Biografie
Půvabná italská herečka Lia Amanda měla cestu na stříbrné plátno zjednodušenou tím, že pocházela z herecké rodiny a v první polovině padesátých let 20. století hrála různě velké role v jedenácti italských a francouzských filmech. Jejím otcem byl herec Mario Molfesi, ona sama později přijala pseudonym Lia Amanda. Před kamerou stála poprvé jako sedmnáctiletá v epizodní roli v mimořádně úspěšné komedii TOTÒ HLEDÁ PŘÍBYTEK (Totò cerca casa, 1949) v hlavní roli se slavným komikem Totò.
Počátkem padesátých let dostala větší příležitosti v zapomenutých titulech dramatického žánru, připomeňme alespoň povídkový film TŘI ZAKÁZANÉ PŘÍBĚHY (Tre storie proibite, 1951), k natáčení byla pozvána také do Francie (POPLACH NA JIHU – Alerte au sud, 1952), jednu z hlavních rolí dostala po boku Alberta Sordiho v komedii SVŮDCE (Il seduttore, 1953), ústřední postavu dívky Ross ztvárnila v dramatu NÁSILÍ NA JEZEŘE (Violenza sul lago, 1954) režiséra Leonarda Cortese. U nás jsme ji mohli vidět jako Mercedes Herrera po boku Jeana Maraise ve dvoudílné adaptaci Dumasova románu HRABĚ MONTE CHRISTO (Le comte de Monte Cristo, 1954), tehdy se také mihla v Renoirově filmu FRANCOUZSKÝ KANKÁN (French Cancan, 1954).
V roce 1954 byla Lia Amanda hostem filmového festivalu v brazilském São Paulo a tady potkala muže svého života. O něm mnoho nevíme, známe pouze jeho jméno – Arnaldo Carrara. Přes slibně se rozvíjející kariéru v italské i francouzské kinematografii odmítla Lia Amanda další nabídky, za Carraru se provdala a dodnes žije v Brazílii v soukromí.
Herečka
Filmy | |
---|---|
1955 |
Francouzský kankán |
1954 |
Hrabě Monte Christo |
Il seduttore |
|
Terra straniera |
|
Una donna prega |
|
Violenza sul lago |
|
1953 |
Alerte au sud |
Amanti del passato |
|
1952 |
Cento piccole mamme |
1951 |
Tre storie proibite |
1949 |
Totò hledá příbytek |