Recenze (237)
Three Men in a Boat (1975) (TV film)
IMHO nejlepší adaptace úžasné knihy (v češtině doporučuji jen Novákův překlad!). Mj. Tim Curry natočil ve stejném roce také Rocky Horror Picture Show. To jsou rozdíly :-)
Souboj Titánů (1981)
Dobrý film (***), který výborně ustál test času (*).
Hříšný tanec (1987)
Prima film, který nezestárl a za to * navíc.
Tenet (2020)
Průměr. Nic víc, nic míň. Velmi zajímavý koncept průměrně realizovaný. Strašlivě jednoduché postavy a základní příběh. (hrdina, parťák, záporák, milenka, postava typu M z Bonda nebo Jima Phelpse z Mission Impossible - to je trochu malý základní ansámbl) Mezi herci je navíc nulová chemie. Žádné filmařské orgie. Na jedno podívání dobré.
Mission: Impossible - Národ grázlů (2015)
Proč je tady název filmu čínsky? To snad není ani u čínských filmů, které mají také anglický titul.
Říkali mu Ledňáček (1972)
V ruštině na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=HAlR1CfuZm4
Sorekara no Musaši (1964) (seriál)
Ryunosuke Tsukigata jako Musashi. Na PL TV k nezaplacení :-) Celkem 52 epizod po cca 45 minutách. V Japonsku se poprvé vysílalo od března 1964 do dubna 1965.
Neviditelný (2020)
SPOJLER! Všechno fajn než se objeví trapná filmová podoba Crysis obleku a ještě trapnější pokus o zvrat ke konci.
Volání divočiny (2020)
Ale fuj :-/
Nabarvené ptáče (2019)
Závažné téma ještě nedělá dobrý film. Do pomalého tempa se skryje hodně, ale absence kvalitní režije bolestně vynikne například při scéně vesnického masakru, která je sestříhaná naprosto tuctově ze zcela tuctového materiálu (stačí srovnat s podobnými scénami ve filmu Wołyń-ono to jde, když se to umí). Prostě Marhoul není Vláčil. Cena za scénář v Cannes mi přijde jako výsměch scénáristickému řemeslu, ale to není při udílení cen nic neobvyklého. Už literární hodnota knižní předlohy je dost sporná. Jako filmvý počin je to rozhodně zajímavé a v české kinematografii posledních desítek let film obstojí.