Oblíbené filmy (9)
Mlha (2007)
Super. Stojí to za vidění jak kvůli těm potvorám, tak hlavně proto, co může udělat beznaděj a strach z neznáma v uzavřené komunitě bez možnosti úniku. Závěr mě fakt dostal. Velmi silné čtyři *.
Kundun (1997)
Kukačka (2002)
Trefa. Vzhledem k tomu, že za 2.SV byli vojáci ze svých zemí posíláni bojovat do odlehlých částí světa, se něco podobnýho klidně stát mohlo a tím získává děj na přirozenosti a lidskosti. Setkání třech lidí, třech odlišných národností, řečí a zvyků - námět sám o sobě poutavej a zpracování je ještě lepší. Bavilo mě sledovat vztah mezi sovětským a finským vojákem, vyvíjející se od nepřátelství k probouzený lidskosti bez ohledu na ideologii. Film dobře dávkuje humorný a dramatický prvky, aniž by sklouzl ke kýči nebo nechtěné parodii, a skýtá mnoho silných momentů - jeden za všechny: Laponka snažící se za pomoci šamanských rituálů zachránit Finovi život. A i když se odehrává v době jatek druhé světové, je neobyčejně jemný, s jasným poselstvím. Netrpím přehnaným sentimentem, ale tenhle snímek má zkrátka duši.
Requiem za sen (2000)
Statečné srdce (1995)
Jurský park (1993)
Když dávali v mých deseti letech Jurský park poprvé v kině, seděl jsem jako zařezanej a až do konce ani nedutal. Okamžitě jsem si ho oblíbil a měl jasno, co chci jako dárek k Vánocům - véháesku s Jurským parkem. Pak jsem ho viděl asi dvacetkrát, a dodnes ho považuju za geniální dílo - mezi filmy o dinosaurech absolutně nemá konkurenci, a i v žánru sci-fi mu náleží jedno z prvních míst.