Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do roku 2020 se indická Bombaj pravděpodobně stane nejlidnatějším velkoměstem na světě. Již dnes pulsuje masami lidí, jež se denně dopravují do zaměstnání. Hromadná doprava přitom nefunguje - pověstné jsou vlaky, do nichž se člověk musí doslova probojovat. Ulice města denně zaplavuje bezpočet aut, která se místo vyhlášky řídí ?zákonem" chaosu. Trojice hrdinů dokumentu zastává rozdílné stanovisko na řešení modernizace města, konkrétně dopravy. Yasin žije na severním předměstí, do práce jezdí vlakem či na motorce a sní o koupi vlastního automobilu. Veena bydlí v prominentní čtvrti, má služebnou a vlastního řidiče a zastupuje obyvatele ulice Pedder v boji proti budování nadjezdů v centru města. Pan Das je viceprezidentem státní společnosti budující silnice a most spojující obchodní čtvrť s centrem. Stavba má desetileté zpoždění a přicházejí na řadu provizorní řešení. Pan Das cítí ve své funkci značnou odpovědnost, proto se snaží dopočítat se i stromů, na jejichž přesazení darovala dotaci Světová banka. Dynamický snímek dokumentaristů Camilly Nielssonové a Frederika Jacobiho graduje od jedné neuvěřitelné situace ke druhé a nastoluje otázku: Je zdravé životní prostředí pouze luxusem pro společenskou elitu? (Jeden svět)

(více)

Recenze (4)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Je dost pravděpodobné, že po tom co uvidíte, co za úřední šimly a absurdity z ranku „to nevymyslíš“ se tu děje kolem každodenní (ne)dopravy a (ne)výstavby mostu, tak ve svém slovníku nahradíte obrat „Jak v Kocourkově“ za mnohem výstižnější „Jak v Bombaji“. ()

Cubinho 

všechny recenze uživatele

Bombaj je tak přlidněná a "přeautovaná", že je zapotřebí Světové banky, aby zapůjčila nějaké ty drobné na výstavbu "mořského" obchvatu, který by snížil dopravu ve městě. Jenže nastává problém tehdy, když je zapotřebí lidského faktoru, který by tyto smělé plány zrealizoval. Bombajská spojka Aneb v indickém Kocourkově je možné úplně všechno. 8/10 ()

Hank 

všechny recenze uživatele

Zajímavý dokument, který nicméně až moc pracuje s klasickými indickými klišé, která jsou vděčný a divák se zasměje, ale nesmí na tom být stavěn celý snímek. ()

Reklama

Reklama