Recenze (966)
Baekmanjangjaui cheot sarang (2006)
Zbohatlícky spratek, ktorý musí urobiť niečo preňho nemysliteľné, aby získal dedičstvo. Neskutočne klišé námet. Kórejcom to však možno odpustiť, keďže sa narozdiel od napríklad 'murikáncov dokážu aj s takýmto námetom krásne pohrať. Hlavne v druhej polovici filmu to bola miestami romantika ťažkého kalibru. Pri filme z americkej produkcie by sa mi to hnusilo, tu mi to úprimne ani troška nevadilo. Záver samozrejme emotívny, no nie zbytočne presýtený. Zlatá Južná Kórea.
Věrný pes Čiko (1987)
Ak to porovnám s americkým remakom (ktorému som musel po vytriezvení jednu hviezdičku stiahnuť), ktorý neskutočne hral na city, tento originál mi prišiel dosť rezervovaný. To mu však na kvalite neuberá. Možno to bude aj povahou Japoncov, ktovie. Dosť ma však prekvapilo, že Čiko bol vo väčšine scén úplne apatický.
Deo webtoon : yego salin (2013)
Horory nemám veľmi v láske, napriek tomu som si povedal, že dám tomuto filmu šancu. Zaujímavá pointa, občas nejaká tá ľakačka, inak som mal pocit, že dej letí neskutočne rýchlo a len sa klže po povrchu. Ktovie, možno majú Kórejci iné vnímanie hororov ako 'murica. Suma sumárum, Killer Toon bol síce slabší, stále sa mi však pozdáva viac ako 'murikánske horory typu "hektolitre krvi a pointa nikde".
Sunjeong manhwa (2008)
Sympatický pokojne plynúci film, ktorý nepotreboval na dotvorenie atmosféry nervy drásajúce scény ani emočnú žmýkačku. Po skončení filmu som sa necítil emočne totálne na šrot, ako to bolo pri mnohých iných JK filmoch. Skončil som so spokojným úsmevom na tvári.
Biyeolhan geori (2006)
Ďalšia JK kriminálka, ktorá sa oplatila. Scorseseho tvorbu až na jeden film zatiaľ napozeranú nemám, takže nemôžem a ani nemám s čím porovnávať. S týmto som však bol spokojný. JK je kultúrne a myslením úplne inde než 'murica, takže prípadné rozdiely vo vnímaní mafie plne chápem. Bod za soundtrack, potešil.
Wangui namja (2005)
Krásna atmosféra, farebnosť, až z toho miestami bolia oči a pútavý príbeh, ktorý zbehne ako voda. Korupcia a skazenosť na kráľovskom dvore, vyšinutý kráľ a faloš. Osobne som sa nestretol s veľa juhokórejskými filmami s homosexuálnym podtextom, takže aj toto mu pridalo na jedinečnosti. Film, ktorý treba "prežuť", no ktorý zanechá v človeku stopu.
Adresát neznámý (2001)
Moja ďalšia "kimovka". Chvíľu mi trvalo, kým som sa naladil na režisérovu vlnovú dĺžku, no postupom času ma vtiahlo do deja. Síce miestami príliš brutálne, no život sa s nikým nemazná. Potešilo aj viacero súbežných dejových línií a dokonca som nemal výhrady ani voči 'murikáncom, ktorí mi inak v ázijských filmoch neskutočne vadia.
Beonjijeompeureul hada (2001)
Juhokórejské filmy milujem, no toto bolo zvláštne. Prvá časť filmu o In-wooovom vzťahu bola fajn, druhej som nejak nevedel prísť na chuť. Lee Byeong-heon je ako herec skvelý, no toto pre mňa nebolo to pravé orechové.
Lucy (2014)
Priemerný sci fi (a miestami WTF) film, ktorý ničím nezaujme, no ani nesklame. Jedna zo začiatočných zrýchlených scén mi pripomenula Baraku, Scarlett bola ako vždy očarujúca a vypatlanú blondínku zahrala celkom vierohodne a za Choi Ming-sika a Morgana motherfuckin' Freemana hviezda navyše. Inak by to bol slabší priemer.
Pohwa sogeuro (2010)
Ďalší z vojnových filmov sever vs juh. Vojna je svinstvo a ak aa do nej dostanú úplní zelenáči, ešte študenti... Potešilo ma, že aj uprostred toho všetkého chaosu zostal priestor aj na úsmevné scény (nechcené odpálenie skladu so zemiakmi, Charleston Swing...). Oproti Putám vojny to však bolo citeľne slabšie.