Recenze (110)
Ten prokletý obrněný vlak (1977)
Tucet špinavců na eurotripu.
Armáda stínů (1969)
Vrcholný Melville: morální bažiny odbojářské práce nikdy nebyly sychravější a zrádnější.
Temný rytíř (2008)
Dokonalé pochopení principu comicsové metafory.
Mafiáni (1986)
Asi jediný De Palmův pokus o komedii, který funguje - hlavně proto, že režisér tentokrát neopustil domácí půdu černého humoru a klíčové gagy strukturálně staví jako přepálené thrillerové scény (startování auta).
Zabijácká elita (1975)
Peckinpahův nejvíc campy snímek, který ukazuje, že má s Johnem Woo společného víc než jen zpomalovačky - když mají oba na hrbu žánrovou rutinu, která je neoslovuje, mění se jejich trademarkový styl v manýristickou sebeparodii.
Hancock (2008)
Potěší, že tvůrci měli koule na to, aby uprostřed filmu přišli s nečekaným zvratem - ale že pak nevědí co s ním, už ne.
Poslední bitva (1983)
...
Pan Včelka (2007)
Je zajímavé sledovat, jak se seinfeldovské uvažování prokopírovalo do samotné DNA snímku: Pan Včelka není (na rozdíl od většiny animáků) postaven na kaskádě prokomponovaných groteskových gagů ani na pixarovské dějové komplexnosti - Seinfeldovou trademarkovou osou jsou fóry vyplývající ze střetu racionálních a iracionálních prvků zápletky.
Soukromá válka pana Wilsona (2007)
Fascinující příběh, který by mohl být i silný, kdyby tak trochu nezůstal ukrytý pod Sorkinovou dialogovou magií a jeho okouzlením fakty a kontrasty.
Mé druhé já (2007)
Pokus o mainstreamové vytěžení mstitelského filmu, který je ovšem psychologicky zběžný, dějově neinvenční a vykastrovaný přílišnou kultivovaností, takže mu chybí jakákoliv energie a hlavně nejdůležitější emocionální zbraň, kterou tento subžánr disponuje: pocit satisfakce.