Recenze (28)
Madagaskar 2: Útěk do Afriky (2008)
Svižně a vtipně natočené, to se musí nechat. Škoda jen, že jsem nikdy první Madagaskar příliš nemusel a druhý už mě asi nezachrání. Ale rozhodně jsem se pobavil, vtipy jsou dobré, několik skeču výborných a film uplne velice rychle. Dokonce jsem byl v šoku z dobrého českého dabingu:-D
Quantum of Solace (2008)
Za prvé, není to ta klasické bondovka s Moorem, Brosnanem ani jiným, na kterých jsem jako malý vyrůstal. Daniel Craig dává možnost náhlednout na to, jak se z Bonda stal ten bezcitný hajzl. A musím uznat, že hlavně díky němu je ten film tak zajímavý. Nebýt jeho, skoro bych řekl že jde spíš o nadstandardní akční řežbu než bondovku (ani klasický hudební motiv se tam neobjeví). Craig v roli je jak bezcitná hromada svalů která se za jakoukoliv cenu snaží dostat vraha své lásky (ať si o ní tvrdí co chce, stejně jí miloval). A za druhé, režisér to zas tak nezkazil. Sice je vidět ze rád experimentuje z úhly pohledu a strihy, ale to bych nebral zase tak naskodu. Pár věcí mi přislo nestastnych, ale jinak se mi bondovka libila. A to jsem prosim milovnik tech klasickych...
Tropická bouře (2008)
Po návštěvě z kina bych tomuhle "počinu" dal 4 hvězdicky, ale po pár dnech zůstaly v hlavě ty úžasné vtipy ale hlavně scéna, kdy jsem s kamarádem na konci poznal slizky namake-upovaneho Toma Cruise tanciciho cernossky rap. Prostredek je slabsi, ale to nepopre fakt, ze tak dlouho uz jsem se v kine nezasmal, a to je preci jen hlavni:) PS: a taky uz jsem dlouho nevidel tak hvezdne obsazeny film
2001: Vesmírná odysea (1968)
Musim se hned na zacatku priznat, ze jsem k filmu pristupoval se skepsi. Preci jen nazory na nej jsou dost odlisne a sam Kubrick mi obcas prijde jako naprosty blazen. Vesmirna odysea me ale utvrdila v tom, ze to byl take naprosty genius. V roce kdy Americane teprve poskakovali na Mesici dokazal Kubrick natocit film o ceste ke vzdalenym planetam, umele inteligenci a hledani odpovedi na to, zda jsme ve Vesmiru sami. Vizualne i po 40 letech omracujici, naprosto neuveritelne realisticke, s hromadou otravnych zvuku ktere mi jeste chvili budou zvonit hlavou, a natahovanymi scenami, ktere v tehdejsi dobe museli vzbuzovat udiv, ale ted uz mozna trosku nudi (preci jen me odkojili Hvezdne valky:D). Pres to vsechno vyborne dilo, ktere predbehlo svoji dobu.
Kmotr (1972)
Uz dlouho se mi nestalo, abych nebyl nejakym trihodinovym dilem temer unuden k smrti (podarilo se to, da se rict, zatim jen Apokalypse tez od Coppoly a Panu Prstenu), ba naopak uchvacen. A Kmotr mezi ty famozni dila patri. Je neuveritelne zdlouhavy, Coppola nektere sceny "obycenejneho dovadeni rodin" opravdu natahuje, ale i to podle meho nazoru dokresluje atmosferu. Vazne jsem se toho, preci jen uz starsiho filmu bal, ale ted musim uznat, ze neopravnene. Skvele:) (ale doporucuju v pulce pauzu na jidlo:D)
Věčný svit neposkvrněné mysli (2004)
Musim se priznat, ze az s timhle filmem jsem docenil herecke schopnosti Jima Carreyho (a tim nemyslim jeho mimiku). Perfektní výkon obou hlavních postav, naprosto sileny ale temer dokonaly scenar z rukou Kaufmana, triky tzv. ze stare skoly (ale to rozhodne neni spatne, jsem rad ze konecne nekdo nezneuzival pocitacove triky na kazdou hloupost) a dobry spad mi nedavaji moznost jinak nez za plny pocet. Jeden z mych nejoblibenejsich filmu.
Smrtonosná past (1988)
Naprosto dokonalý zástupce svého žánru. Perfektní Bruce Willis a záporák s tím nejpodmanivějším hlasem, jaký jsem už dlouho neviděl/neslyšel....
Zohan: Krycí jméno Kadeřník (2008)
Ze začátku neuvěřitelně vtipné, parodujicí všechny akční filmy s hrdiny ve stylu Ramba a plné vtipů a narážek na sex. Ovšem od druhé půlky dochází filmu velice rychle dech a začíná uspávat. I tak je to ale příjemná oddychovka.