Reklama

Reklama

Hříšný tanec

Ukázka z filmu

Obsahy(1)

Frances Housemanová, přezdívaná Baby, tráví s rodiči léto v hotelu pro movitější hosty. Tady se dosud poslušná dcera seznámí nejen s divokým rytmem tance, který je konzervativními hosty považován za hříšný, ale také s tanečním instruktorem Johnnym Castlem. A když Johnnyho taneční partnerka Penny zjistí, že je v jiném stavu, a nemůže se zúčastnit vystoupení v sousedním hotelu, souhlasí Johnny, že místo ní zatančí s Baby. Začnou intenzivně trénovat a společné hodiny tance je natolik sblíží, že jejich vztah přeroste v lásku. Opravdovost citů však musí projít řadou těžkých zkoušek nejen na parketu, ale především v ovzduší konzervativní morálky, která jejich vztahu nepřeje. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Ukázka z filmu

Recenze (960)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Vlajková loď pokleslé estetiky 80. let aneb velmi, velmi přeceněný romantický slaďák. Veškeré neduhy hollywoodské mainstreamové kinematografie osmdesátých let z něho bohužel s odstupem času doslova trčí... (a jako na muže na mě jistě také nepůsobí kouzlo Patricka Swayzeho, což by určitě v opačném případě mé ohodnocení zvedlo, charizma jistě má, tomu bych se v ženském těle asi neubránil...) ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Interšunka uvádí - romantické melodie, chytlavá taneční čísla, panensky krásná Jennifer Gray a mužný hezoun Patrick Swayze s playbojským úsměvem na rtech. Do háje, tohle je jeden z filmů, který uzpůsoboval v dětství moje dnešní romantický myšlení (pokud nepočítám Chuckyho sémě a Chuckyho nevěstu ;) Ale vážně, ty filmy jsem ani neviděl. Hříšný tanec je jedním z nejlepších romantických filmů, jaké znám. Vlastně ty opravdu dobré romanťárny by se daly vypočítat na prstech jedné ruky, Francouzský polibek, Charlie, Pretty Woman, Frankie a Johnny, Jak ukrást Venuši, Někdo to rád horké (tak jo tak jo, trochu větší ruka), a HT mezi ně stoprocentně patří. Je to sice klasická polívčička o tom, jak z ošklivého káčátka vyrostla krásná labuť (vůbec ne ošklivého), aby našla svého vysněného prince, ale jak už jsem popsal výš, má něco navíc (a není toho málo). Osobně mám z tohoto filmu nejradši postavu, které si asi většina lidí ani nevšimla a která vlastně málem nemluví. Ale když mluví, tak je hned jasný, kdo má v rodině hlavní slovo. Ano, je to manželka doktora Housemana, která sice za celou dobu neřekne víc jak padesát slov, ale to její Sedni si Jakeu! mě prostě vždycky dostane. Další dobrá věc, tenhle film se líbí snad každé ženské, která se necítí být drsným mužem. A těch jsem zatím moc nepotkal, což mi tedy bez urážky vadí ze všeho nejmíň. Co se mě týká, je to jeden z filmů Zlatýho fondu. ()

Reklama

Radyo 

všechny recenze uživatele

Svého času se konaly málem soutěže o to, kdo Hříšný tanec viděl vícekrát. Já ho viděl jen asi 4x, ale klidně se podívám i popáté. Ne že by se jednalo o tak úžasné veledílo, ale je to snad nejlepší oddechovka, co jsem kdy viděl, navíc se skvělou hudební složkou (60. léta já ne že mám rád, já je přímo žeru). Patrick Swayze a Jennifer Grey odvádějí přesně to, co je od nich očekáváno a divák tak může po skončení filmu blaženě usínat s představou, že ta 60. léta byla opravdu úžasná ... ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Pozor, osahuje SPOILERY!!!___Dirty Dancing je legendou mezi romantickými filmy. Podle této předlohy by se dalo udělat mnoho jiných tematicky podobných filmů se zaručeným úspěchem. Je pozoruhodné, že americkým producentům z továrny na sny se něco takového nepodařilo zopakovat. Proto jsem se rozhodl pomoci a vypsal jsem si na papír přesný postup, vycházející z originálu, kterého je třeba se držet. Kde to máme: Čtyři vejce, lžíce cukru, mlíko....... Ne tak to neni ten papír....Tak raději od začátku bez papíru......Léta páně 1963 si to Housemanovic rodinka rázovala po silnici do hotelu pana Kellermana. Kennedy byl ještě naživu (zastřelen v listopadu) a Beatles teprv začínali (v USA). Baby celá natěšená na práci u Mírových sborů ještě nevěděla, že příštích 14 dní si na Mírové sbory ani nevzpomene (Tak třeba za rok v Saigonu). O Hříšném tanci koluje celá řada klišé, jakože romantický kýč, slaďárna pro ženský atd. Těmto šablonám nahrává fakt, že už 3 desetiletí u filmu dojatě pláčou dívky a ženy mnohého věku, při pohledu na upoceného PATRIKA SWAYZEHO kroutícího boky v rytmu mamby. Ostatní si asi říkají 2x retro (80s, 60s) více peklo. Pozornému diváku ale neunikne fakt, že pod růžovou dekou pohádky o mladé holce, co si splnila svůj tajný sen, se skrývá něco mnohem více. Jedná se především o tzv. Kellermanovký komplex společnosti 60. let (pojmenováno podle hoteliéra Maxe). Tento se projeví hlavně v závěrečné scénce filmu, ale provází nás po celou dobu. Opravdu nevím, proč tolik zlidověla hláška „Baby nebude sedět v koutě.“, když hlavní roli má v závěrečné scénce právě Max Kellerman. Sentimentální dojetí pana Kellermana se svým „Mám pocit, že to končí.“ jeho stařecký rozjímání nad koncem sezóny, je něčím víc. Cítí, že mu ujíždí vlak a nestíhá držet tempo s novou vlnou 60. let. Slaví konec sezóny každý rok, ale tentokrát je pro něj o mnoho těžší představa, že ještě nějaká další sezóna bude. Celý život on a jeho rodina provozovali hotel. Dělali to dobře a fungovalo to. Má v sobě pýchu a hrdost na to, co dokázal. Chce pokračovat v tradici, ale už to nejde dělat stejně a nedokáže si to přiznat. Ani to, že se může mýlit. Doba se již změnila, ale představa, že by měl něco dělat jinak, je nepřijatelná. Kýčovitý sentiment společné písně______ „Join hands and hearts and voices Voices, hearts and hands At Kellermans the friendships last long As the mountains stand“ _________je přesně v duchu Kellermanovské tradice a mentality. Ta sice není špatná, ale zůstala myšlenkama 20 let nazpět. V roce 63 již působí směšně a tím ideálně kontrastuje se závěrečným tanečním vystoupením. V momentě, kdy se Kellerman připojí ke všeobecnému tanečnímu veselí, nastává rozhodující zlom v jeho smýšlení. On se sice již nezmění, na to je již příliš starý a zakonzervovaný, aby se změnil a začal dělat věci jinak, zůstává ale smířený. Už se přestal bránit věcem, před kterými do té doby zavíral oči a odmítal je. Pro něj je to vysvobození. Je to šťastný konec jeho kariéry, kdy neodejde zhrzený a zatrpklý do důchodu, ale s klidem uvolní své místo novým trendům nastupující květinové mládeže. Sám pak může s dlouholetými přáteli, rodiči těchto dětí, vzpomínat na staré časy, aniž by je dusil konzervativními večírky. Celkovou změnu přístupu generace otců, křečovitě držících klín v kormidle společenských mravů, doplňuje otec Baby svým závěrečným výrokem „Když se zmýlím, tak to přiznám.“, který zde má dvojí význam. Mezigenerační konflikt, o jehož síle svědčí i dobový Lennonův výrok „Nevěř nikomu, komu je přes 30.“, končí smírem. Tohle Kellermanovské procitnutí činí konec mnohem více dojemným, než se původně čekalo a je to myslím hlavně z důvodu, že to nebylo prvoplánově divákovi podsouváno. Konec filmu je vlastně i konec dlouhodobé konzervativní vize poválečné společnosti v USA, která vzala za své v 60. letech. Zde je tento celospolečenský přerod pěkně vyobrazen do pozadí romantické linky v prostředí rekreačního horského střediska. Aneb než řeknete o filmu, že je to romantická slaďárna bez obsahu, raději se nad ním nejprve zamyslete. Hudba totiž není jediným kladem filmu. :-) 80% () (méně) (více)

choze 

všechny recenze uživatele

Nestárnoucí a naprosto zasloužená romantická, taneční a feel good klasika. V pubertě jsem ji viděl x-krát, protože ji máti se ségrou pořád protáčely, a kupodivu mě bavila, i když jsem jinak čučel jen na akčňáky a na horory. A s odstupem času chápu proč mě bavila. Má totiž opravdu dobrý, příkladně čistě napsaný příběh, který mě po letech překvapil tím, jak málo vlastně je - i přes početné a efektní taneční scény - o tanci, který by mohl být nahrazen jinou činností. A pak tím, jak je feministický, což bych od tanečního filmu opravdu nečekal, vzhledem k tomu, že při tanci tradičně vede muž. Film je totiž příběhem o rychlém dospění naivní, hodné, ale nikoli hloupé tátovy holčičky skrze její aktivní pomoc osudovému muži-tanečníkovi a to i za cenu toho, že se tak dostane do konfliktu s dosavadním mužem č. 1 v jejím životě - jí obdivovaným otcem. Což souvisí se třídními rozdíly... To celé je opatřeno příjemnou retro atmosférou čarovanou hlavně náloží dobových hitů, dobrými herci (kouzelně vyvalená Jennifer Grey, sympatický a sexy morous Swayze) a perfektně to vystihuje nudu a trapnost rodinných dovolených, kterou všichni dobře známe :) ()

Galerie (64)

Zajímavosti (86)

  • Keď sa Johnny (Patrick Swayze) a Baby (Jennifer Grey) vracajú autom z tanečného vystúpenia, môžeme vidieť, že sa scéna natáčala v štúdiu, pretože sa stromy pohybujú proti smeru jazdy. (Hudino)
  • Předlohou filmu je skutečný příběh scenáristky Eleanor Bergstein, která se nechala inspirovat vlastními zážitky z dob dospívání na počátku 60. let. (Bauer)

Související novinky

Nový Hříšný tanec na obzoru?

Nový Hříšný tanec na obzoru?

15.07.2020

Herečka Jennifer Grey se upsala novému – zatím nespecifikovanému – tanečnímu muzikálu pro studio Lionsgate. Detaily se zjevně zatím tají, podle mnohých spekulací by se však mohlo jednat o jakési… (více)

Za zvuků hudby... předěláváme

Za zvuků hudby... předěláváme

21.08.2009

Dost bylo válek na vzdálených planetách (doufám, že vás teaser na Avatara příliš nezklamal), pojďme si trochu zatančit a zazpívat ;-). Tento týden se vynořily tři hudební projekty, které stojí za… (více)

Reklama

Reklama