Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Krimi
  • Pohádka
  • Drama
  • Dobrodružný

Recenze (38)

plakát

Život a doba soudce A. K. - Série 2 (2017) (série) 

Ve druhé sérii mě zaujala luxusní obydlí, ať už vila Klosových, jejich mafiánských sousedů či bejváky boháčů, kteří skončili na lavici obžalovaných (hokejista Miller, developer Sekera). Interiéry plné skla a chromu, terasy s bazénem a skalka s okrasnou jukou jsou asi hrozně v módě, ale na mě působí sterilně a neútulně, bydlet bych v tom nechtěla. / Oproti 1. sérii se častěji vrací advokáti, holt trestní právo nedělá kde kdo. Advokát Fiala (Jaroslav Plesl) dostává zcela zasloužený prostor a vše vrcholí třešničkou v posledním díle. Nejraději mám postavu policisty Igora Kubiše (Marek Daniel). Z charakteristiky "Vypadá jako trouba, ale je to eso" nelze tu druhou polovinu o nic opřít: při jediné policejní akci, domovní prohlídce u hokejisty, nasekal Kubiš chyby a i jinak se chová, no, jako trouba. Ale nezkorumpovaný, živočišně a zábavně zahraný trouba. Soudce Klos proti první sérii trošku změnil účes, častěji ho vidíme se strništěm a na čtení si bere brýle. A běhat sám v noci v lese, to je u soudce trestních případů a otce-samoživitele malé holčičky opravdu kaskadérství.

plakát

Život a doba soudce A. K. - Konec hry (2017) (epizoda) 

Zakončení se mi líbilo moc, hlavně situace, kdy se soudce Klos vydá na pomoc kámošovi (a taky matce) i s vědomím, že překročí hranu zákona. Podobné projevy věrného přátelství mezi kluky / chlapy mám v literatuře a filmu obzvlášť ráda. To, jak si pak Klos pro sebe vše vyhodnotí s ohledem na další kariéru, dokazuje jeho čestnost; a profesionální výkon advokáta Fialy byl taky lahůdka. Právě v tomto dílu viděli i ty nečestné mezi ochránci zákonnosti, bohužel taková je asi realita. Neuzavřené pátrání po Lauře mi nevadí, moment zklamaného očekávání patří k uměleckému dílu stejně jako k životu. Pět hvězdiček ale nedám, protože se sousedy Šedivými to dopadlo opravdu divně a do realističnosti ostatního děje nezapadali.

plakát

Život a doba soudce A. K. - Pirát (2017) (epizoda) 

V tomto dílu (ne však ve stejné scéně) se objeví dva někdejší "kaubojové" ze Zdivočelé země: Václav Chalupa "Pýt" hraje terapeuta v sanatoriu, kde se léčí Klosova matka (a mimochodem k takhle protivnému terapeutovi bych na druhé sezení už nešla, Čvančarová v 1. sérii na mě působila výrazně empatičtěji), a Radim Kalvoda "Bill" jednoho z pasažérů ve vybržděné dodávce. Zaujalo mě taky, že šéf stavební firmy Sekera (inspirace Sekyra Group?) v podání Petra Stacha chodí oblečený spíš jako jeho dělníci, kdežto manažeři ho na poradě očekávají v kvádru. Skoro totožné oblečení nosil i jako kriminalista Anděl v Případech 1. oddělení.

plakát

Klíč svatého Petra (2023) (TV film) 

Pohádka se točí kolem zlodějů, a to je v žánru určeném dětem naprosto zvrácené. Nejen že zločinci z profese (Berenika Kohoutová, Mark Kristián Hochman) jsou líčeni jako sympatické postavy – nepřijala bych to ani ve srovnání „lepší drobní zloději než kancléř a kancléřová (David Novotný a Sabina Remundová), kteří kradou ve velkém“ a „vždyť oni se nakonec polepšili“ –, ale i hlavní „klaďas“ (Filip Březina) je v průběhu děje přiveden k tomu, aby kradl, podváděl a lhal. Pohádka je pro mě žánr, v němž má být jednoznačně vymezeno dobro a zlo a který má děti naučit, že být zlý se nevyplácí, a to ani dočasně. V tomto zásadním bodě pro mě Klíč svatého Petra selhává neodpustitelným způsobem. (+ děravý scénář spoléhající na náhody, nesympatická princezna a rádoby aktuální narážky tomu taky nepřidávají)

plakát

Invalida (2023) 

Dlouho jsem se tak nezasmála, a to je přesně to, co od komedie čekám.  Kromě palby humoru pro mě ale byly zajímavé i každodenní nepříjemnosti v životě vozíčkáře – velmi trefné. "Chceš, aby se ti třicet let smáli, že ti utekl invalida?" - "Jasná sebeobrana."

plakát

Tajemství staré bambitky 2 (2022) 

Přes několik povedených momentů – nejvíc se mi líbil král Tomáš Klus táhnoucí do boje – převládá rozpačitost. Krásně vypravený film s děravým scénářem plným nelogičností. Začněme tím, že partnerky důležitých postav z minula, kuchařka Vilma Cibulková a teta Zuzana Fialová, kamsi zmizely bez vysvětlení a loupežník Karaba si musí hledat novou ženskou. Potenciálně pěkné nápady, jako falešný kouzelný hrnek, se nepovedlo pěkně zpracovat. A doslova hloupé texty písní – proti Noidově hudbě nic nemám, ale nemohli slova nechat napsat Kluse, když už to (částečně) zpívá? Super ale byla malá princeznička Valentýna Bečková.

plakát

Devadesátky - Král diskoték (2022) (epizoda) 

Skvělá epizoda. Začínají se spojovat nitky k orlickým vraždám, ale hlavně se policie dostane na kobylku Ivanu Jonákovi a mladý vyšetřovatel Kozák je zaslouženě přijat do party – mimochodem souhlasím s Plíškem, že kratší vlasy mu sluší víc. Úvodní zpravodajský sestřih nemá chybu, perfektně vybraná hudba, a nejvíc miluju, jak se operativcům škytavě rozjíždí služební forman :-)

plakát

Johnny English znovu zasahuje (2018) 

Analogový, tedy pardon, pre-pre-pre… analogový Johnny vítězí nad internetovým kouzelníkem. Viděno v letním kině v Koterově, publikum se sborově smálo, a to je přesně to, co člověk od tohohle filmu čeká. (Myšlenka, že padoušský hacker ochromí dvěma kliky infrastrukturu celého světa, už bohužel tak moc k smíchu není.)

plakát

Anděl Páně 2 (2016) 

Dávám čtyři hvězdičky, protože jsem se od srdce zasmála a biblická osvěta pro nejmladší generaci je nutná. Jinak jsem ale rozpačitá. Příběh nedrží pohromadě, příliš mnoho podivných zvratů. Dvojice Taclík-Liška naprosto nevyužitá, taky klíč od očistce nám nějak zmizel beze stopy (leda by si štáb připravoval půdu pro třetí díl?). A uvědomil si někdo, co se asi stane s těmi ubohými švadlenkami, když jim náhle zmizí zaměstnavatel? Viktor Preiss dokazuje, že není malých rolí.

plakát

Mamma Mia! (2008) 

Když si člověk přísně zakáže přemýšlet nad logikou děje a tvrdými prostředky se donutí k dodržení zákazu, tak se na to moc pěkně kouká a hlavně poslouchá (Brosnan jako zpěvák mě dost pčekvapil). V letním kině paráda.