Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Dokumentární
  • Životopisný

Recenze (51)

plakát

Oktopus - Kobyla (2023) (epizoda) 

Už druhý díl se neobjevil Krvesaj, jsem zklamaná.

plakát

Devadesátky - Poprava bodyguarda (2022) (epizoda) 

Porevoluční padouši Jonák, Běla a Mrázek zahráni přesvědčivě, působivé rekvizity, exteriéry i interiéry, ale Plíšek, Kozák a Korejs neměli z původních postav ani podobu, ani charakter. Vtipný a laskavý Plíšek se změnil v podání Fingera v podrážděného a nevrlého morouse (Finger se v rozhovoru zmínil, že původní seriál neviděl, zhlídl jen 2 díly, kdy si udělal z Plíška představu, že to byl morous), Kozák neměl ze svého temperamentu a ráznosti ani stopu (ani v práci, ani doma). Korejs se vůbec neprojevil. Hodně mi chybělo i to vtipkování a jiskření v kanceláři mezi kriminalisty, tam ten kolektiv vůbec nefungoval, ale hlavně to postrádalo to napětí a akčnost původní série, skvěle zesílené výstižnou hudbou. Ač jde o stejného skladatele, tady hudba nějak nefunguje. Takže marasmus spravedlnosti a reálie tehdejší doby byly podchyceny výborně, ale to je zatím vše. Snad se to rozjede v dalších dílech.

plakát

Gump - pes, který naučil lidi žít (2021) 

Bohužel byl vyplýtván obrovský potenciál, který mají v sobě psi z útulku a jejich příběhy. Pokud se příběhu zhostí naivní lidé, vymyslí jen takovýto či podobný plytký a jednoduchý kýč, který má dojmout otřepanými klišé. Příběh je svou prvoplánovou naivností uchopitelný hlavně pro děti svými černobílými postavami absolutních zlounů či dobráků, dialogy šustí papírem a nezachrání to ani sympatický pes a překrásné exteriéry, ve kterých se utlouká za znění otravně jednoduché, do nekonečna omílané unylé muziky filmový čas. Nepozvednou to ani dobří herci, kteří nemají co hrát, protože jsou to v podstatě jen dvourozměrné kulisy. Herci tedy často čučí do prázdna nebo se přihlouple usmívají. Škoda, útulkoví psi by si zasloužili opravdu kvalitnější scénář i zpracování. To, že u nás někdo točí o psu, považuji za zázrak, o to víc mne mrzí, když to dopadne takhle, protože to zamázne na dlouho cestu, aby vzniklo něco kvalitnějšího a opravdovějšího.

plakát

První republika - Série 3 (2018) (série) 

Bohužel, přes přitažlivé exteriéry i interiéry, hudbu, kostýmy a dobré výkony některých herců, je to jen trochu lepší červená knihovna, plná nelogických nesmyslů a neprofesionality, kde hlavní postavy nedělají pomalu nic jiného, než rozebírají své vztahy. Do toho zvyšuje dramatičnost otřepané a ve třetí sérii značně ošoupané klišé vražd a únosů, které bylo mírně zajímavé jen v první sérii, ale nadále byly jen úmorně otravné. Škoda. Úžasné meziválečné období, plné převratných změn a autoři z toho nedokázali vytěžit nic víc než vyumělkovaný  šlehačkový dort, který je krásně nazdobený na povrchu, ale uvnitř je jen divadelní korpus z lisovaných pilin.

plakát

Dárek do cely č.7 (2019) 

Koukám na hodnocení a komentáře, je vidět, že se to tu líbilo, takže určitě se to většinou líbit bude, pokud hledáte romantickou polopohádku, u které je možno si poplakat, ale mně to přišlo jako turecká telenovela, kýč jak bič, který ždímal jen prvoplánově emoce každým detailem i celým těžko uvěřitelným příběhem, který mi tak přišel falešný a v několika podstatných zlomech kulhal. Mentál špatně zahraný, kdy mentálněl jen tam, kde se to režisérovi hodilo a jindy zázračně chápal, dojatí kriminálníci slzící nad malou holčičkou, rádoby dojemná muzika klíčových okamžiků... Takže za mne + jen za krásné turecké exteriéry, jednu dobrou písničku, kterou tam hraje a zapěje kriminálník a překvapivý konec.

plakát

Poldové a nemluvně - Noc s háčkem (2020) (epizoda) 

Tenhle díl byl moc povedený, pobavil a indiálnské téma originální. Znám pár těchhle českých indošů a znám i satanisty z ARA, takže jsem na ně vzpomínala s úsměvem na rtech.

plakát

Poldové a nemluvně - Dort (2020) (epizoda) 

Vtipné, pěkné, má to lehkost a švih, dialogy dobře šlapou, vtipy nejsou klišovité a nemluvně není kýčovité, okolo kterého by se ostatní hystericky pitvořili, jak to často bývá ve filmech, kde se objeví miminko. Herci hrají skvěle, má to jemný humor, dokonce i detektivní zápletka je zajímavá. S každým dílem mi to přijde lepší a lepší. Scénář je super. Baldýnský vyzrál ze sžíravého ironického glosátora na Cyberspace do dobrého scénáristy, kdy scénář nestojí jen na 2-3 silných místech, ale šlape jako dobře namazaný stroj celý. Asi si na tom buduju závislost, protože se na páteční díl vyloženě těším. Moc se mi líbí i exteriéry. Za mne velmi milé zpestření české seriálové produkce.

plakát

Roma (2018) 

Nekonečně dlouhá, šedivá sonda do nudného života mexické služky, emocionálně komplikované jako bramborová kaše. Jestli to mělo nějak souznít s Felliniho Silnicí, tak na mne nezapůsobilo. Oceňuji nerušivé herectví hlavní postavy, a hlavně exteriéry venku. Škoda, že jich nebylo víc. Vleklé interiérové scény byly až dusivé, děj zoufale vyprázdněný a nevylepšovaly to ani detaily kamery z podhledu pod autem, prizmatem psích výkalů.

plakát

Jezdec (2017) 

Zajímavý, vícevrstevný film s ne až tak akčním dějem, ale vyhýbající se obvyklým klišovitým schématům s happy endy. Pro vnímavějšího, přemýšlivého a trpělivého diváka pastva pro oči. Pokud máte navíc rádi koně a chápete posedlost a nevyhnutelnost práce s nimi, kterou lze jen těžko opustit, bude ve vás film hluboce rezonovat.

plakát

Sally4Ever - Episode 4 (2018) (epizoda) 

Tedy něco tak nechutného, jako bylo zakončení tohoto dílu, jsem neviděla. A to jsem zvyklá na leccos. Divím se, že tenhle seriál normálně pustili, k tomuto dílu by měli dávat blicí pytlíky. Opravdu hard core humor.