Kamera:
Jacob MøllerHudba:
Martin DirkovHrají:
Jacob Lohmann, Simon Sears, Arian Kashef, Josephine Park, Dulfi Al-Jabouri, Michael Brostrup, Imad Abul-Foul, Morten Brovn, Mads Rømer Brolin-Tani (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Je nejasné, co se přesně stalo, když byl devatenáctiletý Talib Ben Hassi v policejní vazbě. Policisté Jens a Mike jsou na běžné hlídce v kodaňském ghettu ve chvíli, kdy v rádiu oznámí Talibovu smrt. Zpráva roznítí nekontrolovatelný vztek mezi mládeží v ghettu, kteří touží po odplatě. Najednou se oba policisté ocitají v pastí a musí bojovat zuby nehty, aby našli cestu ven. Nadčasový thriller o policejní brutalitě a rasovém napětí vás stejně jako francouzský film Bídníci nenechá chladným vůči násilí všude kolem. (Film Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (72)
když bych srovnal podobně laděné kousky jako třeba francouzské Bídníky a nebo Ayerovu Patrolu,tak Shorta je z nich nejslabší.Je sice hezké,že film reaguje na poměrně aktuální témata,oproti konkurenci mu chybí hutnější atmosféra.Ne snad že by tu nebyla vůbec,ale zatímco oba filmy co jsem zmínil výše postupně gradovaly a Bídnící byly ve finále sakra nepříjemní,tady tempo kolísá a ve chvílích kdy by měl film vrcholit tak zpomalí a zaměří se na oba hlavní protagonisty.A ti bohužel nejsou nijak extra zajímaví.Naopak jde o poměrně jednorozměrné a klišoidní figurky - xenofobní blbeček a mlčící Mirek Dušín.Čekal jsem víc...60% ()
Když čtvrť připomíná sud se střelným prachem, stačí jedna jiskra a policie je Shorta.. Snaží se to občas vybruslit z žánrových klišé, ale v okamžiku, kdy se jeden z policistů dostal do jistého bytu, už zůstal jen konstrukt, který ztratil na důvěryhodnosti. Na druhou stranu je fajn, že se ten „nepokoj lidem dobré vůle“ nesnaží hledat řešení, protože s řídkou přítomností kladných vzorů to ani nejde. Možná si víc povídat o fotbale.. ()
Ano, ano!!! Taxe mají točit filmy! Nesympatický, samozřejmě hloupý!!!(jak jinak) zkurvený předsudečný rasista a zapřisáhlý xenofob spolu se sympatickým, filantropickým, chytrým a megasprávňáckým sluničkářem mají problém v naprosto přirozené a všemi chtěné hnědodánské ummě plné jen a jen bílých ovcí, spravedlivě rozhořčené po hnusně rasistickém zakleknutí krystalicky nevinného Hassana ibn Floyda. A jak už to v Novém světě musí chodit, sluníčkář rád položí za svou svatou a neoddiskutovatelnou pravdu život, zkurvený rasista zchytří a prozří, jaký byl zaslepený předsudečný debil, vezme práci v neziskovce a naučí se ze srdce milovat všechny ty kulturně nádherné a společensky totálně prospěšné islamisty, co ho postřelili, a se kterými se přeci každý tak rád podělí o generacemi zasraných privilegovaných otrokářů vybudovaný blahobyt. Je mi teď upřímně líto například Saudské Arábie, Ománu, Jemenu, Jordánska, Sýrie a dalších tolik pokrokových zemí, jejichž pilíře společnosti raději odcházejí do roztrhání těla pracovat pro rozvoj západní civilizace nevěřících psů, než aby přispěli ke zvelebování své rodné hroudy až k dokonalému chalífátu. A kromě té přízemní demagogie to navíc byla na hlavu postavená a zoufale nudná Shračka. Loučím se předvolebním heslem čektekových antifasmažek – Mohamedán do každé rodiny! Pěkně za tím korektním světem všude kolem zaostáváme. Musíme si tedy pořádně vrhnout rukávy, soudruzi, a začít daleko usilovněji pracovat na těch lepších zítřcích. Vždyť bez práce s budováním přistěhovaleckých ghett v žádném případě nejsou koláče v podobě nepokojů v nich! ()
Skvěle natočený film o problematice, která se bude co nevidět týkat nás všech. Jedná se o akční drama natočené z pohledu dvojice policistů, kteří uvízli uprostřed Gheta během nepokojů. Nejprve jsem se díla dost obával a tak jsem si to nakonec pustil až na doporučení b.dragonfly. Byl jsem však mile překvapen a do pěti hvězd mnoho nescházelo, neboť je film plný dokonalých a hlavně realistických akčních scén. A také oceňuji perfektní nastínění situace ze všech úhlů pohledu, což nakonec v dívákovi vzbudí i nějaké ty emoce. Bohužel jsem čekal, že se závěr odebere trochu jiným směrem, ale 80% je stále hezký výsledek. ()
Ze všech těch ''sídlištních'' krimi ( Athena, Bídnící, Severní Marseille ) je Shorta asi nejméně reálná, ovšem mě osobně přijde jako nejdrsnější a nejvíce jsem se u ní bavil. Trochu na způsob již zmíněné Atheny, kdy po smrti mladistvého chlapce začnou nepokoje. Do nich jsou znenadání zapojeni i dva policisté. Máme tu koncept špatného a hodného poldy, plus nevyřešený policejní zákrok z dřívějška, kvůli kterému jsou posléze oba v rozepři. Příběhově je to super, stane se z toho skvělej panelákovej survival, bezprostřední útek z pekla, spousta akce, střelba, nervydrásající momenty, rasismus, policejní šikana, obě strany barikády, jak u policie, tak u přistěhovalců, jejich temná i světlá stránka. Konec je teda těžkej. Dovolil bych si to i nazvat from zero to hero, from hero to zero. Tohle jsem vážně nečekal. Jen škoda, že nebylo více vidět rabování a vandalismus a celkově ten chaos, pak bych klidně i naplno bodoval. ()
Galerie (14)
Photo © Tine Harden
Zajímavosti (3)
- Rocková pieseň, ktorú môžme počuť v jednej scéne v rádiu vo vozidle, je „Drinking With Myself“ od kapely Alabama Black Snakes. Produkčný dizajnér filmu, Gustav Pontoppidan, hrá v tejto kapele na bicie. (ShortyIC)
- Hlavné postavy Mike Andersen (Jacob Lohmann) a Jens Høyer (Simon Sears) prešli pred začiatkom natáčania rozsiahlym výcvikovým táborom s technickým poradcom Dennisom Petersenom. (ShortyIC)
- Ghetto Svalegården v Kodani, kde sa film odohráva, je vymyslené. (ShortyIC)
Reklama