiana Dyková (vypravěč), Vojtěch Dyk (vypravěč)
(další profese)

Obsahy(1)

Staré cesty, aleje, kamenné mostky, kaple, křížové cesty, boží muka, poutní kostely a kostely vůbec – tvoří neodmyslitelný vrchol vesnických panoramat. Nejdříve si všimneme několika drobných, ale krajinářsky atraktivních poutních a venkovských kaplí, například u Trhových Svinů. Krajinu venkova baroko pročíslo také mnoha křížovými cestami. My se z dobrých důvodů podíváme na jednu krásnou kapli na Vysočině, u které je přímo úsměvná křížová cesta, protože kaple v ní stojí téměř jedna vedle druhé, potom na dech beroucí krajinnou kompozici křížové cesty na Úštěcku a především na Římovskou křížovou cestu v jižních Čechách. Tu má divák možnost prožít v podobě virtuální prohlídky, která odráží její výjimečnost a atraktivitu. Baroko je s venkovem spojené také přes bezpočet venkovských zámků, barokních sýpek a soch. Když se likvidovala nádherná krajina mostecké pánve, bylo několik barokních soch ze zaniklých vesnic zachráněno tím, že se převezly do Cítolib, a ty tím získaly punc barokní vesnice. Zastavíme se na několika dalších půvabných místech venkovské krajiny, abychom se s venkovským barokem rozloučili jeho vrcholnou a vrcholně českou podobou. Totiž jihočeským selským barokem. (Česká televize)

(více)

Recenze (8)

Mallinali 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Uživatel Mantegna si zřejmě spletl sedativa s lentilkami a pak to takhle dopadá. Smutný příběh. Za mě jinak skvělý díl s jímavým komentářem, takže dávám plnou palbu. PS: Neříkejte Mantegnovi, že se většina těch italských a dalších architektů zařadila plně do české společnosti, brali si místní manželky a takový Santini (pokřtěný v chrámu sv. Víta jako Blažej Aichl) mluvil plynně česky a pojmenoval dceru čistě tuzemsky Ludmila, nebo mu praskne cévka. A už vůbec mu neříkejte, že díl končil ukázkami jihočeského selského baroka, které vytvořili prakticky výlučně čeští řemeslníci v čele s Jakubem Bursou. To by vážně nerozchodil. PS2: Aktualizace postu uživatele Mantegna se dostala za hranu surrealismu a doufejme i za brány Bohnické psychiatrické léčebny, takže snad jen pro jistotu jedno upřesnění pro ty, kteří se jeho textem masochisticky prokousali až na závěr: Selské baroko vzniklo v oblasti Zbudovská Blata, ležící mezi Netolicemi a Hlubokou nad Vltavou. A tato oblast byla národnostně v drtivé většině česká. Takže německé Holašovice v selském baroku opisovaly...ale krásně. PS3: Důvod zapsání Holasovic do UNESCO je právě kombinace zachovalé středověké dispozice (lokace kláštera ve Vyšším Brodě), životnosti (stále tam někdo bydlí) a (prý kycoviteho) selského baroka. Navíc byly podle urbare z roku 1510 čistě české, což trvalo až do moru v letech 1520-1521 (tolik k postavení Holasovic Němci v gotice). To já jen kdyby si někdo všimnul té jeho další aktualizace a bláhově nad tou samohanou přemýšlel: https://en.czech-unesco.org/holasovice/introduction/#page_start PS4: "Sedlácké diletantství" jako důvod zápisu do UNESCO? Dostavba vymřelé dvě století staré české vesnice Němci má znamenat nulový přínos českých obyvatel "válejících se polonahých v příkopě" a stoprocentní těch německých? Selské baroko je důkazem české neschopnosti a jeho použití u Němců důkaz kulturní nadřazenosti (viz "Čeští řemeslníci na německých stavbách v Holašovicích, ty prase.")? Vyčítání věcí, které nikdo neřekl ("selské baroko není baroko")? Protimluvy hloupě maskované nenávistí a šovinismem (uvedení umělci nejsou žádní naši předci vs. Santini měl měl sice české děti s českou ženou, ale bez jeho italských kořenů by byl nikdo...), atd. Inu, žluč nenahradí mozek a svéprávnost. PS5: Chyba v nové aktualizaci Mantenegna č. 1) Výzdobu ve stylu jihočeského selského baroka nedělali čeští řemeslníci, ale místní němečtí s přihlédnutím k jihočeským a také rakouským barokním a lidovým vzorům. Pokud si někdo méně nadaný myslí, že selské baroko Holašovice, znehodnocuje, může poděkovat pouze místním Němcům. Chyba č. 2) Podle urbáře ze začátku 16. století bylo v Holašovicích 14 hospodářů, tedy i s rodinami a čeládkou mnohem, mnohem víc než 20 Čechů (ve skutečnosti zde bylo i několik Němců). To byla ale dost průhledná neznalost. Chyba č. 3) Podle urbáře z let 1524 až 1530 se počet usedlostí ustálil na 17, podle NPÚ se tak postavením dalších tří usedlostí dotvořila středověká parcelace (později se počet usedlostí ustálil na čísle 23. O středověkém lokátorovi není nic známo, ani o počátcích vesnice, o stavitelích atd. Nelze tedy tvrdit že je to výlučně Němci postavená vesnice (neplést si parcelaci se samotnými domy převážně z 18. a 19. století, hodnotu má obojí). To si vědec nemůže dovolit, jen žlučovitý nesvéprávný laik. Chyba č. 4) Co se týče názorů odborníků, jeden z hlavních důvodů zapsání Holašovic do UNESCO je, že "reprezentují spojení dvou venkovských stavebních tradic, jež vytvořily výjimečný a přetrvávající styl, známý jako „jihočeské selské baroko“. O dokumentaci nějakého svébytného selského diletantismu nikde není ani slovo a jen duchem mdlý nadšenec si může myslet, že světové dědictví UNESCO zapisuje nějaké lokální freak show. Pokud není shledána architektonická hodnota, není zápis. Nenávistné útoky tedy nereprezentují názory světových odborníků. Chyba č. 5) Nevyužití služeb Psychiatrické léčebny Bohnice. Ale kdyby to pomohlo tak: https://www.bohnice.cz/kontakt/ . (K tématu např. https://www.npu.cz/portal/npu-a-pamatkova-pece/pamatky-a-pamatkova-pece/pamatkovy-fond/pamatky-s-mezinarodnim-statusem/OUV/VYJIMECNA%20SVETOVA%20HODNOTA_HOLASOVICE.pdf). PS6: Takže teď už je selské baroko v pohodě, ale jen když ho dělali Němci, i když ho nevymysleli. Jestli to není vůči Čechům trochu předpojaté. Taky je trochu trapné, že ty kolonizační vzory a vůbec celý proces vznikly ve Francii, takže Němci, obzvlášť ti mimo Porýní, je taky jen přejali a adaptovali. Říká se tomu kaskáda obecné kulturní vyspělosti a je to základní proces evropského vývoje směrem ze západoevropských center na zbylou periferii. Vyčítat to Čechům také není pěkné. A největší odborníci na csfd a v přilehlém vesmíru většinou nedělají tolik chyb, nevyjadřují se jako chovanci psychiatrického ústavu, nedělají závěry bez zdrojů, nejsou předpojatí, nezesměšňují pro vlastní ego, nehádají se o tom, co nikdo neřekl, neprotiřečí si a naspamují názorové oponenty množstvím vulgárních e-mailů. A taky to o sobě netvrdí sami, ale říkají to o nich jiní. Ale po vysazení sedativ to někteří nemocni duchem samozřejmě můžou vidět jinak. PS7: Ano, konec skutečně korunuje dílo. A tato vulgární (ne)diskuze končí tím čím začala. Naprostou neschopností pochopit, o čem jsem vůbec mluvil. Já totiž nedělal ze Santiniho Čecha jako poleno, ale na jasných důkazech jsem vyvrátil tvrzení, že nebyl náš předek (byl již ovlivněn českým i německým prostředím, měl za ženu etnickou Češku a měl s ní potomstvo!!!, zařadil se do české společnosti). Ostatně si to potvrdí každý kdo umí číst hned na počátku tohoto příspěvku. Ale chtít od nesvépravného narcise s chorobnou nenávistí k Čechům pochopeni psaného textu, natož smysluplnou odpověď, o to jsem se ani nesnažil. Ale jako výstraha pro riziko podceňování psychických chorob je jeho příspěvek jistě poučný, to ne že ne. PS8: Tu přítelkyni upřímně lituju, protože z uzavřeného oddělení se blbě utíká. A ty e-maily nejsou verbální, ale vulgární, ale takové pochybení se stává takovému odborníkovi jistě maximálně jednou za deset let. PS9: Tak asi dvakrát za deset let: Předek (definice významu): "člověk, který se narodil dříve než daná osoba a je s ní ve stejné rodové linii". Nejdřív to chce porozumět jednoduchým slovům, teprve pak bych přikročil k Hegelovi, francouzským barokním mistrům, machrování a žádosti o vycházky. () (méně) (více)

Fever 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Další bonbónek, kterej se chytře vrací k lokalitám naťuknutým v předchozích dílech. Tahle seriálovost, kdy se příběhy některých lokalit dopovídají napříč díly, je u dokumentu nevídaná věc. Proto doporučuju každýmu divákovi, aby seriál sledoval od prvního dílu, je to totiž úplně jiná kvalita zážitku než si pustit díly na přeskáčku. Víc a víc lituju, že díly nejsou delší, protože styl komentáře a úžasné záběry by dokázaly naplnit klidně celou hodinu. Je neuvěřitelný, co všechno se dá narvat do 25 minut a přitom to pořád působí uvolněně a tak nějak láskyplně. Kdo umí, ten umí. ()

Mantegna 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak Ottavio Broggio je tu zase Čech jak poleno, což každý pozná už z jeho jména!! 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️ Všechny záběry na kdysi udržované památky, na kterých vládla šlechta, dnes ponechané nekulturním českým dobytkem totální zkáze. Jezeří, Citolíby, Měšice.... vše neskutečně zplundrované. Do toho ten zasraný komentář o tom jak naši předci stavěli to nejhodnotnější co dnes v české krajině stojí. Jací předci, vy zmetci? Vždyť jste neukázali jedinou stavbu českýho předka, vy zdegenerovaní čeští mamlasové!!! Stydno je z dementních Čechů a jejich nestydatých oslavovačů, jako kdyby ty hrůzné stavy v nichž se drtivá většina kaplí, barokních mlýnů, zámků, vodáren, kostelů, soch,... nachází nebylo na pár facek. Hovada.👊👊👋🏻👋🏻Neříkejte zkurvysynovi Mallinalimu - níže v komentáři, že Němce a Itala nejde předelat na zkurvenýho Čecha, který tu v dějinách umění vytvořil kulový. Mohlo by to toho nedovzdělanýho českýho čuráčka ranit.🤣 Santini bez své italské rodiny je jen zkurvenej Čech na poli a žádnej architekt z něj nikdy nebude, ty zaostalej českej kokote. Čeští řemeslníci na německých stavbách v Holašovicích, ty prase. ČEŠI TU V DĚJINÁCH ARCHITEKTURY DO ROKU 1850 NEVYTVOŘILI ANI HOVNO, TY ZDEGENEROVANEJ ČESKEJ ŠMEJDE.😂 Čeští řemeslníci... debil. A co takhle čeští umělci, ty gumo? To je jedno kde je Santini pokřtěnej, ty zaostalý tele, důležitý je to, že těch několik set Italů a Němců co tu vytvořili víc jak 99% veškeré hodnotné architektury, nemá se Slovany, tedy s uměleckým vkladem Slovanů co dělat. Santini je bez italské rodiny nikdo. Tedy Čech. Tedy hovno. Tedy TY.😉 Žádnej nekompetentní, pokryteckej českej čurák nebude zneužívat italského a německého umu k tomu, aby z něho dělal neschopné české zmrdství s tím obligátním, - že se to přece tehdy tak nerozlišovalo. Já ti kurva dám že se české zmrdství nerozlišovalo.Strč si tvýho pokurvenýho Jakuba Bursu🤦🏻‍♂️ do tvý nenasytný český prdele a požádejte o zápis do dějin umění. Francouzi se budou o takovejch hovadech určitě učit, ty dobytku. 😂😂Sranda jak spojení - PRASKNE CÉVKA, používají jen nevzdělaná internetová hovada. Erbovní znak neinvenčních čuráků. Škoda, že šel Santini studovat do své domoviny, tedy do Itálie, protože v Čechách architektura od Slovanů nebyla, to proto že jsou tak strašně kulturní,viď ty zmrde?🤦🏻‍♂️ Santiniho matka nebo dokonce dcerunka mu vysvětlily jak se dělá vysoká architektura. Čekal, až od své zmrdské slovanské části rodiny dostane nějaké umělecké rady. Kdybych Santiniho už nemusel pitvat na tisíci jiných předchozích diskuzích. Vždycky se objeví hovado, co poučuje s totálníma trivialitama jako s obrovskejma objevama. 😳 ČEŠI BYLI VŽDY JEN NEKULTURNÍ ZMRDI A JSOU DODNES.Fakt miluju český pokrytce, co se snaží znásilnit německé nebo italské etnikum a dělají z nich Čechy. Kde jsou Hruškové, Kovářové, Prznilové, Bezouškové.... kde jsou ti skvělí slovanští architekti do roku 1850? Neexistují, tedy kromě Kaňky. Vše je to jen zahraničí, co u nás tvořilo. Slovanský um...... 0,0000001 %. Kde jsou ti gotičtí slovanští mistři, kde jsou čeští renesanční malíři, architekti, sochaři, tvůrci užitého umění,které by zaznamenaly dějiny umění? Kde jsou čeští barokní mistři, o kterých by se učilo v zahraničních publikacích? Škréta je tam jen na okraji, a to je nejvýznamnější malíř staré malby od nás. Hollar - to jsou už naprosté nouze.👎🏿 Jakub Bursa, tvl. 🤮Takových bezvýznamných zmrdů mají ve Francii v devatenáctém století pět set tisíc. Kokot. Stačí u Santiniho škrtnout Itálii z jeho genů a je z něj českej ocas, co vůbec netuší, že něco jako architektura existuje. A o tom to je. Takhle totiž vypadala slovanská výbava v architektuře do roku 1850 - vepřáky a kýč. Každý, kdo měl trochu citu a smysl pro krásu se musel zhrozit z toho českého nevkusu a kulturní zaostalosti. Dnešní stav těchto nečeských památek v Čechách jasně ukazuje kulturu české verbeže, která se odmítá starat o díla umělců z jiných etnik. Vše je zplundrované a v havarijním stavu. Kolik památek UNESCO v Česku postavili skutečně Češi? Žádnou!!!!! Je to absolutní hnus předělávat ty fantastické německé italské umělce na Čechy. Škrtněte jejich díla na našem území a veškerá hodnotná stará architektura na našem území do roku 1850 zmizí. A tady všichni jako by chrápali na nějakým baňatým národním polštářku, že všichni ti gotičtí, renesanční, barokní,...němečtí a italští umělci u nás jsou poctiví čeští kucííííííi. To je hnus. Architektura do roku 1850 u nás není vytvořena ani postavena Čechy. Selské baroko není baroko, ale přehlídka rolnického kýče. Celá dispozice Holašovic byla postavená Němci už v gotice, ty bezduché tele. Vyřízni si nějakej stromeček, koníčka nebo parohy z pačokované fasády od Bursy, ať máš doma jeho mistrovské dílo, paroháči. Opět si to projel, amatére.🤣🖕🏾🖕🏾 XXX To znamená že selské baroko není totální kýč???????🤣😂😂😅 Takže když se tam obyvatelstvo české a německé vystřídalo během desetiletí v šestnáctém století, znamená to, že v gotice stavěli Holašovice Češi, kteří se váleli polonazí v příkopě až do devatenáctého století? Právě po tomto dosídlení poddanými z Bavorska a Rakouska mezi lety 1524 - 1530, docházi k dostavbě Holašovic nebo spíš Holasowitz na sedmnáct usedlostí!!!!!👈👈 Tedy i dnešní dispozice vesnice je ve finále opět jen německá.😉 Samozřejmě, že je už v gotice stavěli Němci. Až najdeš nějaké architektonicky významné historické centrum města u nás postavené Čechy, tak se určitě ozvi ( i s uvedením autorů). 🤣😂 Samozřejmě, že je selské baroko totální kýč. Podobně jako podnikatelské baroko. To je pro blba jako ty taky baroko.🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️ Ty toho o umění asi moc nevíš. To, že je selské baroko hymnus kýčovitosti asi jako matrjošky, vůbec nevylučuje jeho zápis do UNESCO. Nedivil bych se někdy ani těm matrjoškám. Zápis do UNESCO podmiňuje i regionální rarita. Tady v tomto případě sedlácké (plebejské) české estetické diletantství, které touží jalově napodobovat své velké italské barokní předchůdce z Prahy a odjinud. 😉Nesmíš tolik viset na wikině, ale taky občas vzít ty papírové předměty do ruky, nemyslím toaleťák👉👉🧻🧻🧻, knížky se jim říká.👉👉📚📚😉 Selské baroko je umění asi jako je umění, když prvňáček na základce vybleje při výtvarce něco na papír.🤢🤢🤮🤮🤮 Takže třetí pokus, třetí K.O. pro tebe.👎🏿👎🏿👎🏿😉 Takže ještě další dávka pro zoufalce Mallinaliho: Češi nepostavili ani jednu stavbu v Holašovicích. Zdokumentovaná stavební činnost je historicky a fakticky jen od Němců v této vísce. Dvě století to byla Němci postavená vesnice ve které mohlo žít v patnáctém století tak patnáct možná dvacet Čechů, kteří tu na dědictví Němců jako vždy parazitovali. Větší kapacitu ta vesnice tehdy neměla. Když se opět v roce 1524 do ní nastěhovali původní stavitelé a zakladatelé (etničtí Němci) , tak opět od nich došlo k jejímu rozšíření. Počet staveb postavených Čechy v Holašovicích do roku 1550 je 0.😉 Čeští neumětelští diletanti s tupým troubou Bursou jsou velcí umělci jen pro tupce z Čech, který se s uměním v životě nepotkal. Tak nesmysly tu smažíš v každé větě jen ty. Santini je bez Itálie jen český okopávač řepy. Kde je architektura u Santiniho bez Itálie? No nikde přece.😉 Kolik mu toho o architektuře řekla jeho slovanská část rodiny? No prd.🤣😂 Pochopitelně je selské baroko jen regionální rolnické diletantství s nulovou uměleckou hodnotou. UNESCO posuzuje často svébytné bizarní regionální projevy jako specifické kulturní fenomény, které s uměním nemají co dělat. Vychází třeba z tradice nebo pohanských zvyků. Chápu, že pro jedince jako ty, nedotčeného ani špetičkou umění, jsou ty triviální, infantilní stromečky na fasádě od Bursy a jiných géniů mistrovská díla. 😱😱😱Mozek je to co jsi nikdy neměl. 🤯 V tvém komentáři jsou pravdivé a smysluplné jen ty moje citace ( pokud jsou nepřekroucené tvým tupým intelektem).🤣😂😂😂 Jo tys nepochopil moji větu: ČEŠTÍ ŘEMESLNÍCI NA NĚMECKÝCH STAVBÁCH, PRASE. To měla být otázka s ironickým výsměchem. Tito čeští řemeslníci byli jen nekulturní prasata viz ten jejich výsledek na fasádách důstojné - Němci vyprojektované vesnice, kterej ukazuje ty “ umělecké” maximy české nekulturní chátry. Podobně dopadl zámek Mikulov nebo orloj v Olomouci , divadlo ve Valticích a tisíce dalších. Člověk si říká jestli to je vážně, tedy že Češi jsou prostě jen hovada nebo je to druh pomsty.🤣😂😂🤣+++++++. Takže znovu - štíty otočené do náměstí nesou jasné znaky německého stylu, racionální uspořádání architektury, tedy celková dispozice byla zcela cizí české tuposti cokoliv s rozmyslem stavět. Češi vůbec neovládali stavební umění a tady jeho v celkové koncepci tolik, že všechny záznamy o stavební činnosti ukazují jen na německé etnikum. Tedy opět platí = český stavební vliv v Holašovicích je nula.😉 Já se v umění vyznám milionkrát víc než všechna zdejší jelita na ČSFD dohromady. Po Češích k dnešnímu dni těch staveb, které by navrhli a postavili do roku 1850 vskutku mnoho nezbylo. A to po celé ČR. Jednoduše proto, že tak jalová hodnota a neumětelské založení ani fyzicky nemohlo přežít. Holašovice jsou tedy 100% nečeské a zcela to odpovídá všemu co jsem tu již napsal: počet českých památek UNESCO postavených samotnými Slovany v Česku = 0. To zcela likviduje tvoji už notně trapňoučkou snahu místního retarda za každou cenu maskovat totální českou neschopnost v architektuře. Tedy tato ze 100% Němci postavená vesnice je taky jen díky nim v UNESCO. Kdyby tomu bylo tak jen u této památky u nás, ale u všech, jak jsem už nahoře psal, tak to je rána na komoru vylhanému českému sebevědomí. Selské baroko je totální kýč. Nic než totální kýč, i když místnímu milovníkovi jelínků, stromečků, koníčků... to nejspíš nikdo nevysvětlí. Chybí mu protiklad, tedy skutečné umění, které zdejší tupec nikdy neviděl.😉 To že není o středověkých zakladatelích nic známo neznamená že jimi nejsou Němci. Kolik z Čechy postavených a navržených staveb do roku 1850 přežilo do dneška? Možná opravdu nula.😉 Kolik hodnotných staveb postavených Němci, třeba se štíty do náměstí jako v Holašovicích, a jiných u nás? Tisíce. To že to Češi nestavěli ukazují celé jejich “dějiny české architektury” do roku 1850. To, že to byli Němci ukazují celé dějiny německé architektury do roku 1850. 😉Německé rozšíření vesnice v rané renesanci už je fakticky doložené. Vše ukazuje že Češi na Holašovice nesáhli. Nepodepsaný obraz má také svého autora, kterého znalec i bez signatury perfektně dokáže přisoudit. Ty seš jen odborník v blbostech, proto je tvou výsadou psát jen kraviny. Světový odborník přes umění jsem tu na ČSFD jen já. Kdo toho ví o dějinách umění nejvíc? Ano jsem to já.😉 Selské baroko se snaží jen diletantsky - amatérsky bez vzdělání, napodobovat díla titánů italské a německé architektury, kterým jejich duchem chudé mozkovny nedokažou porozumět, a rovněž tu naprosto absentuje talent cokoliv uměleckého zplodit. 🤣😂😂 Počet, tedy poměr Čechů a Němců na začátku šestnáctého století jako naprostá nepodstatná nahodilost jistě zásadně mění autorství celých Holašovic jako ryze německých, tedy pouze jen Němci postavených. 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️ Je možný aby někdo zkoušel argumentovat takovýma kktinama? Ještě si neuvedl počet psů a jejich podíl na autorství holašovické architektury. Uklidním tě - nezjišťuj to, - vše je postavené jen německy mluvícími majiteli. Češi v Holašovicích na německých stavbách jen parazitovali, ale to už jsem tu také psal a ty opět nepochopil. 😉 PO ČEŠÍCH Z TÉ DOBY ARCHITEKTONICKY NEZBYLO ABSOLUTNĚ VUBEC NIC!! 🤣😂😂 Taky důvod proč německá verze českého selského rolnického diletantství je zrovna v Holašovicích na takové úrovni, že je částečně zde zbavena té ulepené, nasládlé infantility českých lemplů jinde v Čechách, které na seznam UNESCO prostě nezapíšou nikdy. Když dva dělají totéž, není to totéž.🤣😂😂 Tak vidíš, Češi nakonec ani tou výzdobou nesáhli na stavby v Holašovicích. To je další pecka do očí české kultuře. Toho tvýho Bursu prostě na seznam UNESCO nedají. Stejně jako žádnýho Čecha, teda kromě Hlávky a trochu Kaňky. To že ses dnes a včera nedočetl na profilech Holašovic na internetu o žádném totálním diletantství selského baroka vůbec neznamená, že selské baroko je něčím jiným než diletanstvím. Jen toho prostě málo víš. A jako pravý blázen, který je chorý pedantérií = co ses nedočetl v jednoduchých profilech památky, tedy není. I když každému s elementárními znalostmi dějin umění je to jasné. Selské baroko = diletantské rolnické napodování italských klasických barokních kánonů lidovou formou.😉 Trochu mě zmátly ty ornamenty, které mají český původ a ony ani ty v Holašovicích nejsou od Čechů!!!!!!🤣😂😂🤣🤣 Kurva copak můžu triumfovat s ještě větší jednoznačností!!!!! 🏅🏅🏅🏅🎖🎖🎖🎖🎖🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆 Tedy záverečné shrnutí: po Češích do roku 1850 nic hodnotného v architektuře nezbylo, kromě projektů F.M. Kaňky, což byly mé hlavní argumenty od prvního dílu tohoto mazlivého seriálu pro blbečky o baroku. Z diskuze / dlouhé k tomuto dílu/ zejména o Holašovicích se ukázalo, že moje hlavní výtka se 100% potvrdila. Holašovice jsou vskutku 100% nečeské, stejně jako zbytek památek UNESCO v Česku. Stejně jako dalších deset tisíc nejhodnotnějších barokních staveb v Česku do roku 1850. Češi z těchto deseti tisíc nejhodnotnějších barokních staveb vyprojektovali a postavili sotva 1%.🤮 I místní retard Mallinali se nezmohl na nic víc, než na obligátní křečovitou předělávku italsky školeného, italského architekta na Čecha. 😂🤣 Podle něj to bylo právě to slovanství, které z něj udělalo kapacitu v oboru architektury.👍👍👍😂 Češi jsou jeden z kulturně nejtupějších národů na světě.👎🏿Xxxxxxxx. Proboha co sem do české absolutní tuposti v kultuře a neschopnosti za tisíc let rveš kolonizaci, vole?🤣😂😂😂 Vyčítat Čechům, že za víc jak tisíc let vytvořili naprostý hovno není pěkné? Ono bude asi pěkné, podle zdejšího českého defa, je za to spíš pochválit.🤣😂😅😂🤣😂🤣😂 Já tu udělal jen tu chybu, že jsem lehce naskočil na tu tvoji uplantanou story o ryze české tvorbě selského baroka. Bylo mi sice divné při pohledu na Holašovice, že ta dětinská mrdnutost a kýčovitá slizkost domací produkce selského barokního hnoje je v Holašovicích přeci jen ukázněná a kultivovaná. Jinak jsou mé závěry zde od prvního dílu, mistrovskou ukázkou absolutní duchovní afirmace. Tvoje jalové pokusy uhájit byť jen sebemenší umělecký vliv Slovanů ( Čechů) na našem území okamžitě vyletěly komínem.🌪🌪🌪🌪 Celou dobu byly moje výboje jen o tomto. To jestli v Holašovicích žilo deset Čechů nebo šedesát je nahodilá zbytečnost, která nemá nejmenší vliv na 100% autorství a uměleckou hodnotu Němců. ,,Majetek je duchovní zvelebení přírody,” jak píše Hegel. V tomto směru Češi tady do roku 1850 nic nekultivovali a nezvelebovali - Holašovice jsou jen jedním důkazem z mnoha. Právě že největší odborníci se vyjadřují stejně jako já. ☝🏻☝🏻☝🏻 Nedokážu si představit, že bych zaujal jalovou hlavu retardovaného Čecha jako ty, který zapadá a shoduje se zcela intelektuálně v neschopnosti afirmovat rozumové postuláty jako jeho retardovaní čeští spoluobčané a předci zde na tomto území v posledních více jak tisíci letech, bez verbálního koření z pičí, kurev, zmrdů, kktů...✌️ 🤣😂😂 Vždyť se bavím s českým plebejcem nedotčeným uměním. Mezitím co tys googlil nepodstatné blbosti mimo obsah = Holašovice jsou 100% německé, já jsem vysvětloval kariéru francouzských portrétistů vrcholného baroka Nicolase de Largilliiera a Hyacinthe Rigauda mojí přítelkyni. 😉 O jakých vulgárních mailech točíš? Pokud vím, tak na mém profilu jsi jako doma. Osm návštěv za jeden den!!!! Kdybych dal na statistiku, řekl bych že ses do mě zamiloval.🤣😂❤️❤️💘💘💘💝❤️😂 A duchovně nemocný je ontologický nesmysl.😉 ALE JEHO /SANTINIHO/ DÍLO NEMÁ S ČESKÝM UMĚNÍM NIC SPOLEČNÉHO, PROTOŽE ČESKÉ / SLOVANSKÉ/ UMĚNÍ ARCHITEKTURY PŘED SANTINIM NEEXISTTOVALO!!!!!!! Je možný, aby byl někdo takový nechápavý retard? I kdyby měl Santini sto šedesát českých dětí, je pro dějiny zajímavý jen jeho italskou architekturou. Ve které nemůžou být stopy české architektury, která neexistovala, ty nekonečné boží hovado!!! 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏 Kolik slovanských architektů znáš před Santinim, ty kolosální debile?🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️ Tvl ty seš malý děcko. Všechny tvoje infantilní výtky ukazují na dezorientovanou hlavu blba z tvojí tupé profilovky. Ty to asi z psychiatrie skvěle znáš, když ji máš plnou hlavu a neustále na ni vzpomínáš, ty pobuchu.🤣😂🤪🤪🤪🤪🙄🙄😳😳 xxxxxxxxxxx. Podíl a vliv českých předků na Santiniho dílo= 0, podíl italských předků na Santiniho architekturu = 100% .😂😂🤣 Takže se přestaň vyjadřovat o věcech, o kterých víš tolik jako Češi o architektuře, tedy hovno.💩💩💩💩💩 Hegela mám v malíčku, stejně jako dějiny umění. Ty jsi tu prokázal neznalost všeho co jsi tu splácal. Mám brát rady od blba, co chodí googlit samozřejmosti na nejtriviálnější stránky, protože mu ani nedocvakla absolutní česká kulturní neschopnost? Raději zůstanu u knih, které se tobě nikdy nedostanou do ruky. A ty Santiniho slovanské předky, ty velikány architektury sedmnáctého století u nás bych prosil, ty mamlase? 🙏🙏🙏🙏 Ty Santiniho slovanské předky, kteří ho tak strašně ovlivnili v jeho architektuře? Guarini, Bernini, Borromini, Maderna... samí čeští předci. 🤣😂😂🤣😂😂😅😃👍👍👍👍Je těžké se bavit s nevzdělaným českým blbem. Horší že jsou všude.😱 A ten tvůj další prázdnej plk o předcích z wiki. To už se dá zevšeobecnit, že dávní předci lidí jsou opice. I když u tebe spíš oslové. Někdo cituje z knih, a jiný, méně sečtělý své rozumy googluje z wikipedie.😉 Při tvé nevzdělanosti nikomu nic nedoporučuj, ty potomku českých, nekulturních retardů.😉 A rozhodně ne autory, kteří budou navždy mimo tvoji jalovou hlavinku.🤯 () (méně) (více)

zdeny99 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Desátý díl se podobá tomu osmému, který se věnoval cestám, zahrádám, alejím a sochám. Tento je především o božích mukách a křížových cestách, čímž úzce navazuje na ten osmý. Jsou tu pak také kapličky na vesnicích, ale i menší kláštery a kostely. Je takový lidový, chvílemi i ve stylu Josefa Lady. Možná je to i takové již protáhnutí seriálu, ale přesto se jedná o krásnou poklidnou podívanou. [25. hodnocení, 5. komentář, 82%] ()

Galerie (13)

Reklama

Reklama