Recenze (3 560)
Senzační prázdniny (1967)
Oddechová letní komedie, která ale spíš sází na akci než na humor samotný. Několik gagů výborných, ale ve zbytku spíš jen příjemná podívaná. Nejlepší je paradoxně začátek, kde Fufu předvádí svou klasiku a pak bitka v baru. Spousta scének mi pak přišla bez pointy. Třeba se stopařkami a obrovským mastifem, několik výstupů s cholerickým Italem či delikatesy u anglické tabule. Dabing pochopitelně excelentní a rozhodně zpříjemňující průměrnou podívanou.
Toxický mstitel (1984)
Pro všechny milovníky porna povinnost.
28 dní poté (2002)
Pár let před úsvitem přichází první smrt...
Dětská hra 2 (1990)
Ve dvojce už to Chucky výborně rozjíždí směrem k zábavnému a černočernému slasheru. A je to jízda jak má být, bodycount slušný, vraždy různorodé a byť scénář občas v něčem klopýtne, tak vše vynahrazuje právě Chuckyho úžasná osobnost. Závěrečná bitva v továrně mne pak vede až téměř k absolutnímu hodnocení, kdo ví, v plánu je celá série, tak možná ještě přehodnotím. Prozatím zanechávám čtyři malé krvavé otisky
Pitbull (2021)
Poslední Pitbull aneb Heat dle Vegy. Výběr hlavních hrdinů, nesmiřitelných nepřátel, se polskému Tarantinovi povedl na jedničku a z Nose a Gebelse se dá v pohodě příjemně posrat. Kamera, triky a všechny ty přízdoby dobrého akčního filmu pak má pan Vega už taky v malíčku a rozhodně si v ničem nezadá se Svatým hájkem. Co ale trochu zamrzí, je scénář. U podobné mafiánštiny bych přece jen čekal inteligentnu nawigacju, a ne žalmy z Bible, kde "věz, že já jsem Bůh a tak mi všechno klapne, jak jsem řekl" A u závěrečné naháněčky v lese jsem si pak skoro připadal jak u epizody děsně cool českých Specialistů, brrr. Čili s Pitbullem jsem začal s trojkou a prozatím tak i končím.
Pitbull: Ostatni pies (2018)
Miami odešel, Gebels je mimo hru a na scénu přicházejí tři staří známí z původního Pitbulla Despero, Metyl a Nielat, zde s novou přezdívkou Quantico. Pasikowski ubral na spletitosti a i naturalismu, ale vytvořil strhující akční Kriminálku Polský Těšín, kde není nouze o kurvy vyřčené ani charakterové. Moc gangsterů už mi tu přijde přece jen trochu mýtická, ale to vlastně není žádná závada. Přesně po takovém zpracování jsem totiž toužil u našeho Kajínka, škoda, že Jákl se učí, snaží točit filmy po hollywoodsku a ne po polsku. "Kobiety" měly ale přece jen větší koule... i když to nedává smysl, tak tedy čtvero koz. A to i za Dorotku
Dětská hra (1988)
Chucky patří ke kultovním hororovým postavám a rozhodně právem. Hláškující vraždychtivá panenka sice může působit směšně, ale Holland a všichni, co přišli po něm, si to moc dobře uvědomovali, a tak se Dětská hra nesnaží být něčím, čím být prostě nemůže. Přesto se, v prvním díle určitě, daří místy vytvářet i hustou atmosféru a z Chuckyho jde strach, z toho popáleného pak zcela bez pochyb. Sledováno se syny při akci Nožem a s příšerami proti covidu.
Špína Londýna (2002)
Malé drama o velkém problému aneb jak může být těžké býti přistěhovalcem. Ejiofor i Amélie ve svých rolí skvělí, scénář je však spíš taková jednoaktovka a trochu vytržená z kontextu. Ale těžko můžu malému, ale silnému, příběhu vyčítat, že neměl širší záběr. Odplata v závěru zadostiučiňující, byť trochu nevěrohodná. "My jsme ti, co vás vozíme, uklízíme po vás bordel a kouříme vám ptáky" Tedy hned tři důvody.
Small World (2021)
Odpověď na Srpski film. Béčkový masakr v závěru byl pohlazením po duši a skvělým zadostiučiněním. Hnusné téma, kde se ale Vega s úctou k obětem nepouští na pole laciného exploitation, byť s hajzly se ho absolutně nebojí a ničím je neomlouvá. Příště klidně i pět rozžhavených kolíků do prdele a pěkně pomalu, aby si tady hoši (i děvčata) zablbli.
Jen můj svět (2018)
"Jo"