Reklama

Reklama

Bedřich Smetana: Má vlast

(pořad)

Obsahy(1)

Unikátní střihový pořad celého cyklu symfonických básní v podání špičkových dirigentů a orchestrů, tak jak zazněly během dlouhé historie festivalu Pražské jaro. Mezinárodní hudební festival Pražské jaro se poprvé ve své pětasedmdesátileté historii ocitá v situaci, kdy nebude moci realizovat svůj koncertní program v podobě, v jaké byl s několikaletým předstihem připravován a několikaměsíčním předstihem představen veřejnosti. „Je obtížné předvídat, která restriktivní opatření budou nadále platná v termínu letošního Pražského jara, a závazné stanovisko nelze z pochopitelných důvodů od příslušných orgánů státní správy očekávat. Pražské jaro se proto rozhodlo najít alternativní podobu, aby i v této obtížné situaci hudba přinášela naději,“ uvedl ředitel festivalu Roman Bělor. Smetanova Má vlast, erbovní dílo festivalu, sice nebude moci 12. května zaznít naživo, Pražské jaro se ale dohodlo s Českou televizí, aby byl do vysílání zařazen záznam některého z mimořádně úspěšných provedení minulých let. A tak vznikl tento unikátní střihový pořad celého cyklu šesti symfonických básní v podání špičkových dirigentů a orchestrů: Vyšehrad – 1968 – Česká filharmonie, Karel Ančerl; Vltava – 1981 – Česká filharmonie, Václav Neumann; Šárka – 1990 – Česká filharmonie, Rafael Kubelík; Z českých luhů a hájů – 1993 – Royal Liverpool Philharmonic Orchestra, Libor Pešek; Tábor – 2011 – Symfonický orchestr Pražské konzervatoře, Jiří Bělohlávek; Blaník – 2017 – Wiener Philharmoniker, Daniel Barenboim... Pořad bude vysílán 11. 5. 2020 na programu ČT art, tedy ve stejném datu 11. května jako zazněl vůbec první zahajovací koncert nového festivalu v roce 1946. (Česká televize)

(více)

Recenze (1)

bohemia_regent 

všechny recenze uživatele

Výborný dramaturgický nápad. Za jedinou vadu považuju skutečnost, že mezi šestku vyvolených se nevešel Roger Norrington s London Classical Players, kteří zahajovali festival v roce 1996. Nejen že to byl jednoznačně pětihvězdičkový koncert, ale svým historicky poučeným přístupem mohl přispět k větší pestrosti tohoto střihového pořadu (podobně jako k ní přispěl studentský orchestr Pražské konzervatoře). -------- Symfonické básně: Vyšehrad (1968, Česká filharmonie, dirigent Karel Ančerl, režie Milan Macků) *****, Vltava (1981, Česká filharmonie, dirigent Václav Neumann, režie Milan Macků) ****, Šárka (1990, Česká filharmonie, dirigent Rafael Kubelík, režie Adam Rezek) *****, Z českých luhů a hájů (1993, Royal Philharmonic Orchestra, dirigent Libor Pešek, režie Adam Rezek) ****, Tábor (2011, Symfonický orchestr Pražské konzervatoře, dirigent Jiří Bělohlávek, režie Tomáš Šimerda) ****, Blaník (2017, Wiener Philharmoniker, dirigent Daniel Barenboim, režie Adam Rezek) *****. ()

Galerie (11)

Reklama

Reklama