Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Bez přehnaného patosu sledujeme budoucí rodičky a matky na jejich cestě od ultrazvuku na porodní sál. Porodnice se každý den stává místem bolesti a vyčerpání, následovaného slzami štěstí a radosti. Dokument natáčený ve stylu direct cinema se obejde bez komentářů a hudby. Atmosféra zde vzniká přirozeně, v pevném sepjetí s dějem. Kamera se nesnaží provokovat, nenabourává intimní zónu budoucích matek, přesto se dostává do takové blízkosti rodiček, že divák události prožívá spolu s nimi. Nejvíce asi v desetiminutové scéně zaznamenávající první ze tří porodů, které během následujících osmdesáti minut shlédneme. Drama, ve které se může porod pro budoucí matku proměnit, se zde mísí s běžnou pracovní rutinou nemocničního personálu. A to od předporodního vyšetření až po předání novorozeněte, kterým práce sester a doktorů zdaleka nekončí. „Je to dílo vynikající hustou atmosférou a dramaturgickou uzavřeností, zkrátka filmařsky i lidsky vyzrálé," tak odůvodnila porota festivalu Diagonale své rozhodnutí udělit filmu cenu za nejlepší dokument. V roce 1993 debutoval Constantin Wulff dokumentární esejí Spaziergang nach Syrakus, ve které rekonstruoval putování německého spisovatele Johanna Gottfrieda Seumeho ze Švýcarska na Sicílii. Jeho druhý dokument, Heldenplatz, 19. Februar 2000, z roku 2002, stejně jako film Na svět (In die Welt, 2008), vznikl pod křídly produkční společnosti Navigator film, u jejíhož zrodu stál společně s kameramanem filmu Johannesem Hammelem. Constantin Wulf je velmi aktivní osobností rakouské filmové scény. Podílel se na vydání několika filmových publikací a byl kurátorem mnoha dokumentárních retrospektiv filmových tvůrců (například Maxe Ophülse). Od roku 2008 je předsedou dok.at, jediné rakouské organizace, jež spojuje profesionály v oboru dokumentárního filmu. Postupně byl členem dramaturgické komise Duisburského filmového týdne i nejužšího vedení Festivalu rakouského filmu Diagonale. Se svým posledním dokumentem zvítězil na obou přehlídkách. (oficiální text distributora)

(více)

Reklama

Reklama