Oblíbení režiséři (10)
Stanley Kubrick, režisérská modla a geniální tvůrce. Číslem jedna je 2001: Vesmírná odysea, která mi ukázala, že film se může stát více než dokonalou syntézou obrazu, zvuku a příběhu. Jeho nadčasový Mechanický pomeranč zase nastínil, že člověk byl brutální, je brutální a bude brutální a zbytek jeho filmů? Mé hodnocení mluví za vše, ještě nikdy nekleslo pod pět hvězdiček.
Díky jeho Psychu a Kubrickovu Osvícení mám nedůvěru k zataženým závěsům v koupelnách. Taky mám rád teleobjektivy a nálety ptáků mě pěkně znervozňují.
Tim Burton, umělec v Hollywoodu, jeho vizuální rukopis je čitelný v každém jeho snímku, ale nejvíc se mě dotkl jeho Střihoruký Edward a také "jeho" Noční můra před Vánoci.
David Lynch patří mezi mé nejoblíbenější režiséry právem, protože nikdo jiný nedokázal tak věrně napodobit filmem mé nejtajnější a nejbizarnější sny a noční můry.
Faunův labyrint mi naprosto vyrazil dech a zanechal ve mně hlubokou stopu (samozřejmě v kladném slova smyslu). Těším se na Hobita!
Woody Allen
Nejlepší filmy:
Láska a smrt (1975)
Annie Hallová (1977)
Hana a její sestry (1986)
Zjizvená tvář, co dodat? Carrie, co dodat? Snad jen to, že nejvíc oceňuji na jeho filmech práci s obrazem a to, že u jeho filmů se nikdy ani vteřinu nenudím.
Jak jinak než za své mistrovtví ve zlatém věku francouzské komedie. Majstrštyky jsou jasné: Hořčice mi stoupá do nosu, Bažanti v čele s Velkým bazarem, ale taky Prohnilí.
Režisér mého dětství: RoboCop a Total Recall!
Denis Villeneuve
Nejlepší filmy:
Duna: Část druhá (2024)
Zmizení (2013)
Duna (2021)