Komentáře uživatelů k filmu (1 742)

  • golfista
    *****

    Po přečtení knihy jsem si řekl, že nikdo nemůže natočit film, který by alespoň vzdáleně navodil tu atmosféru, jakou jsem prožíval u stránek knihy. Proto jsem film ignoroval až do včerejška - cca 30 let ! Ten noční zážitek jen potvrdil, jak moc jsem se celou tu dobu mýlil ! Skvělý film, který se naprosto právem stal klasikou. Ze všech nej... bych si dovolil vyzvednout výkon Marlonda Branda - opravdu nezapomenutelný zážitek !(21.2.2003)

  • Cival
    *****

    Mistrovské dílo bez jediného kazu. Přestože by se dal příběh shrnout do jedné věty, nezbylo mi než jej po kouskách hltat celé tři hodiny a kroutit hlavou nad Coppolovým nesmrtelným kumštem.(24.7.2004)

  • Houdini
    *****

    NFR 1990, Oscar 3 : Nejlepší film, Herec HR - Marlon Brando, Scénář - A + 8 nominací: Herec VR - James Caan, Herec VR - Al Pacino, Herec VR - Robert Duvall, Kostýmy, Režie, Střih, Zvuk, Hudba(20.2.2004)

  • Lima
    *****

    "Kde jsou všichni muži? Vendeta je všechny zabila."...Kmotr není jen nejlepší gangsterská sága, ale i ten nejlepší film o hrátkách mužů a údělu žen. A Al Pacino je ten nejlepší herec, kterého znám. I kdyby ani nepohnul brvou, dokáže hrát pouhýma očima. Nikdy nezapomenu na jeho pohled, kdy daruje Appolonii náhrdelník při námluvách, nebo když při pohřbu Dona Corleana pozoruje své odpůrce. Fantastico! Fenomenale!(19.10.2003)

  • Galadriel
    *****

    Nemůžu hodnotit jinak. Tenhle film sice nevyniká tím, co si asi člověk pod klasickou gangsterkou představí - dlouhými a krvavými přestřelkami, ale naopak nám servíruje úžasnou ságu jedné mafiánské rodiny prostřednictvím velkého kápa Dona Corleoneho (úžasný sípající Marlon Brando) a jeho syna Michaela (geniální Al Pacino), který zpočatku jako jediný z rodiny neměl s mafií a ilegální činností nic společného, ale okolnosti, příležitost a nejspíš i geny dokázaly změnit leccos. Samozřejmě že na pár kulek do hlavy (a nejen do ní dojde), ale tím hlavním jsou zde proměny a vývoj postav, úkoly, které chtějí nebo musí plnit, intriky mezi přistěhovaleckými rodinami atd. Kromě famózních hereckých výkonů je nepřehlédnutelná perfektní režie, díky které téměř tříhodinový film uteče jakoby nic a také nepřeslechnutelně krásná hudba Nina Roty. U mě jde opravdu při vší úctě k Martinu Scorsesemu o nejlepší mafiánský film, jaký jsem kdy viděla a zřejmě i uvidím, tohle už se dneska netočí.(2.7.2006)

  • Gemini
    *****

    Nezapomenutelné dílo mistrů (Puza i Coppoly), výborné výkony všech zúčastněných, jedny z nejpůsobivějších scén historie filmu. Strohé hodnocení, ale tady jsou slova zbytečná. Nejoblíbenější vedlejší postava? Samozřejmě Tom Hagen;) 100%(8.5.2003)

  • Tosim
    ***

    Film plný paradoxů.(8.4.2004)

  • Radyo
    *****

    Mluvit o Kmotrovi je jako omílat stále dokola stejnou říkanku. Stačí snad říct jen to, že se stal legendou, a každému musí být jasné, že tenhle film musí stát za to.(13.8.2002)

  • Matty
    *****

    Moci být jedním z nich... 90% Zajímavé komentáře: Dan9K, Visáč, Lennnnna, Baudelaire, Gil-galad, mls(28.3.2005)

  • Djkoma
    *****

    Ten první díl skvělé série o mafiánské rodině Corleonů. Ten film, který s menšími problémy natočil (problémový) F.F.Coppola. Ten film, v kterém naprosto exceluje a prakticky celý pro sebe získává Marlon Brando. Ten film, díky kterému se Al Pacino dostal tam kde je. Ten film s velkym F. Naprosto dokonalé mafiánské drama. Vzestup a pád jedné rodiny. Život v jedné italské rodině plné zvyků, cti a tradic.(16.6.2004)

  • gouryella
    *****

    Uchvatne natocena mafianska saga - na to, ze film trva tri hodiny nema slabe misto a cely cas drzi divaka v pozornosti a neda mu vydechnout - proste tohle je prvni filmova trida.(23.5.2002)

  • Malarkey
    *****

    Kmotr je gangsterské ultimátum. K tomu není moc co víc dodat. Marlon Brando je jedinečný a nepřekoná ho ani Al Pacino. A to hlavně proto, že výkon Marlona Branda je snad jeden z těch největších hereckých výkonů, co jsem ve filmu kdy vůbec zažil. Výborný od začátku do konce. Sice má film 175 minut, ale co je to v porovnání s jednou dekádou mafiánské rodiny, která je všecko, jenom ne nudná.(3.12.2012)

  • Renton
    *****

    Scénář: Mario Puzo, Francis Ford Coppola .. Bezpečně nejlepší díl z celé Godfather trilogie a jeden ze tří vrcholů mafiánského žánru potažmo ten třetí v řadě, protože Goodfellas nebo Once Upon a Time in America jsou kalibru nejtěžšího. Přesto, jeden z mých nejoblíbenějších filmů a to nejen pro milované téma, ale rozhodně i za působivé zpracování a bezchybné herecké výkony. 100%.(21.10.2007)

  • Enšpígl
    *****

    Začátek mafiánské ságy rodiny Corleonů, Marlon Brando zde ztvárnil roli Dona na výbornou.Al pacino a jeho přeměna ze šlušného synka na mafiána, nemá doteď na filmovém plátně obdoby.Film Vás vtáhné svou úžasnou atmosférou.(6.7.2006)

  • J*A*S*M
    ***

    Filmařsky naprosto bezchybný a geniální film, mě ale daná problematika moc nezaujala a bylo mi celkem jedno, jak to všechno skončí. Největším plusem je Marlon Brando, ten i když jenom leží a mlčí, je nejcharismatičtější postavou na obrazovce. Přestože mě tento snímek neohromil tak, jak jsem čekal, jsem docela zvědavý na druhý díl.(11.8.2008)

  • larelay
    ****

    Sledovat Kmotra po takmer 30 rokoch v bluray kvalite je naozaj zazitok. Sledovat vsak 3 hodiny to, co som uz 4 krat citala v kniznej podobe, uz take uzasne nie je. Musim ocenit toto majstrovske dielo, avsak fakt, ze som ho nemohla pozriet na jeden sup so zatajenym dychom, tak ako to bolo u knihy, sa musi niekde odrazit a u mna je to zrazenie jednej hviezdicky. Ale aj napriek tomu, skvely film.(21.9.2009)

  • Marigold
    *****

    Teprve stříbrné plátno mi konečně umožnilo pocítit velikost tohoto skvostu, který mi v omezené a mělké ploše televizní obrazovky přišel vždy jaksi rozvláčný a bez hloubky některých dalších Coppolových děl. Byl to, samozřejmě, omyl. Kmotr je neobyčejně robustní epikou, ryze narativním filmem, jehož monumentálnost je plná jemných detailů a scén vystavěných s architektonickou precizností (způsob, jakým režisér mistrně kombinuje různé složky vypravování, aby umocnil intenzivní napětí, je jedinečný). Nelze ho konzumovat po částech, nelze u něj vypnout pozornost. Coppola je intenzivní, scény do sebe logicky vplývají (prolínačkový střih není samoúčelný) a fascinující je sledovat proměny postav, které jakoby s filmem stárly a radikálně se vnitřně přetvářely. Kmotr je "film-život", radikální manifest fiktivního času, který svou sevřeností a silou dokáže zcela ovládnout ten aktuální. Podmanivý, kontemplativní zážitek, který to plátno velké skutečně potřebuje.(12.1.2011)

  • T2
    *****

    Rozpočet $6miliónovTržby USA $134,966,411Tržby Celosvetovo $268,500,000 ║ Až druhé pozretie tohto ospevovaného filmu mi prinieslo neskutočný zážitok, prvý krát ma sledovanie tohto filmu na TV obrazovke moc neupútalo ale pustenie filmu cez projektor po niekoľkoročnom odstupe už bola úplne iná káva. A výsledok sa dostavil, film som zhltol zo všetkým čo ponúka ako malinu. Tento film je právom tak ospevovaný, v prvom rade má hustú atmosféru vďaka ponúknutému príbehu z prostredia mafiánskych bosov, členitosť príbehu má stále čím upútať nech sa odohráva kdekoľvek, k tomu výborne vytipované obsadenie od samotného Marlona Branda-Al Pacina-... jednoducho radosť pozerať tento herecký koncert všetkých zúčastnených. Francis Ford Coppola natočil majstrovské dielo, plné vypätých scén a postáv čo konajú v zápale vyúsťujúcom v krviprelievanie. /100%/(6.1.2008)

  • woody
    *****

    Teprve po zhlédnutí na velkém plátně můžu plně docenit - obrovitý kolos emocí vystavěný s ohromující elegancí a precizností, kde nepřebývá jediná scéna, jediný dialog, jediný pohled Marlona Branda ... To není film, to jsou švýcarské hodinky.(24.1.2011)

  • Radek99
    *****

    Francis Ford Coppola přivedl na svět mnoho skvělých snímků, ale svým přepisem románu Maria Puza vytvořil dílo, které patří mezi stěžejní filmy světové kinematografie. Ponechám stranou skvěle typově zvládnuté obsazení herců i jejich geniální empatické výkony, ponechám stranou dokonalou filmovou kameru a obrazové ztvárnění odkazující na to nejlepší z tradice italského neorealismu, jak je to je v americkém filmu možné, jakož i skvělou filmovou hudbu a úžasný vypilovaný scénář (zvláště pointa hrůzně očistného prozření Michaelovi manželky skrze otevřené dveře sledující scénu iniciace nového kmotra je dokonalá) a zaměřím se na vyznění celého filmu. Jistě, je to mafiánská sága a přesvědčivě diváka vtáhne do zákonitostí tradičního rodového světa italské diaspory v USA. Čím nám ale podává svědectví o současném životě v Americe a možná i u nás? Konfrontací tradičního rodového zřízení s pevnou ústřední rolí muže, se všemi jeho bariérami sexismu, rasismu, pokryteckého, byť hlubokého křesťanství, skrytého násilí a touhy po moci a penězích v nás, nevypovídá tento film spíše než o rodině Corleonových o nás samých? Vždyť i my jsme takoví, v kruhu rodinném milí a spořádaní vzorní občané milující své blízké, mimo tyto vazby však je mnohá z našich iniciativ jdoucí proti zájmům celku označována pouze jako NAŠE VĚC ... Cosa Nostra... Kongeniální filmové dílo!(23.11.2006)

<< předchozí 1 2 3 4 23 45 66 88