Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Andreas je absolutní smolař. Jeho žena ho opustila, přišel o práci, jeho syn má narozeniny a on ani nemá na dárek. Andreas viděl spoustu filmů, kde lupič v masce klauna přepadne banku a přijde k velkým penězům. Rozhodne se udělat totéž. Jenže jsme v Rakousku a ne v americkém filmu plném chladnokrevných zlodějů. Rakouský lupič-amatér převlečený za klauna zpanikaří ještě dříve, než stačí vytáhnout pistoli. Po neúspěšném a dosti trapném pokusu přepadnout nejprve banku a poté samoobsluhu končí Andreas v malém krejčovství na rohu. Jenže to, co se mělo stát bleskurychlým přepadením, se mění v past, v níž je zloděj uvězněn spolu s protivným krejčím a jeho zákazníkem. Celá ulice je obklíčena policií a Andreas se musí vyrovnat se situací, v níž ozbrojený lupič není vždycky tím, kdo má navrch... Brilantní komedie je postavena především na vtipných dialozích a hereckých výkonech tří protagonistů. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Recenze (2)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Komedií o lupiči - smolaři je spousta. Tahle si sice vystačí jen s trojicí postav, ale je vystavěna na dobrém scénáři s vtipnými dialogy. Herecké výkony ústředního tria jsou brilantní a humor správně černý. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Až na hodně blbé vyústění, jaké naštve a v komedii (ani černé) mi svou krutostí osudu nesedlo, vzešla z tohoto Přepadení ucházející napínavá i notně odlehčená jednohubka o zpackané amatérské loupeži. Zajímavé bylo sledovat, jak se jednání trojice lidí (lupič se zbraní, přepadený obchodník a jeho později objevený pomocník) pohupovalo během plynoucí existenciální situace na sinusoidě včetně postupného přenášení záchvatů zoufalství a vyhrocené agresivity v kruhu mezi oběma stranami. Roland Düringer dokázal ze sebe po většinu času vydávat dostatečně poutavý výkon, přestože mi byl od první chvíle značně nesympatický až protivný a příliš se můj vztah k jeho postavě lupiče během filmu nezměnil. Josef Hader v protikladu k Düringerovi si často coby vylekaný pomocníček zachovává až „ňoumovský“ minimalismus a delší část na scéně s nasazenou čepicí až pod nos a zároveň připoután na místě je nucen bavit diváka jen spodnou částí obličeje s ústama a hlasovým projevem, ale s vtipem se mu to úspěšně daří. Až do onoho zvratu před koncem bych sáhl po 4 hvězdičkách, nakolik však jedním dechem dodávám, že tento naturalistický rakouský černý humor, který střídá zábavně komické momenty s vyvolávaným pocitem nevolnosti nad detaily tekoucí krví, potu násilí či zvracení, není pořád úplně mým šálkem kávy. I když jistou osobitost tomu nemůžu popřít. [70%] ()

Reklama

Galerie (11)

Reklama

Reklama