Oblíbené filmy (10)
Temný rytíř (2008)
Základom toho, prečo nás toto dielo tak unesie je asi nádych reality ktorý je veľmi silný aj popri komiksovom základe a akčnom riešení. Prižmúrením 1 oka je bez problémov možné považovať udalosti za uskutočniteľné. Manipulácia celého systému vyššou vrstvou a skorumpovanosťou je zaujímavo vykreslená. Osobne si cením drobné dojímavé momenty poukazujúce na to, že dobro ešte stále existuje. Po zaujímavo spracovanom príbehu v prvom diely je to úžasné pokračovanie v každom smere. Čo sa týka hereckého obsadenia je dokonalé, z každej postavy dýcha presne to, čo má. Ledger v úlohe Jockera podal neopakovateľný a nezabudnuteľný výkon pričom podotýkam film sa oplatí pozerať s titulkami aby sa precítil každý jeden hlások tejto postavy. Hudba od pána Zimmera, ktorý nakomponoval zvuky tak hranične nepríjemné a tak ladiace k príbehu, je vystihnutá na 200%. Efekty skvelé, popri tom to nie je bezhlavý akčný trhák a ak sa naozaj vžijeme do príbehu nájdeme aj hlboké myšlienky ako aj na konci filmu pre zvíťazenie dobra je potrebné klamstvo.
Dracula (1992)
Myslím, že rozhodne jeden z najlepších filmov o slávnom upírovi Draculovi. Aj keď názov poukazuje na spracovanie knihy od Stokera, samozrejme ako pri každom filmovom spracovaní nie je úplne zhodný príbeh i keď podstata a základy sú rovnaké. Filmu dodal Coppola šmrnc zakomponovaním romantickej zápletky ktorá osladí krvilačnosť celého diania. Úžasné spracovanie čo sa týka kamery, strihu, obrazu, kostýmov a hudby ide o jedinečnú kombináciu, ktorá Vás vtiahne a vyvoláva pocit túžby "cestovať" s postavami. Herecké obsadenie je trafením klinca po hlave Oldman je tak charizmatický v starom prevedení ako aj v mladom, Winona Rider jemná krehká ale krásna a silná zároveň, Hoppkins neprekvapujúco skvelý ako vždy. Pre mňa nezabudnuteľný zážitok už od malička. Určite odporúčam hlavne pre tých, ktorí netúžia po slizkom a presladenom, slintavom Twillight spracovaní upírskeho bytia.
Rain Man (1988)
Láska a jiné kratochvíle (2009)
Dej si pohov, kámoši 2 (1995)
Sám doma (1990)
Osobní strážce (1992)
Lví král (1994)
Zorro - mstitel a ctitel (1981)
Skvelý humor, je to komédia ako má byť, žiadne primitívnosti a blbé nadávky ako v novodobých príšerných komédiách kde sú rozhovory plné primitívnych a odporných tém a nepovedia dokopy nič. Skvelé kostýmy, výborný slovenský dabing čo je naozaj ojedinelé :D ale každopádne výborné pre zábavu rodiny. George Hamilton pritom do každej scény prináša taký humor a charizmu ktorá je neprehliadnuteľná. Pre mňa je to klasika ktorú som videla najmenej 100x od mojich 10tich rokov a stále je to pre mňa Top-ka.