Poslední recenze (26)
Proroctví (2009)
Vyvrcholení a pointa poněkud slabší (kdyby ona "osudovost vyvolených" spočívala v něčem mýtičtějším, bylo by to za 5*), nicméně i tak strhující snímek se slušným Cagem a skvělou Beltramiho hudbou. Proyasův cit pro vizuálno je fascinující, což je vidět hlavně u katastrofických scén, které sice jsou jasně digitální, ale zato ak již tu napsali mnozí přede mnou, "oduševnělé", tzn. zapadají do příběhu, nejsou jen na efekt a svou nekompromisností mě donutili zírat na obrazovku s otevřenou pusou (scéna s havárií letadla jasně vede).
Asterix a Obelix (1999)
Bohužel, inteligentní humor komiksové předlohy zde chybí. Celé je to hezky barevné s povedenými triky a pár vtipnými gagy, ale je to takové... no, prázdné. Příběh o spiknutí římského guvernéra proti Caesarovi není povedený a autoři si spíš měli vybrat jeden konkrétní Asterixův příběh. Na druhou stranu oba představitelé jso výborní (v českém znění podpoření skvělým dabingem pánů Trávníčka a Štepničky) a hudba je taky dobrá. Nicméně raději zůstanu u nepřekonatelného komiksu (samozřejmě dílů, kde uderzo pouze kreslil a o scénář se staral Goscinny).
Tísňové volání (1985)
Skoro náborový film aneb přidejte se do řad úžasných příslušníků VB. Jak už bylo řečeno, jde spíše o slepenec různých minipřípadů, které řeší osádka jednoho hlídkovho vozu. Nic zvláštního, ale zase to diváka neurazí - s tou "komunistickou propagandou" to zas tak hrozné není. Jedna hvězdička za herce, druhá za zajímavé obrázky a atmosféru (především) noční Prahy. nápad na polodokumentární syrový film dobrý, provedení je už horší...