Poslední recenze (117)
Star Wars: Vzestup Skywalkera (2019)
Hrůza, pořád přemýšlím jestli to bylo ještě horší než The Last Jedi.
Interstellar (2014)
Interstellar je velmi zvláštní film. Christopher Nolan se vydal do, pro něj, zatím neprobádané galaxie a dle mého názoru - uspěl. Film byl pojat přesně způsobem, jaký od Nolana známe - obrovské tempo, složitý děj a emoce. Nyní jsme se dočkali i silného rodičovského pouta. Systém příběhu byl famózní, jako by se Nolan na něj Počátkem nebo Mementem připravoval. Interstellar má ale i mouchy (útěk lidí neznámo kam, slabší efekty, role Caseyho Afflecka) . Ale zpět ke kladům - hudba (Zimmer pořád umí a umí hooodně), paralelní světy, hra se zvukem (tiché scény), černá díra, horizont události, rotační modul... Toto je film o objevování nové planety, který se věnuje fyzikálním jevům, které musí fascinovat každého alespoň trochu inteligentního člověka. Musíte myslet, musíte naslouchat - ne jen konzumovat (Avatar) a budete šokováni (problematika relativity času), nakonec ale vaše srdce zaplesá. Myslím si, že prvotní negativa některých lidí odezní odstupem času, tenhle film má svůj další rozměr. / Matthew McConaughey podal naprosto dechberoucí výkon. Anne Hathaway, Michael Caine a až překvapující výkon Matta Damona v tak krátkém čase na plátně - všichni výborní. Hodně rád bych viděl Nolanův film (minimálně) s Balem a McConaugheyem. /
Trainspotting (1996)
Film z doby kdy jsem byl dítě - naštěstí. Divná doba. Hodně divná. Celý fenomén drog jde jaksi mimo mě, hodně diváků prostě ten svět fascinuje, mě vůbec neoslovuje. K filmu - Ewan neskutečný, atmosféra filmu dobová, ale dějově mě to vůbec nebavilo - téma mě neoslovilo. Druhá polovina filmu je výrazně lepší. Filmu možná chyběl více naturalistický pohled na věc jako byl např. v Requiem for a Dream. Soundtrack je úžasný. Nemůžu ale jinak než 3* - kromě Ewanova výkonu, dobře zachycené atmosféry a soundtracku není ve filmu nic, co by stálo za řeč, asi nejsem cílová skupina. 60%